Het grote CBR 900 RR Fireblade topic deel 110: Nieuw forum, nieuw topic! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, weer bijgelezen.

- T-shirt, goed plan. XL graag. Leuk voor bij al die meetings die we elk jaar houden.
- 2002 34.000 km ongeveer
- HOMOOOOO's..!!
- Mooi verensetje

Overweeg zo'n dubbel bubbel ruitje. Is dat wat? En welk merk de beste?
 
Zo, weer bijgelezen.

- T-shirt, goed plan. XL graag. Leuk voor bij al die meetings die we elk jaar houden.
- 2002 34.000 km ongeveer
- HOMOOOOO's..!!
- Mooi verensetje

Overweeg zo'n dubbel bubbel ruitje. Is dat wat? En welk merk de beste?
Maakt niet zoveel uit welk merk, zijn allemaal wel goed. Van Fabbri vind ik alleen de modellen niet zo mooi. Ik heb ze vanuit Babi Pangang, kosten geen drol en doen goed hun werk. Voor de centen het proberen wel waard... :)

Deze bijvoorbeeld....

ABS Double Bubble Windshield Windscreen For Honda CBR900RR 954RR 2002-2003 | eBay

Of hier de zoekopdracht, staan ook heldere, smoked en blauwe db ruitjes tussen...

fireblade 954 windscreen | eBay
 
Maakt niet zoveel uit welk merk, zijn allemaal wel goed. Van Fabbri vind ik alleen de modellen niet zo mooi. Ik heb ze vanuit Babi Pangang, kosten geen drol en doen goed hun werk. Voor de centen het proberen wel waard... :)

Deze bijvoorbeeld....

ABS Double Bubble Windshield Windscreen For Honda CBR900RR 954RR 2002-2003 | eBay

Of hier de zoekopdracht, staan ook heldere, smoked en blauwe db ruitjes tussen...

fireblade 954 windscreen | eBay


Heb een Fabbri smoke. Bevalt mij goed. De link van jou laat de donkere zien. Kan je niet door filmen.
En zo zie je dat er altijd verschillende smaken zijn.
 
Maakt niet zoveel uit welk merk, zijn allemaal wel goed. Van Fabbri vind ik alleen de modellen niet zo mooi. Ik heb ze vanuit Babi Pangang, kosten geen drol en doen goed hun werk. Voor de centen het proberen wel waard... :)

Deze bijvoorbeeld....

ABS Double Bubble Windshield Windscreen For Honda CBR900RR 954RR 2002-2003 | eBay

Of hier de zoekopdracht, staan ook heldere, smoked en blauwe db ruitjes tussen...

fireblade 954 windscreen | eBay
Ik heb ook zo iets op de mijne, maar dan 2e hands geloof van Puig... is 1:1 zelfde wat ik zie;

41525516771_f44055a5f6_b.jpg
 
Heb een Fabbri smoke. Bevalt mij goed. De link van jou laat de donkere zien. Kan je niet door filmen.
En zo zie je dat er altijd verschillende smaken zijn.
Ik had ook donker, want mooi. Maar knap onpraktisch inderdaad _O-
 
Heb een Fabbri smoke. Bevalt mij goed. De link van jou laat de donkere zien. Kan je niet door filmen.
En zo zie je dat er altijd verschillende smaken zijn.
Klopt, ik had eerst ook een licht ruitje op mijn SP, maar ik vond het niet zo mooi dat ik de achterzijde van de km-teller er van buitenaf nog doorheen kon zien. Heb toen een dark smoke ruitje gefixt, was ik daar ook weer vanaf en filmen doe ik toch niet :P

Vwb het model, vind bij de db ruitjes de snede in de ruit van de double bubble altijd wel mooi. Bij Fabbri is zit de db in de “glooiing” van de ruit. Vond dat voor de SC33 iig geen porum, weet niet hoe het bij de 954 is....
 
hier nog meer blades die circuit rijden ?
zit eraan te denken om me voorpoten te laten reviseren..alleen tering wat is dat prijzig zeg..
zometeen maar eens gebruik maken van de vroegboek kortingen voor circuit dagen *D8-)
 
Ik ben niet zo van het filmen dus kan gaan voor de looks.
Heb er nu ook smoke op zitten of bijna zwart. Zat er al op en bevalt goed.
Zo bevallen mij ook die Bambi Pangang prijzen :D

En een seat cowl, iemand daar nog tips voor..?

Je moet toch wat met dit takke weer.
 
IMG_20181207_140054.jpg
IMG_20181207_140020.jpg


Takke weer? Jep... De CBR houd er in ieder geval van om van zijn achterbrug een enorme takkebende te maken.... Maar he... Who cares _O-

Motor heeft op zijn metaaldelen een mooie laag tektiel, dus na de winter alles weer schoonmaken-O-

Zo'n babi pangpang ruitje werkt trouwens perfect! Heb er zelf eentje opzitten. Nu voor dik 4k kilometers en veranderd verder helemaal niet. Voor €13,-- euro helemaal perfect!
 
Oeh dan zie je wel mooi resultaat als je gaat schoonmaken :Y

Maar combinatie van 2 puntjes hierboven:

Heb jij een seatcover @Electrric94
Zit ook beetje online te browsen voor mijn 929 die verdacht veel op die van jou lijkt
Wil dan wel een die ik er zo vanaf kan halen zodat de misses achterop kan :):j

Kom zelf steeds bij deze uit:
Ermax seatcover en dan versie in plaatje wit --> €126,-
Of heeft iemand nog alternatief?

edit: Hmm en misschien ook maar bubbleruitje, vorige eigenaar heeft ruitje denk keer schoongemaakt met staalwol ofzo 8)7
(helaas niet te zien op foto's die ik hier heb)

(plaatje van toen motor nog beetje schoon bleef)
Fireblade2.jpg
 
hier nog meer blades die circuit rijden ?
zit eraan te denken om me voorpoten te laten reviseren..alleen tering wat is dat prijzig zeg..
zometeen maar eens gebruik maken van de vroegboek kortingen voor circuit dagen *D8-)
Ik rij circuit, maar niet op een Blade.

Als je vering nog goed werkt zou ik er niks aan doen ( behalve bij een verenboer het ff wat strakker laten draaien ).
Maar je kan ook alleen de veren laten doen, dat kost rond de 115/125,- ( ohlins binnenveren ) en als je je voorpoten los aanlevert bij HK in Tiel dan doen ze dat voor beduidend minder geld dan als je met je hele motor komt.

Zelfde geldt voor Hyperpro in Alphen a/d Rijn.
 
Oeh dan zie je wel mooi resultaat als je gaat schoonmaken :Y

Maar combinatie van 2 puntjes hierboven:

Heb jij een seatcover @Electrric94
Zit ook beetje online te browsen voor mijn 929 die verdacht veel op die van jou lijkt
Wil dan wel een die ik er zo vanaf kan halen zodat de misses achterop kan :):j

Kom zelf steeds bij deze uit:
Ermax seatcover en dan versie in plaatje wit --> €126,-
Of heeft iemand nog alternatief?

edit: Hmm en misschien ook maar bubbleruitje, vorige eigenaar heeft ruitje denk keer schoongemaakt met staalwol ofzo 8)7
(helaas niet te zien op foto's die ik hier heb)

(plaatje van toen motor nog beetje schoon bleef)
Bekijk bijlage 1341665

Je zou kunnen proberen om de krassen weg te krijgen met een gasbrander.

Dit klinkt als een grapje maar kan wel echt werken, ik heb het ook weleens gedaan met een kuipruitje.
als je zorgt dat de vlam niet te heet is (dus het liefste met een gele vlam) en niet te lang op dezelfde plek verwarmt zou je zo de krassen moeten zien verdwijnen :t
 
Oeh dan zie je wel mooi resultaat als je gaat schoonmaken :Y

Maar combinatie van 2 puntjes hierboven:

Heb jij een seatcover @Electrric94
Zit ook beetje online te browsen voor mijn 929 die verdacht veel op die van jou lijkt
Wil dan wel een die ik er zo vanaf kan halen zodat de misses achterop kan :):j

Kom zelf steeds bij deze uit:
Ermax seatcover en dan versie in plaatje wit --> €126,-
Of heeft iemand nog alternatief?

edit: Hmm en misschien ook maar bubbleruitje, vorige eigenaar heeft ruitje denk keer schoongemaakt met staalwol ofzo 8)7
(helaas niet te zien op foto's die ik hier heb)

(plaatje van toen motor nog beetje schoon bleef)
Bekijk bijlage 1341665
Hier heb je een cowl te koop staan. Veel malen mooier dan een cover. Daarbij zet je een zadel zo weer over voor die enkele keer dat er een duo mee gaat :Y:]

≥ Duo seat cover honda - Onderdelen | Honda - Marktplaats.nl

Maar zeg nou zelf, een duo op een racert moet je toch eigenlijk ook niet willen... :N
 
Nee het moet een cowl zijn, dus de definitieve oplossing.
De zijsteunen zijn er al af en ik moet niemand achterop.
 
En zo blijven smaken verschillen. Vind mijn Fabbri best wel mooi en praktisch. Begrijp niet wat je bedoelt met "glooiing" Chris.
Hier zie je het vooraanzicht waarop je het ruitje aardig in beeld hebt.. https://www.motor-forum.nl/media/zandvoort.531572/full

Ben ook geen voorstander van een dekplaatje over je buddy. Mooier vind ik een cowl. Maar i.t.t. wat Chris aangeeft is het echter niet zo snel om te zetten.
Als je een cowl koopt op ebay heb je alleen het denkplaatje en geen binnenwerk. Dat moet je dan ook omzetten. Gaat dus niet alleen om de 2 moertjes losdraaien
maar ook het binnenwerk omzetten. Niet zo spannend allemaal maar je moet het toch even doen. En als de bijrijder een half uurtje moet wachten is de lol van het
samen rijden er mogelijk snel vanaf. Dan maar een brommer extra zodat je beiden gelijk weg kunt als de zin er is. (Kost wat maar heb je ook wat *D)

Netjes die doorrijders. Ben het zelf niet. De 954 staat lekker in de garage mooi en droog te wezen. Komt er alleen uit als de weg droog is en er geen regen verwacht wordt. En zeker niet met pekel op de weg. Brrrr. Benijd jullie niet als er gepoetst moet worden.
Zie trouwens redelijk standaard fietsen. Kan nog een heleboel aan gepimpt worden. :Y})

Rij circuit ja. Ben ook instructeur/voorrijder bij 2TheExperience. Als je een circuitdagje wilt komen doen, kijk dan op de site voor data (komt binnenkort data voor 2019) en als je je dan via mij aanmeldt krijg je een korting. Hoeft niet hoor maar mag wel. Stuur maar een PBtje als je korting wilt.

Tot slot nog even, hierboven al een verhandeling gegeven over mijn mening en motor afstellen. Wil het nu korter houden. De 900 series stonden erom bekend dat die een zwakke/slappe achterdemper hebben. Die zou je wat strakker kunnen zetten. Met wat aanpassingen kan je de voorvering wel redelijk krijgen voor een circuitdag. Dus voor een circuitdagje niet veel aan verspijkeren. Wil je meer dan een circuitdagje en ga je wat serieuzer aan de slag dan zou ik zowel voor als achter modificeren. Met mijn ca 90 kilo had ik wel problemen met de achtervering op de 900 series. Op de 954 niet zo zeer. Voldoet aan mijn rijstijl en met de bandenkeuze Pirelli en Dunlop. Voorkant bij zowel de 900 serie als de 954 geen problemen gehad. Maar heb wel conische balhoofdlagers laten plaatsen.
 
ie trouwens redelijk standaard fietsen. Kan nog een heleboel aan gepimpt worden.

Die van mij is inderdaad op een ander kuipruitje, pc5, valbescherming, handvat verwarming, USB lader en andere knippers best wel standaard!:o

Wat voor goeie modificaties, voor een 929, zit je zoal aan te denken? :Y Sta natuurlijk altijd open voor goeie en mooie tips!*D

Op mijn wensenlijstje staat in ieder geval een quick shifter en andere zadel bekleding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan