Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
eindelijk mijn gsx1100f helemaal klaar .
motorfiets is gans uit elkaar gehaald .
eerst kader terug gespoten en daarna onderdeel per onderdeel gereviseerd en opnieuw gelakt .
ik heb zelf een set RVS uitlaatbochten gemaakt en dempers gebruikt van een SV 1000 . superbike stuur erop gemonteerd .
is weer helemaal als nieuw .
met de huidige echte km stand van 34000 km kan deze nog lang mee .

full

full

full

full
 
eindelijk mijn gsx1100f helemaal klaar .

je mist alleen nog de trillingsdempers van het stuur ter afwerking van de uiteinden bij de handvatten :)

Edit: andere motor dan op pagina 1 toch die zelfde metamorfose ondergaan heeft zo te lezen :)

van welk type heb je de rem en koppelingspomp?
 
Laatst bewerkt:
Heb zojuist voor mn 1100 ook vorkhoezen besteld. Wil niet meer poetsen maar aangekoekte rotzooi die lekke keerringen veroorzaakt is ook niet alles. Nu na elk ritje een soplap erover, straks mooi zwart in stijl en geen omkijken meer naar. Heb ze ook op de 750 en vind het ideaal :t
 
Laatste tankbeurt tekende een zuiniger verbruik op dan de vorige.
Moest op reserve bij ongeveer 360km.
Uiteindelijk getankt op 461,7km, en er ging 21,15L in, dus een verbruiik van 4,58L/100km (1:21,83)

Vandaag voor de eerste keer eens een vrij lange rit gemaakt, iets van een 240km ongeveer.
Daarbij veel snelweg, ik ging naar Nederland om een petflesje te vinden en weer te verstoppen. Daarom dacht ik ook, laat ik de snelweg eens afhandelen aan 120/130km/u, en is zien wat het verbruik dan zegt.

In de terugweg op reserve op ongeveer 365km! :t
Dat is helemaal niet slecht *D
Wel ging het sputteren veel geleidelijker, en duurde het na de kraan op reserve te zetten vrij lang voor ze weer vol vermogen reed :?
 
je mist alleen nog de trillingsdempers van het stuur ter afwerking van de uiteinden bij de handvatten :)

Edit: andere motor dan op pagina 1 toch die zelfde metamorfose ondergaan heeft zo te lezen :)

van welk type heb je de rem en koppelingspomp?

De trillingsdempers staan er nu wel op . Had deze besteld maar waren nog niet binnen .
De rem en koppelingspomp zijn van een bandit 1200 .
 
Beste mede gsx-ers, ik heb een vraag welk licht bij jullie brand, de linker of de rechter? Want ik heb links H7 en rechts H1 maar ik dacht eigenlijk dat de H7 de koplamp was en de H1 grootlicht maar bij mij brand de H1 en word de H7 gebruikt als grootlicht.

Klopt dat?

Mvg Desmond
 
De trillingsdempers staan er nu wel op . Had deze besteld maar waren nog niet binnen .
De rem en koppelingspomp zijn van een bandit 1200 .

Dank voor je reactie!

Die rempomp is 5/8 ipv 14 mm, merk je daar verschil in?
 
Beste mede gsx-ers, ik heb een vraag welk licht bij jullie brand, de linker of de rechter? Want ik heb links H7 en rechts H1 maar ik dacht eigenlijk dat de H7 de koplamp was en de H1 grootlicht maar bij mij brand de H1 en word de H7 gebruikt als grootlicht.

Klopt dat?

Mvg Desmond
En staat die H7 dan rechts? En de H1 links? Britse koplamp?

Of brandt jou rechter koplemp, mat daarin een H1 als dimlicht?
En dan wanneer je je grootlicht inschakelt, brandt dan je linkerlicht met daarin een H7?

In dat geval denk ik dat de connectors gewoon op de verkeerde lamp zitten.

[me=DKP]gaat dat is effe snel nakijken, of dat kan[/me]

Edit: ja, dat kan. Beide connectors zijn eigenlijk H4 connectors, waar echter maar 2 draadjes in zitten ipv 3. Wellicht heeft dat te maken met de bekabeling voor de USA koplampen, maar zit er hier gewoon een draadje minder in, en bij de H4 connector voor het grootlicht is de "driver" voor het grootlicht gewoon op de plaats van het dimlicht gezet.

Beide ampullen zitten op een adapter, die zijn verschillend aan de kant van de ampul, want in de ene moet een H7, en in de andere een H1, maar aan de kant voor de connector zijn die hetzelfde, met 2 pinnen, die passen in de horizontale aansluitingen van een H4 connector.

