Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Nou nou, het is alsnog gelukt. Tank is leeg en alles wijst uiteindelijk toch op het kraantje. Had nooit gedacht zoiets ooit zelf te doen (met een handige buurman, dat dan weer wel😉)

Geeft toch wel voldoening en je leert gelijk weer wat bij over je motor.

Motor weer netjes onder de hoes en eerdaags compleet kraantje bestellen.
IMG_20200616_193954.jpg
IMG_20200616_183838.jpg
IMG_20200616_193944.jpg
 
Nou nou, het is alsnog gelukt. Tank is leeg en alles wijst uiteindelijk toch op het kraantje. Had nooit gedacht zoiets ooit zelf te doen (met een handige buurman, dat dan weer wel😉)

Geeft toch wel voldoening en je leert gelijk weer wat bij over je motor.

Motor weer netjes onder de hoes en eerdaags compleet kraantje bestellen.
Bekijk bijlage 1513260Bekijk bijlage 1513261Bekijk bijlage 1513262
Oei wordt dure grap, zie ze online voor 75 tot 80 euro. Kan je beter revisie setje aanschaffen of gebruikte
 
Oei wordt dure grap, zie ze online voor 75 tot 80 euro. Kan je beter revisie setje aanschaffen of gebruikte

Ik ga liever voor het complete kraantje.
Ik ging namelijk eigenlijk uit van een kostenpost van tenminste 300,- , waaronder al 50,- voor het ophalen van de motor. Dan valt 70,- voor het kraantje wel mee 😄
 
Ik ga liever voor het complete kraantje.
Ik ging namelijk eigenlijk uit van een kostenpost van tenminste 300,- , waaronder al 50,- voor het ophalen van de motor. Dan valt 70,- voor het kraantje wel mee 😄
Had je nou je carbs laten reviseren? Dan mag er geen benzine in je motorblok komen vlotter zou dat tegen moeten houden. Als laatste niet goed werkt heb je bij een nieuwe kraan weer problemen.
 
Had je nou je carbs laten reviseren? Dan mag er geen benzine in je motorblok komen vlotter zou dat tegen moeten houden. Als laatste niet goed werkt heb je bij een nieuwe kraan weer problemen.
Klopt, ik heb vandaag contact gehad met de zaak waar ik 'm gekocht heb en de carburateurs zijn door hun helemaal onder handen genomen, tegelijkertijd met het ontroesten van de tank. Zij gaan eerdaags de carbs nog wel nalopen voor de zekerheid maar het kraantje is sowieso aan vervanging toe, blijkens de lekkages. Als beide handelingen verricht zijn zou het in orde moeten zijn. Nu nog iets bedenken op de lakschade door de lekkende kraan. Denk een andere kuip, dit is niet meer weg te poetsen 😅

IMG_20200616_105924.jpg
 
@RobdeW Leuk dat het gelukt is! Geeft toch altijd meer voldoening om dingen zelf te doen, vind ik.
Dat kuipdeel is wel goed balen :(

Ik heb vandaag zelf de GSX 750 eens proefgereden, nadat mijn broer er al een aantal ritjes op had gemaakt.
Hij rijd prima. Wel heel andere zit dan de 600, door het hogere stuur.
Als ik het gas los laat blijft 'ie overigens hangen op 3000 toeren. Als je dan de koppeling laat opkomen is het weg.
Lijkt mij een valse-lucht-probleem. Ik kan alleen nog niet vinden waar het precies zit. Op remreiniger reageert 'ie niet.
Niet bij de carb's zelf en ook niet bij de inlaat spruitstukken.

Staan deze motoren er om bekend om ergens valse lucht te trekken?
Ik las ergens over de stang die de gaskleppen verbind, zijn er meer van dit soort plekjes die het controleren waard zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
@RobdeW Leuk dat het gelukt is! Geeft toch altijd meer voldoening om dingen zelf te doen, vind ik.
Dat kuipdeel is wel goed balen :(

Ik heb vandaag zelf de GSX 750 eens proefgereden, nadat mijn broer er al een aantal ritjes op had gemaakt.
Hij rijd prima. Wel heel andere zit dan de 600, door het hogere stuur.
Als ik het gas los laat blijft 'ie overigens hangen op 3000 toeren. Als je dan de koppeling laat opkomen is het weg.
Lijkt mij een valse-lucht-probleem. Ik kan alleen nog niet vinden waar het precies zit. Op remreiniger reageert 'ie niet.
Niet bij de carb's zelf en ook niet bij de inlaat spruitstukken.

Staan deze motoren er om bekend om ergens valse lucht te trekken?
Ik las ergens over de stang die de gaskleppen verbind, zijn er meer van dit soort plekjes die het controleren waard zijn?

Dat blijven hangen... Je zou even kunnen kijken naar de twee kabeltjes onder de gashendel. Die kan je aan- of losdraaien. Toevallig had ik ook eens zoiets en bleek dat die gaskabels iets te strak stonden. Geen idee of dit voor jou van toepassing is hoor.
 

link naar topic met mijn vervanging van de o ringen in mijn benzinekraan
 

link naar topic met mijn vervanging van de o ringen in mijn benzinekraan

Mooi overzicht zeg! Ik begrijp dat een ringetje vervangen inderdaad afdoende kan zijn maar ik heb er voor gekozen om de hele kraan de vervangen. Reeds besteld, samen met een benzinefiltertje. Ik verwacht de bestelling na het weekend te ontvangen.
 
He @Tice , nog wat wijzer geworden wat betreft valse lucht of gaskabeltjes?

Zekers! Vanavond nog ff naar gekeken en opgelost. De gashendel kwam goed terug, je hoort netjes het 'klikje' van het terugvallen op het aanslagpunt.
We hadden de carburateurs laats gesynchroniseerd. Nu zag ik dat het klemmetje om het dopje op de aansluiting van de 3de carburateur er af geschoten was. Ik vermoed dat als het rubber lekker warm werdt niet meer goed afsloot en daarlangs lucht trok. Borgveertje weer vast gezet en het lijkt opgelost.
Dank voor het meedenken !

Edit: ter verduidelijking; nummer 38 bedoel ik.
Screenshot_20200618-230204_Chrome.jpg
 
Iemand die zich misschien verveeld en van zijn pre '98 model de volgende dingen zou kunnen/willen meten?
- Afstand tussen de remschijven.
- Afstand boutgaten remschijven hart op hart.
- Asdiameter.

Pre 98 modellen is echt alles voor te vinden in overvloed. De 1999 is bijna niks voor of nog voor prijzen waarvan je zegt...
 
Passen de wielen van een pre '98 model in een '99 model?
Beide GSX-F600
Even BikeBandit geraadpleegd:
WHEEL,RR,17M/CX
MODEL X/K1/K2
Manufacturer # 64111-08F01-Y6G
Werd onder andere gebruikt in de GSX600F vanaf modeljaar 1994 t/m 2003.

Geen gegevens over het voorwiel op die site, maar ik gok erop dat die ook hetzelfde zijn.
 
Had je nou je carbs laten reviseren? Dan mag er geen benzine in je motorblok komen vlotter zou dat tegen moeten houden. Als laatste niet goed werkt heb je bij een nieuwe kraan weer problemen.
Carburateurs zijn gisteren nagekeken en zijn in orde. Oude kraantje ook gelijk "ontleed". Wat bleek, ongeacht de stand van de knop bleef de kraan vrijwel volledig op PRI staan. Met het vervangen van de kraan hebben we dus hoogstwaarschijnlijk "het lek boven" ;) Nog wel even geduld, het kraantje zal ik pas na het weekend ontvangen denk ik.
 
Carburateurs zijn gisteren nagekeken en zijn in orde. Oude kraantje ook gelijk "ontleed". Wat bleek, ongeacht de stand van de knop bleef de kraan vrijwel volledig op PRI staan. Met het vervangen van de kraan hebben we dus hoogstwaarschijnlijk "het lek boven" ;) Nog wel even geduld, het kraantje zal ik pas na het weekend ontvangen denk ik.
Dat verklaart veel. Jij blij dat je een compleet nieuw kraantje hebt besteld... 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Even BikeBandit geraadpleegd:
WHEEL,RR,17M/CX
MODEL X/K1/K2
Manufacturer # 64111-08F01-Y6G
Werd onder andere gebruikt in de GSX600F vanaf modeljaar 1994 t/m 2003.

Geen gegevens over het voorwiel op die site, maar ik gok erop dat die ook hetzelfde zijn.

Net even een lokale motorzaak bezocht.
Voorwiel lijkt kwa maten overeen te komen. Achter echter niet.
 
Veel accurater kan het bijna niet 🤪

Enige maat die ik niet heb is de buitenkant lagers. Dus hoe breed hij op de as is.
De remschijven staan even ver uit elkaar, de boutgaten komen overeen, maar kan iemand bevestigen dat ze uitwisselbaar zijn? Ze zijn niet recht, maar met iets een versmalling naar t midden. Die heb ik niet kunnen meten.

Edit: Op de website van nr1 motor tot de conclusie gekomen dat de voorremschijven exact gelijk zijn kwa maatvoering. Van '89 tot '01 zijn de vervangende schijven van hetzelfde typenummer (niet origineel nummer). Daar ik al wist dat de schijven exact even ver uit elkaar zitten zijn de pasvlakken van de velgen hetzelfde. Ik zie op beide modellen de opnemertjes zitten voor een mechanische teller aandrijver, al zit de aandrijver niet op het post '98 model. Wel een pasbus die dat gedeelte vet houdt. Kan me dus bijna niet voorstellen dat er verder nog verschil in maatvoering zit.

Edit 2:
Voorspatbord van een GS500 past er ook op, staat hem een stuk charmanter dan het origineel vind ik!
7274f1c3-c0c8-4bd8-8657-99fb6ccb0b9f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ruimde mijn schuur op en kwam nog den luchtfilter tegen die op de gsx600f past,

Iemand wellicht nog intresse? Ik vind het zonde om hem in de kliko te gooien.

linkje naar iets meer info : te koop: Luchtfilter GSX600F 98 - 02

Ik denk dat ie wel op de meeste gsx'en past, hoef er de hoofprijs niet voor te hebben.

Eventueel ook nog een haynes boek liggen waar ik niet zoveel meer aan heb:
Te koop : Haynes Handboek - Suzuki - GSX600F, GSX750F & GSX740 '98 to '02

Ik meld het in dit topic vanwege de liefhebbers van deze motor, en wellicht missen jullie hem.

(als ik geen last had van turbulentie had ik hem nooit weggedaan, rij u al een tijdje een yamaha naked bike)
 
21 juni die ik mee aan de circuittraining dag op Berghem, laat wel weten hoe ze daar bevallen.

Zoals beloofd

Had ongeveer 100km gereden met de banden (Battlax T31 Evo) om het gladde er af te krijgen voordat ik naar de MCT ochtend ging op circuit park Berghem.

Ik ben voor mijn gevoel aardig plat door bochten gegaan, nog lang geen kneedowns maar een stuk verder dan op de openbare weg. Nergens had ik het gevoel dat de banden weg zouden glijden. Voor mij dus prima banden.

Voor levensduur nog geen idee, maar gok dat die wat minder gaat worden vooral omdat ik het wel een gave ervaring vond en wat vaker wil gaan doen.

EDIT: Net de foto's gezien en dat aardig plat is niet zo plat als gehoopt. Ik kan nog niets zeggen over de grip met de hoek van een knee down
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan