Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Ik ben op zoek naar de (voorste) remcilinder van een GS 450 l uit '87. Mag ook van een ander model zijn, als de maar past :9 . Iemand wat liggen?
 
Ik ben op zoek naar de (voorste) remcilinder van een GS 450 l uit '87. Mag ook van een ander model zijn, als de maar past :9 . Iemand wat liggen?
Is die niet meer te reviseren,het probleem met gebruikte pompen die al een tijd op de schap gelegen hebben is dat ze
inwendig gaan corroderen,dat is te voorkomen door ze afgesloten te bewaren met remolie er in,maar dat doet men zelden.
Mocht je er toch aan willen wagen,

 
Laatst bewerkt:
Die van mij was dus al gaan corroderen, dus het compensatiegaatje zat dicht. Toen ik hem voorzichtig wilde doorprikken brak de naald af :9 .Lomp maar helaas.

Thanx voor je bericht, ik gok het er op!👍
 
Zo een paar daagjes vrij.
Dus maar even met de gsx bezig.
IMG_20201206_144127727.jpg
IMG_20201206_153059061.jpg
IMG_20201213_132110330.jpg
IMG_20201219_160846200.jpg
 
Worden deze uitlaten nog nieuw gemaakt? Of is dit een oude die goed bewaard is gebleven? Ik heb dezelfde op mijn GS en die is behoorlijk krokant geworden. Zo'n glimmende nieuwe zou de motor veel goeds doen!
 
Marshall werd door Jama gemaakt,dat bedrijf bestaat niet meer.
Persoonlijk zou ik nu eerder voor dit gaan,rvs dus rot nooit meer door,en een heel nette prijs,
 
Laatst bewerkt:
Marshall werd door Jama gemaakt,dat bedrijf bestaat niet meer.
Persoonlijk zou ik nu eerder voor dit gaan,rvs dus rot nooit meer door,en een heel nette prijs,
De bochtensets zijn oké maar de dempers zien er goedkoop uit.
De marshall uitlaat vind ik mooier.
 
Bij mijn GS750 uit 1977, was het altijd heel moeilijk om deze op de middenbok te krijgen. Nu vraag ik mij af of dit normaal is. Er is geen buitengewone slijtage te zien
Ik ben hem namelijk aan het restaureren en het zou zonde zijn als ik het frame en standaard nu laat spuiten terwijl het nog niet goed is.


Verder, iemand ervaring met de velgen opnieuw verchromen?
 
Laatst bewerkt:
Wat is moeilijk op de middenbok krijgen? Gaat dat ding stroef of lukt het je gewoon niet?
Het is een lompe motor, dus het vergt enige lompheid om hem moeiteloos op te bokken.
 
Moeilijk als in lompzwaar. Met mijn volle 90 kg erop is niet voldoende. Moet alsnog enorm trekken aan het frame zelf, en dan krijg ik hem net op de middenbok. Is dat normaal en moet ik toch meer spinazie eten? :z
 
Als je nog de originele veren hebt voor en achter zijn die toch wat korter dan 43 jaar geleden, dan kost het inderdaad meer moeite om hem erover heen te trekken. Achter op de hoogste stand zetten en de voorpoten zeker niet door laten steken.
 
Moeilijk als in lompzwaar. Met mijn volle 90 kg erop is niet voldoende. Moet alsnog enorm trekken aan het frame zelf, en dan krijg ik hem net op de middenbok. Is dat normaal en moet ik toch meer spinazie eten? :z

Handigheidje. Ik kan het niet uitleggen, misschien effe YouTuben ofzo.
 
Bij mijn GS750 uit 1977, was het altijd heel moeilijk om deze op de middenbok te krijgen. Nu vraag ik mij af of dit normaal is. Er is geen buitengewone slijtage te zien
Ik ben hem namelijk aan het restaureren en het zou zonde zijn als ik het frame en standaard nu laat spuiten terwijl het nog niet goed is.


Verder, iemand ervaring met de velgen opnieuw verchromen?
Hmm,een GS 750 is nou niet echt een zware motor,als die moeilijk op z,n bok gaat ligt dat of aan een door gezakte bok,vaak te
merken aan dat het achterwiel de grond raakt of bijna de grond raakt,andere oorzaak kan zijn een verbogen stang waar je je voet op zet
om op te bokken,een andere oorzaak kan zijn dat je een verkeerde techniek gebruikt om op te bokken.Mijn motor is bijna het dubbele
gewicht en die trek ik met gemak op z,n middenbok.
 
Moeilijk als in lompzwaar. Met mijn volle 90 kg erop is niet voldoende. Moet alsnog enorm trekken aan het frame zelf, en dan krijg ik hem net op de middenbok. Is dat normaal en moet ik toch meer spinazie eten? :z
Mijn GS1000 gaat ook zwaar. Maar bij de GS1000 is voor het trekken aan het frame naast het zadel een handvat gemonteerd. Heeft de 750 deze ook? Want dit handvat (beugel) helpt wel.
 
Mijn GS850 is ook een draak om op de bok te krijgen. Weeg zelf niet zo veel (rond de 65?) dus moet het ook hebben van goeie techniek.

Zolang je voorpoten niet zijn doorgestoken en je de grijpbeugel hebt onder te linkerkant van je zadel (bevestigd bij de schokbreker) moet het wel lukken.

Wat je probeert te doen is de bok uitklappen. Dus niet de motor optillen. Ik doe dit door het stuur naar links te draaien, het linker handvat met links te pakken, de grijpbeugel met de rechterhand, met 1 van je twee voeten op de bok gaan staan en dan zo hard mogelijk duwen op de bok met je voet. Vaak eindig je dus op 1 been, die op de bok staat. Je handen op de twee eerder aangegeven plekken zijn dus alleen om jezelf tegen te houden, ik kan namelijk met mijn volle gewicht op de bok gaan staan en dan gebeurd er nog niks.

Uiteindelijk zou je dan moeten krijgen dat je een soort van diagonaal duwt: deels de bok naar beneden maar ook deels de bok naar voren klappen. Resultaat is dat de motor naar boven komt en naar achteren.

Als je de motor probeert op te tillen doe je het sowieso fout.
 
Een handgreep maakt het makkelijker,het is inderdaad de kunst om je gewicht te gebruiken door
op de bok te gaan staan en tegelijkertijd aan de beugel en stuur te trekken,maar de middenbok moet wel in goede staat zijn,
een doorgezakte zal meer problemen geven bij het opbokken,hoe verder de bok is doorgezakt des te meer moeite het zal kosten
hem op te bokken.
 
Dan heb ik het vermoeden dat de bok toch wat doorgezakt is.

Heeft, verder nog iemand ervaring met het opnieuw laten verchromen van velgen?
Of is het aan te raden om nieuwe velgen te kopen, van bijvoorbeeld CMSNL of Haanwheels?
 
Terug
Bovenaan Onderaan