Vervangen is meestal niet moeilijk, je zou ze zelfs kunnen upgraden door zelf wat cellen te solderen. Heb je een acculader voor je echte motor? Daar zit meestal ook een regenereerstand op, hang ze er een nachtje los aan en je kunt oude accu's nog best oppeppen.Yep. 4x gesloten lood accu 38Ah.
Het is een doodsimpel ding, echt zoiets waar de straten in Shanghai van overstromen.
Yep. 4x gesloten lood accu 38Ah.
Het is een doodsimpel ding, echt zoiets waar de straten in Shanghai van overstromen.
ThanksEnige die ik zo gauw niet kan rijmen is Mods. Modifications?(aanpassingen)
MotRPM: motortoerental
Odo: Odometer (km stand)
Packtemp: Accutemperatuur die minuut. L laagste, H hoogste
PackSOC: Pack state of charge (lading)
AmbTemp: Ambient Temperature (buitenlucht temperatuur)
Vpack: batterijvoltage..? V is meestal volume maar dat lijkt me met een waarde van 108V niet logisch.
MotAmps: Motor Amps (getrokken amperage van de motor)
BatAmps: Battery Amps (getrokken amperage uit de accu) beiden negatief is denk ik terugladen bij afremmen.
CtrlTemp: Controller Temperature. Ik denk van de regelaar die tussen accu en motor zit?
'08225': meting nummer
Edit: Riding over het hoofd gezien. Spreekt voor zich, staat altijd voor PackTemp maar is een losse waarde te zien aan de hoeveelheid ruimte die ertussen gelaten is. Zal wel vervormen naar 'Charging *veel spaties* PackTemp' als ie aan de lader staat.
Tja, een perpetuüm mobile is het natuurlijk niet maar er is wel een enorme winst t.o.v. bestaande bussen....dat de bus op de weg terug in het dal aankomt met meer energie dan waar ie mee vertrok...
En toch is het Renault (eigendom van de Franse overheid) geweest die als eerste serieuze pogingen heeft gedaan om elektrische auto's te bouwen. De Fluence, helaas nogal geflopt, heb ik toch vaak genoeg gezien met een taxi-bord op het dak en nog steeds heeft Renault meerdere modellen (helaas niet zo veel meer als 5 jaar geleden).Als ze nu stoppen met verbrandingsmotoren stort de hele toeleveringsindustrie in. Geen zuigers, versnellingsbakken, koppelingen, dynamo's en startmotoren meer. Regeringen en zeker de Duitse en de Franse hebben daar geen belang bij.
ik verwacht van de regeringen en de EU geen drastische maatregelen.
Het is net als met roken. Er wordt meer landbouwsubsidie naar de tabaksboeren gesluisd dan er in anti rook campagnes wordt gestopt. Kwestie van eigenbelang.
Zal niet gaan gebeuren.Wellicht dat er op wordt gerekend dat het bestaande wagenpark deels wordt omgebouwd tot waterstof-auto?