Okeee... maar garantie is nog geen levensduur.Op dit moment: Garantie accupakket: 5 jaar/geen kilometerbeperking
Volgens mij was het in 2016 een kwart miljoen kilometer oid... ongeveer hetzelfde als geen beperking dus
Zou ik je niet kunnen zeggen.. mss aan Zero zelf vragen?Okeee... maar garantie is nog geen levensduur.
Als ik nu een Zero met zeg 10K op de teller uit bouwjaar 2013 koop, ben ik dan volgend jaar de sjaak?
Op hun website claimen ze "Est. pack life to 80% (city): 232,000 miles (373,000 km)" voor een S8.5 uit 2013. . Daar staat geen leeftijd bij. Lijkt me niet realistisch.
....Als ik nu een Zero met zeg 10K op de teller uit bouwjaar 2013 koop, ben ik dan volgend jaar de sjaak?
Op hun website claimen ze "Est. pack life to 80% (city): 232,000 miles (373,000 km)" voor een S8.5 uit 2013. . Daar staat geen leeftijd bij. Lijkt me niet realistisch....
Okeee... maar garantie is nog geen levensduur.
Als ik nu een Zero met zeg 10K op de teller uitHet Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II bouwjaar 2013 koop, ben ik dan volgend jaar de sjaak?
Op hun website claimen ze "Est. pack life to 80% (city): 232,000 miles (373,000 km)" voor een S8.5 uit 2013. . Daar staat geen leeftijd bij. Lijkt me niet realistisch.
Wordt het accepack van de Zero eigenlijk nog actief gekoelt?
Tesla heeft intussen tonnen aan data verzameld. Na een ton is er een paar procent afgenomen range meetbaar. Daarna neemt de veroudering af. Voorbij de drie ton komt het vrijwel tot stilstand.
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-battery-degradation/
Voor de accu ben ik niet bang. De lader van de Zero maak ik me eerder zorgen over.
Ja hoor, makkie, en dan hoef je niet eens op je werk op te laden. Of thuis niet, kan ookIk vind het toch wel steeds interessanter worden, en jullie ervaringen en meningen geven mij wat meer vertrouwen in de techniek, dank. Heb me al wat ingelezen op de Zero's en voor mijn woonwerkverkeer (3 km stad + 30 km snelweg (130 km/h) + 7 km stad enkele reis met mogelijkheid tot opladen op het werk) zou het perfect zijn, toch? Hoef ik er niet eens m'n rijstijl voor aan te passen... gewoon zoeffff naar het werk, over tien jaar doen we het allemaal en weten we niet beter. Early adopter mode on.
Het lijkt me leuk om dagelijks (nou ja, mooiweerrijder he) in de spits te laten zien dat het er is, dat het werkt, dat het kan. Mensen overtuigen door het zelf te doen.
Het gaat me niet om het geld besparen, motorrijden is een hobby en hobbies kosten nou eenmaal geld. Mijn huidige auto en motor kosten ook wel wat en er staat er toch altijd minstens eentje niets te doen.
Het enige wat me nog een beetje tegenhoudt om elektrisch te gaan is de hoge aanschafprijs, er is net genoeg spaargeld voor een tweedehands, en dan moet er ook nog een ruit en een kofferset op.
Vandaag maar eens even een excelletje bouwen.
nou ik heb gesprek gehad op het werk.
ze vonden het een leuk idee zo een elektrische motor... maar binnen zo een groot bedrijf moet dit hogerop besloten worden en moet er beleid aangepast worden want dan zou iedereen in mijn functie deze optie moeten krijgen.
dus als het al goedgekeurd wordt gaat het ook nog is een tijdje duren voordat ik zo een mooie zero zou kunnen rijden.
meschien als het dan toch zou lukken heeft zero er net een snel laad systeem bij zitten en dan is het natuurlijk nog leuker
dromen mag altijd toch
Ze hebben alleen geen Zero's...
Goed bezig! Qua opladen, heb je thuis zonnepanelen? Ik weet niet hoe je situatie is qua reiskostenvergoeding maar met een laadpaal aan de gevel/in de schuur kun je vrij gemakkelijk automatisch factureren tegenwoordig.Nou, ik heb de eerste stappen gezet...
Hier in het Noorden rijden er nog vrijwel geen elektrische motorfietsen (ik heb ze i.i.g. nog niet gezien) dus ik ben de gesprekken aangegaan met werkgever, motordealer en verzekeraar.
Ik wil wel investeren maar zij moeten even meewerken met het neerzetten van een bruikbaar totaalconcept. Gelukkig snapt iedereen dat dit de onvermijdelijke toekomst is en zijn ze allemaal zeer welwillend, dus wie weet heb ik wat vlotgetrokken op/in dit gebied, dat zou leuk zijn.
Het gaat om een Zero S 11.4 uit 2014. Kost me bijna al m'n spaargeld maar hee, dat brengt toch al niets meer op en ik doe er verder niets mee dus zet ik het maar aan het werk.
Als het allemaal doorgaat blijven er straks nog twee grote vragen over:
- hoe laad ik die Zero zo groen mogelijk op (eigenlijk wil ik volkomen emissievrij en budgetneutraal heen en weer naar het werk, en daar publiciteit voor genereren, dat is het grotere plan)
- wat doe ik met mijn benzine-motorrijwiel (ga ik het schakelen en het geluid missen, de geur van benzine en metaal, het knutselen en het onderhoud)
Nah ja, die antwoorden komen vanzelf. Have faith.
Altijd eerst proefrijden. En niet een klein stukje.
Soms zijn er van die demoritten met Zero's; geef je op, altijd leerzaam.
Joh een oost-west dak is juist ideaal, ik heb daar al jaren pv opHet dak van mijn huis ligt zuiver oost-west. Zelf leggen is geen optie, mij te hoog en te steil.
De werkgever heeft wel laadpalen met J1772 connectoren, maar ik wil ze pushen om iets aan te leggen met gewone stekkers waar fietsen, brommers en dus ook mijn motor kunnen opladen.
Elektrisch rijden moet gemeengoed worden.