Het is nagenoeg onmogelijk om bij de Zero het voorwiel van de grond te krijgen. Het koppel komt er niet ineens 100% in, maar met een opbouwende curve.
Mijn KTM 1190 Adventure heeft zoveel electronica aan boord dat een wheelie nooit hoger is dan 20 cm en het achterwiel niet doorslipt. Bij hard optrekken (zeg: volgas) knippert het TC lampje dan ook vaak. Wat weer nadelig is voor de acceleratie.
Nou, daar hebben we wat aan...
Polaris bracht Brammo onder bij Victory en vervolgens ging bij Victory de stekker eruit...
https://www.forbes.com/sites/jasonf...ris-industries-kills-off-victory-motorcycles/
Ik moet zeggen dat ik dat ding van yamaha niet echt mooi vindt.
Op een of andere manier denken veel fabrikanten dat je, als je een electrische motor wilt, je dan ook meteen voor joker wilt rijden. Vreemde redenatie.
Jarenlang heeft de brandstof tank het aanzien van de motor gedomineerd. Ik kan me goed voorstellen dat de fabrikanten op zoek zijn naar een nieuw uiterlijk.Op een of andere manier denken veel fabrikanten dat je, als je een electrische motor wilt, je dan ook meteen voor joker wilt rijden. Vreemde redenatie.
Da's toch gewoon evolutie? Vorm volgt functie.
Het enige onmisbare zijn een zitplaats, een stuur, twee wielen en een aandrijving.
Hoe dat er verder uit ziet is volledig vrij.
Ik vind die Yamaha ook wel erg wennen, maar het heeft wel wat, het laat zien dat de elektrischemotorfietsfabrikanten de e-motor neer durven zetten als een nieuw product.
En dat is het natuurlijk ook. (Verzoekje: nu nog velg-aandrijving en -besturing.)
Dat is bij auto's al veel minder, daar zit je vast aan een doosvorm, ongeacht de aandrijving.
Een auto heeft nou eenmaal als functie een doos-op-wielen te zijn.