Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Iemand hier ervaring met comfort zadels?

Helaas toch erg veel zadelpijn als ik langer dan een uur op de motor zit.

Zit nu naar Topsellerie te kijken. Best mooi spul, zou ongeveer €300 kwijt zijn voor een comfortzadel met gel en mooie borduursels. Je kunt hem ook laten verhogen/verlagen/verlengen. Misschien dat ik hem iets verhoogd wil voor een iets relaxtere kniehoek. Ik ben groot zat dus voetjes aan de vloer zal geen probleem zijn.
 
Zojuist maar besteld. Ik vind mijn motor fantastisch maar na een uurtje, hooguit anderhalf heb ik gewoon pijn. Daar heb ik geen zin meer in.


Ben heel benieuwd! Zadel gaat nu gemaakt worden en opgestuurd worden, en dan moet ik mijn oude zadel terugsturen als mijn nieuwe binnen is. (De bodemplaat wordt dan hergebruikt als donor voor een ander).

Heb het model hier onder gekozen met wat opties:
-3cm hoger en 3cm langer zitvlak voor de bestuurder als origineel (ik ben geen kleintje..)
-gel vullingen op de zittingen.
De gestikte naden heb ik bordeaux - rood uit gekozen om mijn motor te matchen.
Het GSXF borduursel heb ik de GSX in het zilver en de F in het goud besteld, om zo de logo's aan de zijkant van mijn motor te matchen.
-Het leer op de zitvlakken komt overeen maar op de vlakken waar je hier onder de stippeltjes ziet staan heb ik gekozen voor een soort van krokodillenprint (wel zwart!)


Ben zo benieuwd wanneer hij binnen komt, hoe hij er in het echt uit ziet en al helemaal hoe hij rijdt :] :)
1592853547408.png
 
Verry nice!

Maar ... de kostprijs?

Mag in een pb'tje desnoods ... ;)

Ik mag dan 'nen 'Ollander zijn maar de prijzen staan gewoon op het internet en ik schaam me er niet voor! :)

Ik heb €310,80 betaald, ze hebben nu een 10% korting actie deze maand :) . Het kán goedkoper. Zonder borduren (-10€), zonder gel (-60€), door je eigen zadel aan te leveren in plaats van hem achteraf terug te sturen (maar dan ben je hem dus 4 tot 6 weken kwijt!) (-20€). Je kunt ook alleen gel voor jezelf doen in plaats van beide zetels.

Het kan ook duurder... denk aan ingebouwde zadelverwarming, nog meer borduursels of een eigen ontwerp borduursel. Je hebt ook andere patronen zadels etc.

Top Sellerie - Seat Configurator [Tarieven voor: Nederland] kun je alles configureren voor je motor, verschillende kleuren, patronen, stoffen, borduringen.
 
Ik mag dan 'nen 'Ollander zijn maar de prijzen staan gewoon op het internet en ik schaam me er niet voor! :)

Ik heb €310,80 betaald, ze hebben nu een 10% korting actie deze maand :) . Het kán goedkoper. Zonder borduren (-10€), zonder gel (-60€), door je eigen zadel aan te leveren in plaats van hem achteraf terug te sturen (maar dan ben je hem dus 4 tot 6 weken kwijt!) (-20€). Je kunt ook alleen gel voor jezelf doen in plaats van beide zetels.

Het kan ook duurder... denk aan ingebouwde zadelverwarming, nog meer borduursels of een eigen ontwerp borduursel. Je hebt ook andere patronen zadels etc.

Top Sellerie - Seat Configurator [Tarieven voor: Nederland] kun je alles configureren voor je motor, verschillende kleuren, patronen, stoffen, borduringen.
222 euries ben ik het mannetje. Heb nog een reseeve buddy. Gaat morgen op de post. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻😍
 
Met een beetje pech zit er dus ook benzine in de nieuwe olie. Boehoe☹️
Kudt. Mijn donor had veel teveel olie op het blok. Gooide er onderweg een berg uit. Heb hem ff getest met mijn donor motor carbs. Orginele carbs: 2 carbs bleken over te lopen. Gelukkig gemerkt bij het synchroniseren. Heb dus 200 km gereden met olie benzine mengsel. Dat word wel ff spannend de komende maanden. 😭
En nog een olie wissel.....
De vlotternaalden hebben geen rubbers maar van die veertjes waarom sluiten ze niet af heb de vlotternaalden in de ultrasoon gehad..
 
Laatst bewerkt:
Het feest kan beginnen! Als het meezit zitten er over een uurtje (ofzo) nieuwe kraan, benzinefiltertje en bougies in.. Bekijk bijlage 1515595
Ik denk er nu pas aan ... maar is dit ook geen ideale gelegenheid de benzinedarmpjes te vervangen?

Bij mijn F'je zou ik dat best eens doen, die zijn nogal wat verduurd. En nee, niet door de E10, die waren al verduurd bij de vorige eigenaar :P
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Klaar.. alles in orde! Totaal geen benzinelucht meer ook.

Het enige waar ik nu mee zit is de afstelling van de carburateurs. Die zijn afgesteld met bougies die hun werk niet meer heel adequaat deden, lijkt me.. Kan het dus zo zijn dat de carburateurs nu (veel) te rijk staan afgesteld? Of slaat het nergens op wat ik nu zeg
 
Ja ga ik doen. Hij startte in ieder geval goed en hij liep mooi. Tijdje aan laten staan, geen bijzonderheden ontdekt. Morgenavond hoop ik tijd te hebben voor het terug in elkaar zetten en dan rijden maar.

Oh wat me nog te binnen schiet.. het oude benzinefilter leek helemaal geen filter maar gewoon een witte holle koker.
 
Ik denk er nu pas aan ... maar is dit ook geen ideale gelegenheid de benzinedarmpjes te vervangen?

Bij mijn F'je zou ik dat best eens doen, die zijn nogal wat verduurd. En nee, niet door de E10, die waren al verduurd bij de vorige eigenaar :P

Met darmpjes bedoel je die (korte) slangetjes? Op zich vond ik die er nog redelijk uitzien. Geen droogtescheurtjes of anderszins iets te zien van verweer. Maar desalniettemin zou dat zeker het volgende kunnen zijn om aan te pakken. Smaak nu goed te pakken😅
 
Maar nog even terugkomen op die oude bougies.... Hebben jullie het ooit wel eens zo erg gezien? Wat kan dat met de verbranding hebben gedaan?
 
Maar nog even terugkomen op die oude bougies.... Hebben jullie het ooit wel eens zo erg gezien? Wat kan dat met de verbranding hebben gedaan?

Ze zien er vooral aan de buitenkant heel gaar uit. De elektroden zien er niet uitzonderlijk slecht uit ofzo. Zo lang ze nog goed hebben gevonkt zal het waarschijnlijk weinig hebben gedaan. Hooguit een iets minder efficiënte verbranding wat nu weer beter gaat worden.
 
ik heb een tijdje terug aan de auto van een kennis onderhoud gedaan. Hij zei dat de auto wel eens naar olie stonk...............
Nja klepdekselpakking was lek en de bougies stonden onder de olie. ondanks de olie bleef de auto wel lopen en had hij zelfs geen foutmelding.
Natuurlijk alles schoongemaakt en nieuwe bougies gemonteerd. Dus hoe de bougies aan de buitenkant uitzien maakt niet veel uit. zolang ze in het blok maar goed vonken en ze goed contact maken met de bougiedoppen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Maar nog even terugkomen op die oude bougies.... Hebben jullie het ooit wel eens zo erg gezien? Wat kan dat met de verbranding hebben gedaan?
Moet je de bougies eens zien van een buitenboordmotor die veel op zout water komt. Niet te druk om maken zoals sjefman al zegt. 1 tje zou iets donkerder mogen maar dat kan goed nu verholpen zijn met de nieuwe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan