Het grote CBR 900 RR Fireblade topic deel 110: Nieuw forum, nieuw topic! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
En zo blijven smaken verschillen. Vind mijn Fabbri best wel mooi en praktisch. Begrijp niet wat je bedoelt met "glooiing" Chris.
Hier zie je het vooraanzicht waarop je het ruitje aardig in beeld hebt.. https://www.motor-forum.nl/media/zandvoort.531572/full

Ben ook geen voorstander van een dekplaatje over je buddy. Mooier vind ik een cowl. Maar i.t.t. wat Chris aangeeft is het echter niet zo snel om te zetten.
Als je een cowl koopt op ebay heb je alleen het denkplaatje en geen binnenwerk. Dat moet je dan ook omzetten. Gaat dus niet alleen om de 2 moertjes losdraaien
maar ook het binnenwerk omzetten. Niet zo spannend allemaal maar je moet het toch even doen. En als de bijrijder een half uurtje moet wachten is de lol van het
samen rijden er mogelijk snel vanaf. Dan maar een brommer extra zodat je beiden gelijk weg kunt als de zin er is. (Kost wat maar heb je ook wat *D)

Netjes die doorrijders. Ben het zelf niet. De 954 staat lekker in de garage mooi en droog te wezen. Komt er alleen uit als de weg droog is en er geen regen verwacht wordt. En zeker niet met pekel op de weg. Brrrr. Benijd jullie niet als er gepoetst moet worden.
Zie trouwens redelijk standaard fietsen. Kan nog een heleboel aan gepimpt worden. :Y})

Rij circuit ja. Ben ook instructeur/voorrijder bij 2TheExperience. Als je een circuitdagje wilt komen doen, kijk dan op de site voor data (komt binnenkort data voor 2019) en als je je dan via mij aanmeldt krijg je een korting. Hoeft niet hoor maar mag wel. Stuur maar een PBtje als je korting wilt.

Tot slot nog even, hierboven al een verhandeling gegeven over mijn mening en motor afstellen. Wil het nu korter houden. De 900 series stonden erom bekend dat die een zwakke/slappe achterdemper hebben. Die zou je wat strakker kunnen zetten. Met wat aanpassingen kan je de voorvering wel redelijk krijgen voor een circuitdag. Dus voor een circuitdagje niet veel aan verspijkeren. Wil je meer dan een circuitdagje en ga je wat serieuzer aan de slag dan zou ik zowel voor als achter modificeren. Met mijn ca 90 kilo had ik wel problemen met de achtervering op de 900 series. Op de 954 niet zo zeer. Voldoet aan mijn rijstijl en met de bandenkeuze Pirelli en Dunlop. Voorkant bij zowel de 900 serie als de 954 geen problemen gehad. Maar heb wel conische balhoofdlagers laten plaatsen.
Als ik jouw ruitje zie, dan heeft ie ook van die “snedes” er in bij de bubble, ziet er goed uit. :t
Die van de 919 had dat toen iig niet en was de bubble een soort van “glooiende” verhoging in de ruit. Maar goed, dat is ook allemaal smaakgebonden.
En idd moet je met de cowl wat meer doen om ‘m om te wisselen, maar is ook geen wereldklus :)
 
Die van mij is inderdaad op een ander kuipruitje, pc5, valbescherming, handvat verwarming, USB lader en andere knippers best wel standaard!:o

Wat voor goeie modificaties, voor een 929, zit je zoal aan te denken? :Y Sta natuurlijk altijd open voor goeie en mooie tips!*D

Op mijn wensenlijstje staat in ieder geval een quick shifter en andere zadel bekleding.

Mijn 929rr is voorzien van een quickshifter en dat bevalt goed! :Y

Deze winter wil ik mijn zadel ook aanpassen, ik vind deze wat glad en merk op het circuit dat ik daardoor niet helemaal lekker kan zitten zoals ik zou willen.
 
Stuurdemper, einddoppen handvatten, stalen remleidingen, versnellingsindicator, quick shifter (had je al staan), olietemperatuurmeter, geïntegreerd achterlicht, rem-schakelsetje, vervangend uitlaatsysteem, haakse ventielen, geweldige mooie wielen van bijv Carrozzeria, rim-striping etc. etc. En als je circuit gaat rijden o.a. andere veringen, setje extra velgen met slicks etc. etc.
 
IMG_20181129_122038.jpg

hier lekker aan het hobbyen in het schuurtje..vorige eigenaresse had handvatverwarming 8)7plus xenon verlichting erop geknutseld.
zit nu te twijfelen om de motor helemaal zwart te spuiten.
Weet iemand misschien of ik met minimale aanpassingen er een ander kontje op deze 94er blade kan zetten ?
zou graag de kont wat spitser zien.
 
Bekijk bijlage 1341963

hier lekker aan het hobbyen in het schuurtje..vorige eigenaresse had handvatverwarming 8)7plus xenon verlichting erop geknutseld.
zit nu te twijfelen om de motor helemaal zwart te spuiten.
Weet iemand misschien of ik met minimale aanpassingen er een ander kontje op deze 94er blade kan zetten ?
zou graag de kont wat spitser zien.
Meeste spitse aanpassingen die ik gezien heb zijn te lang aan de achterkant en niet in verhouding met de rest van de motor.
 
:^

Maar met minimale aanpassingen wordt toch wel een lastige. Je zal altijd het subframe aan moeten passen om het kontje er op te krijgen, of het subframe aan moeten passen van het type kont dat je er op wilt hebben zodat het op het frame kan.
Enige spitse kont die ik mooi vond, was die van de CB1000R, mooie dikke spitse kont. Die zorgde samen met de zijkapjes daarvan ook voor een mooie dikke aansluiting op het frame. Ik had daarvoor ook het subframe van en dat aangepast naar het frame. Al was het van mij wel een ombouw naar naked.
FB_IMG_1518293963347.jpg
 
:^

Maar met minimale aanpassingen wordt toch wel een lastige. Je zal altijd het subframe aan moeten passen om het kontje er op te krijgen, of het subframe aan moeten passen van het type kont dat je er op wilt hebben zodat het op het frame kan.
Enige spitse kont die ik mooi vond, was die van de CB1000R, mooie dikke spitse kont. Die zorgde samen met de zijkapjes daarvan ook voor een mooie dikke aansluiting op het frame. Ik had daarvoor ook het subframe van en dat aangepast naar het frame. Al was het van mij wel een ombouw naar naked.
Bekijk bijlage 1341994
hij is vet mooi man..
 
Dat denk ik ook wel, al is dat vanuit de hoek waaruit de foto genomen is niet echt goed te zien en lijkt het nog best aardig zo. Maar van de zijkant genomen denk ik dat de kont best een stuk achter de achterband uitsteekt.
 
Stuurdemper, einddoppen handvatten, stalen remleidingen, versnellingsindicator, quick shifter (had je al staan), olietemperatuurmeter, geïntegreerd achterlicht, rem-schakelsetje, vervangend uitlaatsysteem, haakse ventielen, geweldige mooie wielen van bijv Carrozzeria, rim-striping etc. etc. En als je circuit gaat rijden o.a. andere veringen, setje extra velgen met slicks etc. etc.

Stalen remleidingen zijn al gemonteerd! Verder geeft dit weer stof tot nadenken...:9
 
Dat denk ik ook wel, al is dat vanuit de hoek waaruit de foto genomen is niet echt goed te zien en lijkt het nog best aardig zo. Maar van de zijkant genomen denk ik dat de kont best een stuk achter de achterband uitsteekt.
Ik heb even verder gezocht op het net, maar deze heeft een enkelzijdige achterbrug. En dat is optisch beter want die zijn langer (ietje).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan