het grote 'dat heb ik stom geprutst' topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.339
10.953
Op reis
Facebook
Bij deze de poging een mooie collectie van anekdotes te verzamelen.
Wat heb jij 'verprutst' tijdens het klussen.

Dit kan en mag natuurlijk varieren van, 'ik had de motor weer in elkaar zitten en toen zag ik de bougies nog nieuw in verpakking op tafel liggen' tot 'na de hele motor uit elkaar getrokken te hebben en allerlei dingen vervangen te hebben, kwam ik erachter dat de exupkabels verkeerd om zaten'

Als je achteraf maar zoiets had van 'Okeeee, dit vergeet ik NOOIT meer :+ '

Ben beniewd 8-)
 
Om zelf maar af te trappen..

Zag onlangs dat er koelvloeistof lekte uit mijn R1.
Na de nodig spullen erafgehaald te hebben was het gewoon een slang die iets omgekruld zat en niet meer goed in de slangklem zat.
gefixt en alles weer (netjes dacht ik) terug gezet.

Nooit meer aanslaan dus, motor draaide wel om (startmotor), maar 0.0 neiging tot vonken/pruttelen.

na er later over nagedacht te hebben vermoede ik dat de blokstekker na de bougiekabels wel eens niet aangesloten zou kunnen zijn, kon het me niet herinneren die weer vastgezet te hebben namelijk.
zonder wat los te halen zag ik al dat dat het geval niet was.

na alles toch weer losgehaald te hebben kwam ik er na veel gevoel en gepier achter dat de carburateurs niet meer vast zaten |( |( B|

Nouja, beter als een electrisch probleem , want daar ben ik geen ster in.
Alleen was ik dus na een half uur klooien met een ielig klein imbusboutje wat daar VERREKTE lastig past erachter dat ze WEER loszaten..

Het is me uiteindelijk wel gelukt..maar :

Les 1 toch beter (uit)kijken als ik wat loshaal.
les 2 als ik ze weer vastzet goed kijken wat ik wel en niet los hoef te halen (geen overbodig werk erbij halen.
les 3 goed en handig gereedschap , dat halve uur vruchteloos klooien had ik me bespaart als ik eerst wat beter gekeken en nagedacht had en gewoon een inbuskopje op een dop gezet had ipv een inbussleutel met zown hoekje van 90 graden eraan, want dat paste daar slecht..en dat is een understatement :(

Maar het voelt toch wel goed als het allemaal weer werkt *O*

groeten, sander
 
Oud? Zal wel, altijd leuk blunder-topic's

Kleppendeksel eraf rubbertje kwijt, waar is dat pokkeding nou? Blok open niks! Gebeld naar vorige eigenaar "rubbertje? ha ha ha was ik ookal kwijt"!?

Nieuw rubbertje erop, enfin ding rijd dus nog rond!



*O*
 
Iemand die ik ken die sleuteld nog wel eens aan *uhhg* scooters *proest* en die houd echt altijd allerlei schoefjes en boutjes over. Vervolgens probeert hij of het kreng nog loopt, en als dat zo is gooit hij met een achteloos gebaar die dingen weg met het idee: Als het loopt zal het wel goed zijn toch? :+

maar inderdaad ff naart sleutelblunder topic ;)

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan