Ach, ik hoef niemand te overtuigen, tenzij Zero me gaat betalenIk lees in de argumentatie van de niet-electrisch rijders wel heel vaak dezelfde argumenten tegen elektrisch rijden, en ik lees daarna heel vaak dezelfde tegenargumenten maar blijkbaar praat iedereen langs elkaar heen ofzo want de niet-elektrisch rijders zijn op geen mogelijkheid te overtuigen, of in ieder geval van hun standpunten af te krijgen (Actieradius, laadtijd, aanschafkosten).
Die i3 is ook leverbaar met range extender, het motortje van de C650 motorscooter gekoppeld aan een dynamo. Hij heet dan i3 REX. Het tankje is maar 9 liter, waarschijnlijk om Outlander praktijken te voorkomen.
Ik zit in de detachering, afgelopen halfjaar deed ik ongeveer 2500km per maand. Sinds kort zit ik iets dichterbij en wordt 't iets minder maar nog steeds wel meer dan 2000km per maand (puur woon-werk, pleziertochtjes niet meegerekend). Dus ja, het gaat mij wel geld schelen als ik geen benzine hoef te kopen (en dan laten we de beurtjes met olie en shizzle maar even buiten beschouwing).Jij rijdt blijkbaar een hoop, of je motor rijdt erg duur, dat zou ook kunnen...
Eens. Maar het is de enige serieuze optie onder de 10K momenteel. En ook 6K heb ik niet te besteden. Met inruil van m'n DL1000 zou ik er wellicht komen maar wat doe ik dan als we met een clubje naar Duitsland gaan? Voor zulks wil ik m'n ploffiets graag nog even houden dus heb ik nu even niets in te ruilen.Als je zelf zoveel rijdt is het onzin om een lage kilometerstand te willen want binnen de kortste keren rijd je die afstand zelf ook en dan betaal je ook nog de hoofdprijs.
Stiekem niet eens zo'n slecht idee eigenlijk.De reden komt overigens uit de VS: daar mag de rang op benzine niet groter zijn dan de electrische om voor bepaalde subsidies in aanmerking te komen.
Ik lees in de argumentatie van de niet-electrisch rijders wel heel vaak dezelfde argumenten tegen elektrisch rijden, en ik lees daarna heel vaak dezelfde tegenargumenten maar blijkbaar praat iedereen langs elkaar heen ofzo want de niet-elektrisch rijders zijn op geen mogelijkheid te overtuigen, of in ieder geval van hun standpunten af te krijgen (Actieradius, laadtijd, aanschafkosten).
Dat is zeker waar, kijk alleen naar de ontwerpen: je moet echt een kenner zijn om bijvoorbeeld een Yamaha R6 van 1999 te kunnen onderscheiden van een R6 van 2017. Huh bijna 20 jaar hetzelfde model???Motoren lopen niet voor niets achter, motorrijders moeten zo ongeveer het meest conservatieve volk op Aarde zijn, waarschijnlijk net na de Amish.
Dat is zeker waar, kijk alleen naar de ontwerpen: je moet echt een kenner zijn om bijvoorbeeld een Yamaha R6 van 1999 te kunnen onderscheiden van een R6 van 2017. Huh bijna 20 jaar hetzelfde model???
Kenners zullen me keihard uitlachen en wijzen op het linkeraantrapboutje dat toch echt duidelijk verschilt, om maar niet te spreken van de stickers en natuurlijk de stepjes voor de passagier... maar kom op, zelfs de VW Golf is meer geëvolueerd.
Alleen stoppen ze de technologie in de verkeerde sector, het is een beetje zoals een koetsfabrikant in 1900 die steeds betere koetsen op de markt brengtHet zijn nu juist de Europese merken die voorop lopen op het gebied van technologie. 20-50 jaar geleden liepen de Jappen voorop, maar die hebben de boot gemist.
Als je kijkt wat BMW en KTM bijvoorbeeld aan technologie in hun motoren stoppen, kan je niet zeggen dat de motorindustrie conservatief is
BMW en KTM zijn degene die ook een electriche motor/scooter op de markt hebben.Alleen stoppen ze de technologie in de verkeerde sector, het is een beetje zoals een koetsfabrikant in 1900 die steeds betere koetsen op de markt brengt
Dat je schakelen en koppelen mist lees ik vaker maar ik begrijp het niet.
Ik sta ook zeker open voor een elektrische motorfiets maar dat ''wij tegen zij sfeertje'' wat ik in dit hele topic proef ervaar ik als enigszins onaangenaam. Het werkt afstotend ipv wervend en indirect dus averechts. Ik hoop dat er begrepen wordt wat ik bedoel
....Een beetje eng-denkend is dat toch wel.
Ik rij zelf zowel met auto als motor al jaren automaat maar ik begrijp dat dus wél.
Ik vind het ook heerlijk dat mijn auto en motor lekker stil zijn maar begrijp dat andere mensen bij het brullen van de uitlaat (BMW RStakkenherrie oid genoemd las ik net) een kick ervaren.
Ik sta ook zeker open voor een elektrische motorfiets maar dat ''wij tegen zij sfeertje'' wat ik in dit hele topic proef ervaar ik als enigszins onaangenaam. Het werkt afstotend ipv wervend en indirect dus averechts. Ik hoop dat er begrepen wordt wat ik bedoel...
Ik neem aan dat jij je niet door zulke emoties laat leiden bij de keuze van een motor/auto
En dit vind ik dan weer een aparte reactie....
Maar... zzz zegt dat helemaal niet... hij constateert enkel (m.i. terecht) een wij/zij sfeertje. Ik merk dat hier ook wel een beetje als iemand een nadeel van elektrisch rijden benoemd.En dit vind ik dan weer een aparte reactie....