Toch maar eens dubbel gecontroleerd voor alle zekerheid:Hybride schreef :Jij quote verkeerd.
Nog meer onwaarheden....
Het laadgebeuren is nooit gratis geweest, het was meen ik 2000 dollar en zat bij de prijs van de auto in.
Daar is men mee gestopt, het zit niet meer bij de prijs van de auto in en nu moet je er gewoon voor betalen.
Tesla schreef op hun website www.tesla.com/nl_BE/supercharger op 20/10/2017:
Het Supercharger-netwerk is het antwoord voor lange afstandsreizen. Met Superchargers reist u naar uw favoriete bestemmingen en laadt u uw Model S of Model X op in enkele minuten. De stations beschikken over meerdere Superchargers, zodat u snel weer op weg bent. Deze bevinden zich nabij restaurants, winkelcentra en wifi-hotspots.
Tegoed voor jaarlijkse roadtrips
Elk jaar ontvangen eigenaren 400 kWh gratis Supercharger-tegoed. Dit is genoeg om ongeveer 1.600 km te rijden. Dit tegoed geeft u de mogelijkheid om de lange afstanden af te leggen die de meeste eigenaren rijden. Roadtrips zijn dus geheel gratis. Klanten die meer verbruiken dan het jaarlijkse tegoed, betalen een kleine toeslag voor het gebruik van Superchargers, wat slechts een fractie is van de kosten voor benzine.
Ik heb de berekening hierboven gepost.Heb je de excel van die berekening nog? Ben wel benieuwd hoe je dat hebt doorgerekend.
....Toch maar eens dubbel gecontroleerd voor alle zekerheid:
Wat was er dus onwaar?...
Citaat van: gas2.org......At present, every new Tesla comes with unlimited free access to the Supercharger network. Originally, that privilege was a $2,000 option on cars equipped with the 60 kWh battery, but now that cost is rolled into the price of all its new cars. The question on the lips of many prospective Model 3 owners is, will they get the same access to the Superchargers network that Model S and Model X drivers enjoy?
En ik vroeg waarom je dit denkt.Dat niet iedere e-rijder eerder op een klassieke motor heeft gereden daar ben ik van overtuigd. Anders las ik geen reacties van "vervelend schakelen" tot "trillingen".
Uiteraard dat is nooit zo. Maar hun marketingafdeling laat dat wel zo uitschijnen op hun eigen website. Dat was mijn punt.Hier is waar ik op doelde, het is net andersom dan ik het beschreef.
Wat blijft staan is dat het nooit gratis is geweest; je betaalt het toch, is het niet bij de auto dan wel apart.
En dat is natuurlijk logisch, gratis bestaat niet.
Veel gemaakte denkfout; we moeten de aarde bewaren, maar nou nét niet voor onze kinderen. Van alle levende wezens die er rond lopen zijn dát nu net de enigen die verder zullen gaan met het vernielen van de planeet.Denk daar eens aan. Is er straks voor jouw kinderen nog een leefbare wereld, omdat je elektrisch bent gaan rijden? Of zitten zij straks in de shit
Dat sommige opmerkingen (en ik verwees duidelijk naar een driecilinder) niet te veralgemenen zijn en niet opgaan voor elke klassieke motor en eerder een persoonlijke beleving zijn.En ik vroeg waarom je dit denkt.
Nee het hoeft niet steeds over geld te gaan. Dat gaf ik al aan (een hobby mag wat kosten).Ach, dat gaat steeds over geld.
....Ik vind wel dat je idd ergens moet beginnen; met afwachten creëer je geen omwenteling....
Ik begrijp je betoog, deels tegen mij, niet echt. Je onderschrijft gewoon mijn basic punt.Nu, Ivob, de productie van een fiets kost vrij weinig energie, en op 2 boterhammen met kaas (of ham) (en ham en kaas is heel lekker, dan krijgen we weer te maken met het voedselgebeuren, alles is zo ingewikkeld tegenwoordig.....) kan je een hele ochtend fietsen, dat is al gauw 30 tot 60 km. Ik kan dat, andere mensen hebben misschien wat meer brood en beleg nodig, dan nog is het zuinig. Afhankelijk van je conditie.
En je hebt die benzine motor, of auto, niet nodig. Er zijn treinen, bussen, die met een veel kleinere ecologische voetafdruk veel mensen kunnen vervoeren.
Ik ben het gezeur in dit topic een beetje moe.
Jeeeveee, heb jij kinderen? dan mag je je mond houden. heb je er niet, dan heb je groot gelijk in je post hierboven.
Want, en dan gooi ik maar weer eens een steen in de vijver, iedereen die nu nog kinderen maakt, helpt de wereld naar de kloten.
