Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Klopt maar ze zien er (bijna) hetzelfde uit. En gaat niet voor iedereen om de snelheid en pk's. Trouwens dan hoef je een 1100 ook niet te nemen, maar dan betere een gsxr blok erin gooien.
Ja zo ken ik er nog wel een paar 🙄 ,gooi een turbo er op en je gsx-r word zoek gereden.})
Met dat soort motoren gaat het altijd om snelheid en pk,s daar koop je ze voor ,in de tijd dat ik die motoren had bestond
er nog geen gsx-r en was de Katana 1100 de gsx-r van z,n tijd. :Y En nu zou ik gewoon een GSX-R kopen in plaats van
een modern blok in een antiek frame te plaatsen.Een echte Katana moet je origineel laten ,en dan gaat het hard genoeg.
Dit is de uitvoering die ik gehad heb ,in de zelfde kleurstelling,maar dan verder origineel,
Suzuki-Katana-GSX1100-Right-Side.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja zo ken ik er nog wel een paar 🙄 ,gooi een turbo er op en je gsx-r word zoek gereden.})
Met dat soort motoren gaat het altijd om snelheid en pk,s daar koop je ze voor ,in de tijd dat ik die motoren had bestond
er nog geen gsx-r en was de Katana 1100 de gsx-r van z,n tijd. :Y En nu zou ik gewoon een GSX-R kopen in plaats van
een modern blok in een antiek frame te plaatsen.Een echte Katana moet je origineel laten ,en dan gaat het hard genoeg.
Dit is de uitvoering die ik gehad heb ,in de zelfde kleurstelling,maar dan verder origineel,
Suzuki-Katana-GSX1100-Right-Side.jpg
Dat is toch precies wat ik zeg ;-)

Een gsx750 is gewoon mooi!
 
Een tijdje geleden plaatste ik een bericht over het slecht gerepareerde ophangpunt van mijn GS750. Inmiddels ben ik er mee bezig geweest. Ik heb besloten de lassen door te slijpen om vervolgens het asje eruit te tikken.
Nu laat ik een nieuw asje draaien om deze vervolgens terug op de plaats te lassen. Dan is hij straks weer zo goed als nieuw!
IMG_1936.jpg

Vraag, klopt het dat de spoed van het schroefdraad van de draadeinden/bouten 1,25 is?
 
Dat ligt er maar net aan welke dikte je gebruikt. Metrisch m10 is spoed 1.5 m8 is 1.25.

Dacht dat op mijn gs m10 schroefdraad zat.
 
Klopt, M10, maar wel fijn dus 1,25 spoed.

Ik heb deze reparatie ook uigevoerd bij mijn restauratieproject (GS1000) maar heb gekozen voor standaard M10, gaat prima.
 
_O- dan heb ik echt een prutstding gehad. Zat een gewone metrische dopmoer op een metrisch fijne draad gedraaid. Nu snap ik waarom die draad verrot gedraaid was.
Herkenbaar, 1 frame waarvan er gewone m10 op geforceerd waren.
1 frame waarvan totale draad afgezaagd was en een m6 boutje in geboord/getapt/gedraaid zat met een grote carrosserie ring.
Je komt genoeg “oplossingen” tegen bij die ouwe meuk. _O-
 
Ja klopt, geweldige motor hoor, maar werd mij te lomp.
Beemer is van 1991 (eerste 16 klepper) dus volledig in de wegenbelasting, de soes is van 1984 en dus overgangsregeling.
Past mij eerlijk gezegd ook wat beter, aangezien er nog een stuk of wat staan..
 
Oe, zo'n 16 klepper K loopt wel heel erg lekker.
Dat het nogal lomp is klopt wel maar het is wel strak lomp. Vooral op hogere snelheden blijft het onwaarschijnlijk strak sturen, zeker voor een ontwerp uit 1984.

Een GSX is veel sierlijker maar wel onderhuids wel behoorlijk ouderwets vergeleken met de K. Ik zou sowieso beginnen met de achtervering aanpassen. Dan pas kun je een beetje sturen met een ouwe soes.
 
Helemaal eens, maar voor wat ik er mee rijd en alleen als het droog weer is past de Gsx mij beter.
De GSX is ook bijna in nieuw staat dus dat hielp ook wel. ;)

Vindt zo'n gsx esje een heerlijke
lichtvoetige fiets waar je gewoon rustig mee laagtoerig kan toeren en waar je hoogtoerig de hooligan mee kan uit hangen.
Veel plezier van gehad
 
Mooi hoor zo’n gsx750es,
hou je’m origineel of komen er andere wielen voorvork etc in O-) .
Niet alleen voor de looks maar hij stuurt er ook beter door.
Ombouw met vork en wielen van een gsx750f word volgens mij wel veel gedaan.

Maar een nette originele is ook :t

(maar ik zou het niet kunnen laten ... _O-)
 
Inderdaad! Die verkeert in een hele mooie staat. Zelf heb ik er bijna 1 gekocht, in de jaren 80, een zwart/rode.
Stonden er 2 bij Safe in Rotterdam, met een leuke korting erop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan