....Er zit toch ook een soort anti slip regeling in?
Misschien voelde de computer aan dat je grip begon te verliezen en greep ie daarom even in....
Als de batterij echt heel erg koud is wordt de interne weerstand per cel groter, en heb je dus meer Ampère nodig voor het zelfde vermogen.Daar is me niets van bekend... De weg was perfect, grip tot en met. Ik heb ook geen dashboardlichtjes zien knipperen maar op zo’n moment ben je daar ook niet echt mee bezig.
De dealer zei ook dat het de kou is, de batterij kan dan bij volle belasting gewoon even niet meer leveren. Er gaat bij de S dan ook maximaal 420 Ampère door de regelaar, dat is nogal een stroom om uit een batterij te trekken.
Het is verder ook niet belangrijk want ik had er geen last van, reed al veel te hard. Het enige dat ik hiermee wil zeggen is dat ik het fenomeen inhouden door de kou schijnbaar toch heb meegemaakt.
Ja ik heb het ook nog eens ervaren, op een van de laatste koude dagen, afgelopen donderdag. Rond de -8 was het geloof ik, en de motor ging gewoon niet harder dan 130 ongeveer.Nou, afgelopen week had ik het toch...
Ik stond naast een Mercedes automaat en die deed heel erg zijn best om snel weg te zijn, en dat was ie ook. Maar ik was sneller alleen ging het heuvelop en er was een koude harde tegenwind, toen het inmiddels wat harder ging hield de motor even in, hij miste vermogen. Even later kwam dat wel terug maar hij hield echt even in.
Nu heeft mijn motortje maar 40 kW tegen die van jou 55 ? De mijne vraagt dus minder stroom...
Rechts op het dashboard heb je die “power” en “torque” indicatie, die streepjes die aangeven hoeveel koppel (kracht) de motor levert en hoeveel stroom je trekt uit de batterij, dat komt overeen met vermogen. (Power)
Tussen beide zit de factor van het toerental.
De power indicatie zie je vooral als je hard rijdt (dan trek je wel veel stroom maar is de torque minder hoog omdat het toerental hoog ligt) of heel hard optrekt; de torque indicatie zie je vooral bij optrekken maar dat kan ook bij lage snelheid.
Inhouden zal alleen kunnen gebeuren als de linker, de power indicatie voluit gaat.
Komend jaar kan je die beide in 1 voertuig gecombineerd kopen he.Maar als ik later groot ben wil ik ook een Zero... of misschien wel een Harley.
....Verder een aantal nieuwe collega's enthousiast gemaakt voor de Zero (niet eens motorrijders, maar wie weet..)...
Dat heb ik ook jaaaaaren geroepenIk doelde ook op die specifieke Harley. Voor geen goud dat ik een van hun V-Twins in de schuur ga zetten.
Dat heb ik ook jaaaaaren geroepen
Dat valt mij ook op. Mensen die niets met motoren hebben vinden deze elektrische motor wél interessant.
Bij de elektrische auto’s lees ik dat ook, er is een heel nieuw publiek dat ze koopt. Sommigen zouden nooit zoveel geld uitgeven aan een conventionele auto maar voor een elektrische doen ze het wél.
"...E-scooters en e-motors zijn veel beter voor ons milieu en voor onze gezondheid dan hun tegenhangers die op fossiele brandstof rijden. Bovendien kunnen ze auto’s van de weg halen, waardoor ze de files verkorten. Door hun lichter gewicht en kleinere omvang verbruiken ze ook nog eens minder. Om nog te zwijgen over het terugdringen van het motorlawaai", aldus minsister Tommelein...
Nou... ik ben 33 dus of dat het nou isEn ineens ben je oud genoeg voor zo,n ding?
Het is wel een Vlaamse en geen federale premie.Nou, dat hebben ze in België dan beter door dan in Nederland.
Tja, de meeste mensen die ik erover hoor hebben daar dus helemaal geen idee van. Ze zijn verrast als ik vertel hoe weinig het kost.....Doe je een 12.000 km per jaar dan zijn 250 eu stroomkosten per jaar op 2 wielen en.. mwoah wilde gok: 500 euro stroomkosten per jaar op 4 wielen erg interessant....
....Begin 2019 schijnt Hyundai met 2 volledig E Kona's te komen.
2 maten motor/ 2 maten accu. pak em beet dezelfde range van 400 km ofzo.....
Tja, de meeste mensen die ik erover hoor hebben daar dus helemaal geen idee van. Ze zijn verrast als ik vertel hoe weinig het kost.Het is geen verbrandingsmotor....
Range heeft bij een elektrische auto ongeveer niets te maken met het motorvermogen maar alles met de capaciteit van de batterij. Op ZerAuto lees ik dat de actieradiï respectievelijk zijn 300 en 470 km.
Ik weet niet waar je die cijfers vandaan haalt... Een i3 is verkrijgbaar vanaf 40k en volledig uitgevoerde Picanto is €17945.
Maar goed, elektrische motors
Iemand uit Nederland heeft een erg mooie snellader ontworpen:
8,5kW en past in je topkoffer.