Ik las vorig jaar een interview in de krant, de man was milieudeskundige, ik meen in Arnhem. En 4 kinderen. Dat gaat nooit lukken he!
Ja, ik ben soms wat pissig, maar nooit gemeen. (Dat denk ik, en als je me wel gemeen vindt, geef dat even aan, ik wil me wel verbeteren, als dat nodig is) En als ik het mis heb mag je me er op wijzen.
Geliefde lezers, ik hoop dat we hier een mooie discussie kunnen houden. Ik mag me vergissen, jij mag dat ook, maar laten we het een beetje leefbaar/leesbaar houden.
Fijne avond gewenst, vriendelijke groeten,
Doudou
Dat is een persoonlijk uitgangspunt en daar kan ik best inkomen.
Inderdaad.
Zelf heb ik ook concessies gedaan om elektrisch te kunnen rijden, je kunt niet alles hebben, zeker niet als er nog zo weinig keus is.
Ik had ook kunnen mopperen op Zero dat ze alleen nakeds leveren, ik had kunnen mopperen dat ze zo duur zijn, ik had ook kunnen mopperen dat het laden lang duurt, ik had ook kunnen mopperen dat ik niet verder dan 230 km aan één stuk kan rijden.
Je kunt ook in oplossingen denken.
Met een schermpje is ie iets minder naked en is het ook 's winters te doen, een gebruikte motor is een héél stuk betaalbaarder, het laden hoef je niet te doen waar je bij bent want dat kan prima als je ligt te slapen.
En wat de actieradius aangaat, die heb ik tot nu toe nog niet als een beperking ervaren. Een beetje plannen en je kunt meerdere lange ritten maken op een dag.
Als ik in 's middags na het werk een lange rit wil maken zorg ik dat ie 's morgens helemaal vol is, tussendoor nog even bijladen en bij terugkomst na dik twee uur rijden bleek dat ik niet eens had hoeven bijladen.
Blijkbaar hebben benzinerijders meer last van de actieradius dan elektrorijders.
Wat blijft is het plezier van elektrisch rijden, dat is het allemaal meer dan waard.
Jeeeveee, heb jij kinderen? dan mag je je mond houden. heb je er niet, dan heb je groot gelijk in je post hierboven.
hoe vlugger deze soort zichzelf om zeep geholpen heeft zoveel te vlugger zal de bioversiteit op deze planeet zich herstellen.
Oef da's wel een Russisch ontwerp ja. Jammer, ik zie een ketting!Af en toe komt er een nieuwe fabrikant bij van elektrische motorfietsen, ik noem ze niet allemaal maar deze valt op.
Kalashnikov, inderdaad, de russische wapenfabrikant gaat nu ook in de elektrische motorfietsen.
Artikel hierover in Electrek.
Ik nu ook.
Lever mij een e-bike voor WW verkeer waar:
- die er een beetje uitziet,
- ik een jaar rond op kan rijden (dus iets meer dan een naked)
- die een effectieve range heeft van 250-300 km zonder constant op de snelheidsmeter te moeten kijken,
- met evenwaardige onderdelen als een klassieke motorfiets (bv. vooraan al een dubbele schijfrem wat bijna standaard is met een klassieke motorfiets, het moeten dan nog geen Brembo's zijn)
- voor een aankoopprijs van max. 10.000 euro.
Dan heb je er waarschijnlijk een hoop klant bij, waaronder den deze.
Al de rest is hobby (en een hobby mag idd wat kosten).
Hmm, zelf speelde ik ook met die gedachte..... ga eens in het bandentopic vragen of mensen nog advies hebben....
Blijkt dus, volgens de kenners is het bandentopic, dat de Diablo inderdaad niet zo'n beste band in de regen is...Hmm, zelf speelde ik ook met die gedachte.
Mijn voorband is aan vervanging toe, hij cupt enorm. Natuurlijk heb ik bij de bandenboer gevraagd of er alternatieven zijn maar net als destijds bij de achterband is dat schijnbaar moeilijk. Blijkbaar een moeilijke maat en combinatie.
Voor nu komt er toch maar weer hetzelfde model Battlax op.
Daar heb je volkomen gelijk in.Ik rijd toch echt geen meter voor hobby, en gewoon een het hele jaar door hoor. Van hitte, via hagel en storm naar sneeuw en mist. Vroeger kon ik ook kiezen: half uurtje fietsen naar school of 1 a 1,5 uur met het OV. Ja, OV was warm en droog, maar fiets was sneller.
Het is gewoon een kwestie van instelling. Heb je die instelling niet, dan doe je het niet, even goede vrienden.