De aankoppeling op de lampen kan dus gewoon verkeerd gedaan zijn. Probeer eens door ze te wisselen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja klopt mijn H7 zit links en die knippert groot licht en H1 zit rechts en die brand als dimlicht
Wissel* dan de connectors maar eens om, kan bijna niet anders dan dat dat de oorzaak is :t

Want als het een britse koplamp was, dan zou de H7 rechts zitten, en de H1 links.

* ik weet niet zeker of je daar de ruimte en voldoende kabellengte voor hebt zonder de kuipdelen en kuipruit enzo weg te nemen, want mogelijk moet je hier en daar onder of doorheen, en moet je de kabel er weer doorheen halen, en dan omgekeer weer terug "weven"
 
@DKP, even voor mijn duidelijkheid, brand bij jou dimlicht dan ook je linkerkant ipv de rechterkant?
Idd, dimlicht is links (in de rijrichting gezien he).
Dat is normaal altijd zo bij enkelvoudige koplampen, dan is de lamp aan de "binnenkant" van de weg die als dimlicht dient.

Dus, als je vóór de motor staat, is dat dimlicht rechts ;)
 
Oke top dankjewel, ik heb nu Led erin gezet en toen hebben we ook de draden omgewisseld naar H7 normaal licht en H1 groot licht, alleen bij een vriend van mij brande ook zijn rechterlicht ipv links dus ging ik twijfelen, daarom stelde ik mijn vraag volgens de oude situatie.
Ben blij dat we het dan goed hebben gedaan.

Bedankt voor je snelle reactie 👍🏽
 
eindelijk mijn gsx1100f helemaal klaar .
motorfiets is gans uit elkaar gehaald .
eerst kader terug gespoten en daarna onderdeel per onderdeel gereviseerd en opnieuw gelakt .
ik heb zelf een set RVS uitlaatbochten gemaakt en dempers gebruikt van een SV 1000 . superbike stuur erop gemonteerd .
is weer helemaal als nieuw .
met de huidige echte km stand van 34000 km kan deze nog lang mee .


Echt heeel netjes!

@ de mede GSX-F750 vanaf 2000 rijders :] :] :

Mijn achterrem remt erg ehh klote zullen we maar zeggen:

Het pedaal heeft een mega vrije slag voor hij echt remt. Pedaal zelf staat goed (op het tandwiel) maar als ik de rem intrap dan moet ik heel ver trappen (lees, mijn voet in een stand dat ik mn voet zelfs van het stepje moet liften omdat ik niet verder kan buigen)

is dat normaal bij een GSX-F ? of kan ik ergens anders het pedaal stellen of iets >? want nu gebruik ik de achterrem eigenlijk nooit omdat het gewoon bijna niet te doen is..... -O-
 
Echt heeel netjes!

@ de mede GSX-F750 vanaf 2000 rijders :] :] :

Mijn achterrem remt erg ehh klote zullen we maar zeggen:

Het pedaal heeft een mega vrije slag voor hij echt remt. Pedaal zelf staat goed (op het tandwiel) maar als ik de rem intrap dan moet ik heel ver trappen (lees, mijn voet in een stand dat ik mn voet zelfs van het stepje moet liften omdat ik niet verder kan buigen)

is dat normaal bij een GSX-F ? of kan ik ergens anders het pedaal stellen of iets >? want nu gebruik ik de achterrem eigenlijk nooit omdat het gewoon bijna niet te doen is..... -O-

Rempedaal moet 54mm onder de voetsteun staan, je kan hem afstellen bij de remcilinder.
 
Daar stel je de vrije slag toch niet mee af??

Niet gewoon lucht in het remsysteem ofzo?
 
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de achterrem van de GSX sowieso niet zo heel bijster goed vond. Kom er nu achter nu ik de Diversion heb. Daar gebeurt wel wat als ik de achterrem intap.

Kan natuurlijk ook aan mijn GSX gelegen hebben.
 
Het remt veel beter dan de originele .

Ik twijfelde omdat die pomp groter is en ook gebruikt wordt bij 4 en 6 zuiger klauwen. Ik hou hetin gedachten voor later eventueel.

Voor nu een 14 mm exemplaar van een gsx750f erop gezet en lijkt al veeeeel beter zo.
full
 
De rem en koppelingspomp zijn van een bandit 1200 .

bedankt voor je tip nogmaals, naar mij is ook een setje onderweg *D

heb jij trouwens de koppelingskorf gemodificeerd? mijne vindt de vrij niet altijd even makkelijk al betwijfel ik of dat daarmee samen hangt. koppeling komt verder wel goed vrij maar overweeg nog om de korf aan te laten passen
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan