Dat dacht ik ook, maar dat is vooral als je de middenpijp ook open laat (zoals bij een normale demper). Het probleem bij deze megaton dempers is vooral het ontwerk zelf, de afmetingen zijn zo gekozen dat het eigenlijk altijd herrie maakt i.v.m. resonantie en dergelijke.heeft het dichtlassen van de gaten aan de zijkant een bevorderend effect op het aantal dB? Ik dacht juist dat dit diende voor diffusie van het geluid en dus hoe meer gaten je hebt hoe meer demping?
Dat was ook mijn idee. Zonder Db-killer nemen de geluidsgolven de kortste weg naar buiten, namelijk rechtdoor. Het dempingswol om de geperforeerde buis heeft geen enkele werking op die manier.Maar als ik de foto op vorige pagina bekijk is de kop dichtgelast en een deel van de gaten in de zijkant. Dan smoor je toch juist heel de boel?
Honda CBX Cafe Racer
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Type: Honda CBX 1000
Year: 1983
Op het eerste gezicht mooi, maar ik vraag mij af waar de kentekenplaat komt.