Elektrische aandrijving kom je op steeds meer plekken tegen, inmiddels ook in de luchtvaart.
Hier een leuk artikel over de Alpha Electro van de Sloveense vliegtuigfabrikant Pipistrel.
Ik wist dat ze met elektrische proto’s vlogen, nu worden ze ook echt verkocht als lestoestel en elektrisch blijkt een hoop voordelen te hebben boven een brandstofmotor.
Hier nog zo’n nieuwe toepassing, het eerste vol elektrische container binnenvaartschip.
Binnenvaartkrant
Sla de grote letterreeks maar over, onderaan staat het zelfde verhaal maar dan wél leesbaar.
In China vaart al een elektrisch kolenschip... Ja, echt.
Deze nieuw te bouwen 110 m lange containerschepen gaan varen in Nederland. De batterijpakketten zitten in containervormige behuizingen en kunnen worden gewisseld tegelijk met de containers.
Dat is een flinke boot Zijn de afstanden tussen brugpijlers wel zo groot? Dan durf ik nog niet aan een sluis of een bocht te denken. De Lorelei gaat nooit lukken.Het eerste schip van 110 bij 1145 meter
Dat is een flinke boot Zijn de afstanden tussen brugpijlers wel zo groot? Dan durf ik nog niet aan een sluis of een bocht te denken. De Lorelei gaat nooit lukken.
De TESO had toch ook al een hybride veer?haha 110 m X 11.45 mbreed 5.5 m hoog
bedrijf waar ik werk zijn ook bezig met ferrie schepen op accu.
De TESO had toch ook al een hybride veer?
Nog een nieuwe grootschalige toepassing van batterijen.
In Australië gebruiken ze een groot batterijsysteem om de pieken en dalen van gebruik en levering van zonne- en windenergie op te vangen.
Blijkbaar werkt het goed, zie dit artikel.
https/maritiemnieuws.nl/83596/volledig-elektrische-veerponten-voor-amsterdam/?uid=3848
in 4min zijn de batterijen vol genoeg
Ok, 18 maanden dus volgens HD. Even speculeren dan over de te verwachten lanceer data:
Eind 2019 in de USA, waarschijnlijk alleen in California.
Misschien eind 2020 rest van USA en 2021 op zijn vroegst Europa.
Dit tijdpad lijkt me onwaarschijnlijk.Ok, 18 maanden dus volgens HD. Even speculeren dan over de te verwachten lanceer data:
Eind 2019 in de USA, waarschijnlijk alleen in California.
Misschien eind 2020 rest van USA en 2021 op zijn vroegst Europa.
Dat las ik destijds in een artikel over dat project... Niet echt vreemd leek me....Snap niet waar je vandaan haalt dat hij door Buell ontworpen is trouwens. De liefde tussen HD en Erik is helaas echt allang voorbij...
Is er wat meer duidelijk ivm de oorzaak van de geplofte accu's.Waarom gelijk in de verdediging?
Waarschijnlijk ontstaan bij de later toegevoegde powertank.
Best lastig als het gebeurt bij 140km/h op de linkerbaan, terwijl de A50 vanuit Nijmegen er net bij komt. Alle licht valt uit, terwijl er ook nog eens een auto naast je rijdt.
Gelukkig kon hij veilig naar de vluchtstrook komen.
Zo contact met de garage. Ben benieuwd hoeveel moeite het kost om een nieuwe Zero te krijgen.
Geen officieel bericht.Is er wat meer duidelijk ivm de oorzaak van de geplofte accu's.
Is het door de fabrikant opgelost.?.
Dan wordt dat netjes opgelost.Geen officieel bericht.
Er was iets met een door de dealer gemeten weerstand, waar hij twijfels bij had. Hij had gebeld met Zero. De persoon aan de lijn gaf aan dat het gewoon kon. Maar dat is nergens zwart op wit vastgelegd. En de betreffende persoon werkt niet meer op de betreffende afdeling.
Het is dus het woord van de dealer tegen het woord van Zero.
Feit is wel, dat mijn collega een nieuw motor krijgt (model 2018 dus).