Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb voor ik de carbs ingebouwd heb de vlotterbakjes gedemonteerd en alles ingespoten met remmenreiniger en hierna uitgeblazen met perslucht. Bougiekabels moet ik morgen even checken , zou kunnen maar lijkt me sterk. Ik merk trouwens als ik het vacuum slangetje naar de tank los trek deze meer blaast als dat hij vacuum trekt. kan het dit zijn?
Was even bang dat de timing niet goed stond en toch de verkeerde cilinder boven stond op het verkeerde moment. Dit was gelukkig goed. Je gaat toch aan jezelf twijfelen op zo'n moment :+

De kabels die verwisseld waren , waren de massa kabel naar de accu en de kabel naar de startmotor. hiervoor zijn dezelfde kabels gebruikt.
Alvast bedankt voor het meedenken samen. :}
 
Laatst bewerkt:
De kabels die verwisseld waren , waren de massa kabel naar de accu en de kabel naar de startmotor. hiervoor zijn dezelfde kabels gebruikt.
En ook geprobeerd te starten?
Zoja dan heb je grote kans dat als je een cdi erop hebt dat deze nu gefrituurd is.
Kunnen niet zo goed tegen ompolen namelijk
 
En ook geprobeerd te starten?
Zoja dan heb je grote kans dat als je een cdi erop hebt dat deze nu gefrituurd is.
Kunnen niet zo goed tegen ompolen namelijk
Nee, had hierdoor helemaal geen stroom op het contact.
Alles werkt nu ook naar behoren verder. Bougie's vonken.
Dus dat lijkt me sterk.
 
Het was idd een massa probleem. 2 kabels per ongeluk omgewisseld. Nu vol goede moet de motor proberen te starten. Krijg heb niet aan. Bougie's vonken. en met wat remmenreiniger in de carbs ploft hij af en toe. vlottebakjes zitten ook vol. maar de boegies zijn niet erg nat.
Vals lucht heb ik ook na gelopen met de deo bus.
Wat kan het nog meer zijn?>

Yes 100 punten *O*
 
Het was idd een massa probleem. 2 kabels per ongeluk omgewisseld. Nu vol goede moet de motor proberen te starten. Krijg heb niet aan. Bougie's vonken. en met wat remmenreiniger in de carbs ploft hij af en toe. vlottebakjes zitten ook vol. maar de boegies zijn niet erg nat.
Vals lucht heb ik ook na gelopen met de deo bus.
Wat kan het nog meer zijn?>

Yes 100 punten *O*
 
Lijkt het wel op, want op remmenreiniger loopt alles :9
Ja ik heb er gister avond nog over nagedacht. Lijkt mij ook steeds logischer dat het dit is. Dat de de bougie vonkt op het moment dat de zuiger onder staat. Ik ga het vanavond proberen! ik hou jullie op de hoogte :]
 
Helaas ik kan geen rondje geven. De rechter bobine zit op de rechter bougie en links op links. Als ik deo achter in de carbs spuit krijg ik soms tikkende plofjes. Maar hij slaat niet aan. Nog iemand suggesties. Want ik weet het niet meer.
 
Zitten de goeie draadjes wel op de goeie bobine? Been there, done that....
Deze zijn niet los geweest. Heren help me even want een angst is mij aan het bekruipen. Namelijk dat de verkeerde zuiger boven staat op het verkeerde moment. Bij het montereren van de kop de krukas zo gedraaid dat de "T" mark aan de "R" kant op het streepje gezet dat naar onderen wijst. Nu zou cil. 1 (rechter cilinder) van de carb kant gezien boven in moeten staan. Nu de nokkenassen gemonteerd met de streepjes naar binnen.
Klopt dit wel? Of is cilinder 1 de linker cil vanuit de carbs gezien? In t wph stond (rh) dus ik was er van overtuigd dat het de rechter cilinder moest zijn.
Zo ja heb ik nu mijn kleppen gemold? Ik heb niks gehoord of gevoeld met ronddraaien met de hand.
 
Cilinder 1 is de Linker, vanaf de carb kant gezien. Hoe dat met die merktekens zit, weet ik niet.
Dat zal toch wel duidelijk in je boek staan neem ik aan.
Je hebt niet je kleppen gemold, dat had je wel gevoeld en gehoord.
 
Cilinder 1 is de Linker, vanaf de carb kant gezien. Hoe dat met die merktekens zit, weet ik niet.
Dat zal toch wel duidelijk in je boek staan neem ik aan.
Je hebt niet je kleppen gemold, dat had je wel gevoeld en gehoord.
Shit, dan is het toch verkeerd. In het wph van haynes staat cilinder 1 ( RH) dus wist zeker dat het de cilinder rechts was. Dacht RH is right handed)
Nee nu ik er over nadenk, kunnen de kleppen niet geraakt hebben. alleen is de inlaat klep open gegaan op het moment van de uitlaat klep.
Dat wordt dus kleppendeksel demonteren en nokkenassen loshalen en nu wel goed monteren.
Wat je een sleutelblunder noemt. gelukkig zonder gevolgen.
 
Nou, vanmiddag een middag vrij van t werk. Dus direct de kleppendeksel van de gsx gehaald. Krukas juist gedraaid dat cil 1 boven staat, wat blijkt alles staat goed. Merktekens staan netjes naar binnen. Dus alles staat netjes op tijd zou je denken. Maar nu staat het merkteken R T niet goed. ( deze staat nu op L T)
Als ik het merkteken goed zet staan de tekens juist omhoog of omlaag.
Als ik de how-to kleppenstellen erbij haal van de gsx500:
Kleppen stellen: De Suzuki GS500 howto voor beginners
dan zou op het moment dat teken R T gelijk staat met het contactpunt onder, de tekens op de nokkenassen naar buiten of naar binnen wijzen.
In deze positie staat cilinder 2 echter altijd boven. ( de rechter cil. vanaf de carbs gezien)

Dus ik denk dat er een foutje staat in het wph van haynes.
 
Laatst bewerkt:
Nou alles is weer gemonteerd nu met cilinder 2 in de bovenste positie.
En hij starte in 1 sec.
Vond het al raar dat ik me vergist had, had het toch echt via het boek gedaan dacht ik.
In het Haynes boek wordt met cilinder 1, in werkelijkheid dus cilinder 2 bedoeld.
Ben alleen niet zeker of mijn olie probleem verholpen is met het wisselen van de klepseals.
Heb de motor een tijdje laten warm draaien en eens een paar keer flink aan het gas getrokken.
Er kwamen nog steeds wat pluimpjes uit de rechter uitlaat bij het gas los laten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan