Dat gaat alleen maar om oudere voertuigen van voor het Ethanol tijdperk,moderne voertuigen zouden er probleemloosDus als je een interval van 20.000km aanhoud en dan iets doet om de gevolgen van e10 te vermijden dan is dat weer oke en spreken we van preventief onderhoud? Volgens de fabrikant zou die van mij geschikt zijn voor e10 en dat wanneer het onderhoud volgens schema uitgevoerd zou worden e10 geen schadelijke gevolgen zou mogen hebben.
Ooh, maar dan heb ik dus eigenlijk geen reden om me zorgen te maken. Tot nu toe is er geen e10 getankt en wanneer ik dat dus wel doe dan is dat niet vaak dus ik gok probleemloos tot 100.000km te kunnen rijden. (Geen garantie en resultaten uit het verleden enz).Dat gaat alleen maar om oudere voertuigen van voor het Ethanol tijdperk,moderne voertuigen zouden er probleemloos
op moeten kunnen rijden,ik rij met mijn auto al zo,n 50000km op E10 en heb nog geen enkel probleem ondervonden.
Tja het is mijn ervaring met een Peugeot 107,wat eigenlijk een Toyota Aygo is in vermomming,hoe een ander merk en type wagenOoh, maar dan heb ik dus eigenlijk geen reden om me zorgen te maken. Tot nu toe is er geen e10 getankt en wanneer ik dat dus wel doe dan is dat niet vaak dus ik gok probleemloos tot 100.000km te kunnen rijden. (Geen garantie en resultaten uit het verleden enz).
Dat gaat alleen maar om oudere voertuigen van voor het Ethanol tijdperk,moderne voertuigen zouden er probleemloos
op moeten kunnen rijden,ik rij met mijn Japanse auto uit 2006 al zo,n 50000km op E10 en heb nog geen enkel probleem ondervonden.
Met mijn motor uit 91 rij ik op E5,omdat het een ouwetje is ,al zou die volgens de fabrikant ook op E10 mogen rijden.
Besparen doe ik toch wel omdat ik altijd bij onze Zuiderburen tank.
Fatsoenlijke auto kopenMijn auto is van 2008 (da's toch niet oud?) , maar die mag ook niet op E10....
125 kost het inderdaad op aliexpress. E85 is helemaal ellende. Ik weet dat het rallyteam van de HAN er op reed. Zo'n beetje alles wat in aanraking komt met de brandstof ging voordurend stuk.Toch bijzonder dat de E85 ombouwsetjes dan maar €125 kosten, als E10 al zo destructief kan zijn
125 kost het inderdaad op aliexpress. E85 is helemaal ellende. Ik weet dat het rallyteam van de HAN er op reed. Zo'n beetje alles wat in aanraking komt met de brandstof ging voordurend stuk.
Of ze stoppen met E5. Premium zit meer marge op dan de gewone brandstoffen.Vanaf 1 okt 2019 worden pompstations verplicht voor de helft ethanol e 10 te serveren. Verwacht dat juist de premiums gaan verdwijnen aangezien ze echt geen extra tank in de grond gaan leggen voor een handvol premium rijders.
Dat hoop ik dan maarOf ze stoppen met E5. Premium zit meer marge op dan de gewone brandstoffen.
Hoe heet dat ding in het Nederlands?Ik kom sinds de invoering van E10 wel opvallend veel defecte Fuel Pressure Regulators tegen bij diverse Honda's.....
Hoe heet dat ding in het Nederlands?
Benzinedrukregelaar. 3x woordwaarde bij galgjeHoe heet dat ding in het Nederlands?
Wat voor olie gebruik je? Kan dit icm een katalysator en injectie?
Brandstofpomp toch?
Hebben alle motoren met injectie.
Niks geen oude meuk dus....
Ethanol kan je op een vrij simpele manier uit de benzine halen,nadeel is alleen dat dan het octaan iets lager word.Dat hoop ik dan maar
ff een berichtje uitgezet bij Shell
heb overigens al een flesje ethanol killer staan
Ethanol Killers speciaal voor Oldtimers
Ethanol is slecht voor uw oldtimer. Wij bieden ethanol killers tegen corrosie, pingelen en meer problemen met ethanol. Assortiment online!millersoils.nl
En zoek maar eens op waaraan Onan zich precies schuldig maakteEn van onaneren krijg je haar op je handen.
Ethanol kan je op een vrij simpele manier uit de benzine halen,nadeel is alleen dat dan het octaan iets lager word.