Te goed voelen voor een stratencircuit? Beetje rare opmerking.
Engeland heeft om te beginnen een echte racecultuur en Nederland absoluut niet. Bovendien heeft het land talloze circuits, van GP niveau tot aan obscure clubcircuits. Bovendien kun je bijna ieder weekend wel ergens racen en gaan trackdays tot in de winter door (Focused Events had een paar jaar geleden een trackday in Schotland op 12 januari...)
NL mis de cultuur en de faciliteiten
Vanmorgen teruggekomen vanuit Engeland. Wat een fantastisch spektakel en een wondermooi circuit. Even staan praten met Redding (die voldoende Nederlands spreekt om "Vol gas door de Ramshoek" te begrijpen)
Heel knap hoe de organisatie een onvoorstelbaar vol raceprogramma zonder al te veel haperingen af weet te draaien (zelfs met baggerweer op vrijdag waardoor diverse klassen doorschoven naar zaterdag). De sfeer op het circuit is fantastisch, het is met recht de Party in the Park! Engelsen gaan hier met de hele familie naar toe, alles verloopt zeer geordend, ook bij grote drukte, niemand gooit rommel van zich af, helemaal top.
Sfeerplaatje!
Bekijk bijlage 1419698
Uitzicht vanaf de Club Hairpin Grandstand
Kicke raceland daar aan de overkant van Hoek van HollandTe goed voelen voor een stratencircuit? Beetje rare opmerking.
Engeland heeft om te beginnen een echte racecultuur en Nederland absoluut niet. Bovendien heeft het land talloze circuits, van GP niveau tot aan obscure clubcircuits. Bovendien kun je bijna ieder weekend wel ergens racen en gaan trackdays tot in de winter door (Focused Events had een paar jaar geleden een trackday in Schotland op 12 januari...)
NL mis de cultuur en de faciliteiten
Haha, je hebt de BSB ook ontdekt AP
Kan je verhaal alleen maar bevestigen, veel races, super goede en open sfeer en dat geld eigenlijk voor alle BSB-Races die we tot nu toe bezocht hebben (Cadwell, Brands en Donington)
Wij staan alweer te trappelen om over zo'n twee weekjes Oulton Park "te gaan ontdekken"
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. De knmv heeft de wegrace verkwanseld aan het crt, De motoren zijn de afgelopen jaren extreem veel sneller geworden en er is gewoon onvoldoende animo voor de wegracesport. Twente heb ik ook wel eens voorbij horen komen als circuit, maar geluid, milieu, moeilijk, moeilijk.Mwa Ik vind dat @ZXRH88 wel degelijk een punt heeft en het ook goed zegt zo. Kijk naar een 15 jaar geleden toen had het onk nog best aanzien, en toen werd er nog gereden op een grote diversiteit aan circuits. Zoals Eemshaven, Tolbert, Hengelo en Assen, en het rennerskwartier was vaak een grasveld, later in het weekend een blubberpoel. Toen reden er verschillende buitenlandse coureurs hier in het onk, Australiers, Zweden en Finnen. Als dit er niet was geweest was zelfs een TenKate er niet geweest in deze vorm.
En toen kwam meneer H. Centink die vond dat we niet meer op straten circuits moesten rijden maar bij zijn clubje, 8 wedstrijden op Assen in het jaar.....
Ok het ligt natuurlijk aan de mensen die zich bij hem aansloten, en daar heb jij absoluut een punt dat we circuits en de cultuur missen.
Maar ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat we niet een wedstrijd op Zandvoort rijden, en creatiever zijn met het creëren van andere optie binnen Nederland.
Toen ik op de MTS zat werden wij uitgenodigd op Leeuwarden om te kijken of er studenten voor Luchtmacht te vinden waren. Ik racete toen met mijn Srad in de srad cup, en tijdens de rondleiding vroeg ik aan de man die ons begeleide of het ooit mogelijk zou zijn om daar een wedstrijd te organiseren. En die zei "Natuurlijk waarom niet? zo zijn ze in Engeland ook begonnen". En gelijk zij hij dat Twente waarschijnlijk nog geschikter zou zijn. Maar dat het initiatief nooit bij hun vandaan zou "kunnen" komen, maar er kon veel. Ik vertelde dit met veel enthousiasme aan ...... H. Lentink die toen vaak wedstrijdleider voor de KNMV was en ook de cursus voor nieuwe rijders deed. Zijn antwoord: Ik kan me niet voorstellen dat dat een succes wordt......
Later (ik denk wel 5 jaar) tijdens een van de laatste races op Eemshaven stond ik met een jonge keurmeester van de KNMV te praten en die zei: Hmm zoiets is het onderzoeken waard. Helaas was dat een van de laatste jaren dat het onk op die manier bestond. En was de CRT cup veel populairder.
Veel plezier!Haha, je hebt de BSB ook ontdekt AP
Kan je verhaal alleen maar bevestigen, veel races, super goede en open sfeer en dat geld eigenlijk voor alle BSB-Races die we tot nu toe bezocht hebben (Cadwell, Brands en Donington)
Wij staan alweer te trappelen om over zo'n twee weekjes Oulton Park "te gaan ontdekken"
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. De knmv heeft de wegrace verkwanseld aan het crt, De motoren zijn de afgelopen jaren extreem veel sneller geworden en er is gewoon onvoldoende animo voor de wegracesport. Twente heb ik ook wel eens voorbij horen komen als circuit, maar geluid, milieu, moeilijk, moeilijk.
De wegracesport in Nederland is dood en begraven, alles wat overblijft is amateur racen bij ZAC of CRT. Nederlands racetalent moet naar Engeland, Spanje of ieder ander land waar wel een racecultuur bestaat en voldoende faciliteiten zijn.
Hobbelige baantjes met meer risico voor de coureurs zijn niet het antwoord. Er is een verschil tussen "je te goed voelen" en je leven op het spel zetten als rijder.
Maar ga lekker een weekend naar Cadwell Park, Oulton Park of een van die andere prachtige Britse circuits en je ademt de auto en motorsport historie daar gewoon. Heerlijk om mee te maken
Helaas zal het allemaal veranderen ben ik bang na de Brexit maar de herinneringen kan BoJo me niet afnemen gelukkig !
Te goed voelen voor een stratencircuit? Beetje rare opmerking.
Engeland heeft om te beginnen een echte racecultuur en Nederland absoluut niet. Bovendien heeft het land talloze circuits, van GP niveau tot aan obscure clubcircuits. Bovendien kun je bijna ieder weekend wel ergens racen en gaan trackdays tot in de winter door (Focused Events had een paar jaar geleden een trackday in Schotland op 12 januari...)
NL mis de cultuur en de faciliteiten
Nice
Om vast in de sfeer te komen, mijn favoriete (oldschool) filmpje van Oulton Park met 2 van mijn favoriete motoren:
Baby RC30 dan..Supersports 400 dus NC30
Baby RC30 dan..
Baby RC30 dan..
Nou vooruit....
Nou staat een echte RC30 boven aan mijn verlanglijstje als ik wat meer spaar geld zou hebben trouwens.........
Motorrad gebraucht kaufen | eBay Kleinanzeigen ist jetzt Kleinanzeigen
Kleinanzeigen: Motorrad gebraucht kaufen oder verkaufen - Jetzt in Enger finden oder inserieren! eBay Kleinanzeigen ist jetzt Kleinanzeigen.m.ebay-kleinanzeigen.de
Of je koopt een knappe Duc...
Ik heb het idee dat er in Engeland e.d. minder gezeik word over omstandigheden,veiligheid....
Poor man's RC30 zeg ik altijd Je zal ze maar beiden bezitten
Dan liever een RC30 en een RS250 (Honda) met het nr 3 erop en een gele helm op de tank
Mare... jij mag niet zeuren jij hebt al een mooie fiets die steeds zeldzamer wordt.De SP versie daarvan staat ook op dat lijstje van mij
Ik ben wel benieuwd trouwens waar jij die RC30's vindt? Ik kom nl alleen maar mooie exemplaren tegen, en die zijn ook mooi aan de prijs, ook schrik ik niet snel af van een project.
Bij gebrek aan voldoende centen voor een RVF 750 ben ik ook maar gegaan voor de poor man's RVF, de 400 oftewel NC35.
Zie je nòg minder dan de NC30 en de 35 vind ik persoonlijk echt een heel stuk mooier.
Motorrad gebraucht kaufen | eBay Kleinanzeigen ist jetzt Kleinanzeigen
Kleinanzeigen: Motorrad gebraucht kaufen oder verkaufen - Jetzt in Enger finden oder inserieren! eBay Kleinanzeigen ist jetzt Kleinanzeigen.m.ebay-kleinanzeigen.de
Of je koopt een knappe Duc...
Bij gebrek aan voldoende centen voor een RVF 750 ben ik ook maar gegaan voor de poor man's RVF, de 400 oftewel NC35.
Zie je nòg minder dan de NC30 en de 35 vind ik persoonlijk echt een heel stuk mooier.