- Onderwerp starter
-
- #1.551
Geen idee, ga er dinsdag weer ff naar kijken. Hij is getest met een originele air intake, dus zou dat gewoon goed moeten zijn, bij mij werkt die niet echt mee. Gooi alles ff los en dan maar even diverse opties bekijken vwb manieren van monteren. We gaan het zien...Ja hoe dan! en tis toch niet dat je twee linker handen hebt..
Mijn SC28 loopt op 2 cilinders. Hij heeft 10 maanden stil gestaan. Ik verwacht dat vervuilde carburateurs de oorzaak is. Ik wil ze er alle vier tegelijk af trekken. Maar ze zitten zoals gewoonlijk muurvast.
Weten jullie een handige truc om de 4 carbs er in 1 keer af te halen?
Dat is een goeie tipOp 2 cilinders verdenk ik eerder een defecte bobine, deze sturen per bobine 2 cilinders aan.
(1 bobine stuurt cilinder 1 en 4 aan en de andere 2 en 3.)
heb je al gechecked of je wel een vonk hebt op alle 4 de cilinders?
Nee, ik heb nog niet naar de bobines gekeken. Hij starte wel op 4 cilinders, viel toen terug naar 3 en toen ik gas ging geven naar 2.Op 2 cilinders verdenk ik eerder een defecte bobine, deze sturen per bobine 2 cilinders aan.
(1 bobine stuurt cilinder 1 en 4 aan en de andere 2 en 3.)
heb je al gechecked of je wel een vonk hebt op alle 4 de cilinders?
Om het verhaal compleet te maken:
Alle 4 uitlaatbochten waren warm.
Toen hij op 2 cilinders liep, klonk hij als een Harley.
Ik denk dat hij onregelmatig liep als een V-twin, of in mijn geval een staande twin met verdraaide kruktappen.
Maar dat is op het gehoor, durf ik geen conclusies uit te trekken.
Ik heb het benzinefilter de afgelopen 12 jaar niet vervangen. De benzine die ik er in giet ziet er altijd schoon uit, maar misschien is het toch een goed idee om het benzine filter eens te vervangen. Ik kan er nu goed bij.
Weten jullie hoe je de brandstofpomp kunt controleren?
Op mijn SC57 hoor ik altijd even gezoem als ik hem op contact zet. Op mijn SC28 hoor ik niks.
Ja, SC57 heeft injectie.Die nieuwere heeft injectie? ,
Carbs aftappen, contact aan, aan pomp voelen op ie tikkert, als de vlotterkamers vol zijn stopt de pomp.
Bij een sc28 is het soms slecht te horen, vandaar het voelen.
Gevonden, dank!Maar het komt ook heel vaak voor dat de contactpunten in de pomp verbrand zijn, roukema heeft vervangende.
Als ik me niet vergis doet de brandstofpomp bij de oudere blades het alleen als de motor ook loopt.
Bij de modernere fietsen met injectie gaat de pomp altijd even lopen om te "primen" zodat de rail waar de injectoren op zitten op druk staat.
Bij de cbr600f van mijn vrouw functioneerde de pomp ook niet meer naar behoren, gevolg was dat de motor gewoon kon starten maar na een tijdje beroerd liep en afsloeg. Als je de motor dan even liet staan kon je hem gewoon weer starten.
In dit geval waren de contacten vuil en het demonteren en schoonmaken was voldoende.
In het werkplaatshandboek stond hoe je de aansturing van de pomp kan checken en ik vermoed dat dat in het werkplaatshandboek van de fireblade dit ook wel omschreven staat.
De mijne heeft geen vacuĆ¼m gestuurde brandstofkraan, maar alleen on-off-res.UUUHM zit de vacuĆ¼mslang wel aangesloten?
Die is bij mij ook al eens los gekomen en dan krijgt hij dus ook geen benzine.
Volgens mij niet, maar zeker weten doe ik dat niet meer,(hoe krijgt ie anders de carburateurs vol als die afgetapt zijn)
wel kun je het dekseltje eraf halen dan is snel genoeg te zien of de contacten ingebrand zijn.
De mijne heeft geen vacuĆ¼m gestuurde brandstofkraan, maar alleen on-off-res.
Toch bedankt voor de tip! Het was wel een mogelijke oorzaak van mijn probleempje.
De mijne is ook van 93.Van het juiste bouwjaar?
Mijn sc28(93) had ook geen vacuĆ¼mbediende kraan.
Jullie beschrijven precies mijn twijfelVolgens mij niet, maar zeker weten doe ik dat niet meer,(hoe krijgt ie anders de carburateurs vol als die afgetapt zijn)
wel kun je het dekseltje eraf halen dan is snel genoeg te zien of de contacten ingebrand zijn.