Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Dat test je doorde dop eraf te laten dat ie geen vacuüm trekt
 
-> techniek ;)

Daar zitten de techneuten :)
En de kinderlijke reacties, vaak juist van een van die techneuten :')
Ontlucht je tank wel?
Ja, want op de PRI loopt het er heel vlot uit. Het lijkt er mij dus echt op dat de carbu's zelf ergens iets blokkeren/dicht houden waardoor op een gegeven moment geen benzine meer toegevoerd wordt ...
Krijgt je tank wel lucht :?
Dat test je doorde dop eraf te laten dat ie geen vacuüm trekt
Dat wil ik nog wel is eventjes gaan testen ...

Edit: geen succes -O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eeuh volgens mij laat de kraan op pri altijd brandstof door en op normaal en reserve alleen als ie vacuum krijgt van de motor, kraan nog in orde? vacuum slang niet lek?
 
Eeuh volgens mij laat de kraan op pri altijd brandstof door en op normaal en reserve alleen als ie vacuum krijgt van de motor, kraan nog in orde? vacuum slang niet lek?
Dan zou ik de motor na elke keer weer op PRI zetten weer effe kunnen doen draaien, ontkoppel de leiding na de tank tot aan het bruine T-stukje van de carbs, loopt het er vlot doorheen, koppel het aan, en de brandstof loopt niet door. Gekke bedoening is het ...
 
En je tank was schoon van binnen? Lijkt er volgens mij toch op dat de kraan niet goed functioneert of verstopt raakt
Blijft het probleem dat na montage, op de PRI stand de benzine vlot in en door het brandstof filter loopt, maar daarna niet meer. Koppel je dan het darmpje af, loopt het gewoon uit het kraantje.
 
Wat voor brandstof filter zit ertussen?
Iet met een terugslagmechanisme? (er staat dan een pijl op de behuizing)

Heb je het al eens geprobeerd zonder het filter ertussen?
 
Wat voor brandstof filter zit ertussen?
Iet met een terugslagmechanisme? (er staat dan een pijl op de behuizing)

Heb je het al eens geprobeerd zonder het filter ertussen?
Ik heb al vanalles geprobeerd.
Darmpje rechtstreeks van de kraan eraf, benzine loopt.
Darmpje erop, zonder filter, benzine loopt.
Filter erop, maar zonder het darmpje ná het filter, benzine loopt.
Het darmpje ná de luchtfilter er weer op, benzine loopt.

Na montage, benzine liep, motor draaide, benzine loopt niet meer. Ook niet op de PRI stand. Wel als ik het darmpje weer los maak, dus aan het kraantje ligt het niet.

Ik wacht nog op een telefoontje van Motorsprint ...
 
Maar je gaf aan dat het filter leeg was.....
Ja, na het laten doorlopen op de PRI ging er benzine naar de carbs, de motor draaide, maar daarna loopt heel de leiding weer leeg, en kan je ze niet meer vullen, ook niet door middel van de PRI.

Dat het aan de vacuum, of beter, aan het ontbreken ervan, lag, leek mij mogelijk. Maar dan zou je de leiding terug moeten kunnen vullen dmv de PRI.
 
Dus NU loopt er op geen enkele manier meer benzine uit je tank?
Tenzij ik het darmpje afkoppel. De benzine kan er overal doorheen, tot en met het laatste darmpje op het T-stuk van de carbs, open de PRI, loopt het er mooi doorheen, sluit het weer aan op de carbs, gebeurt er niets. Daarom dat het er mij op lijkt dat iets in de carbu zegt, "hey jong, ik moet geen benzine hebben!"

Ik zou nog kunnen denken dat er in de vlotterkamer iets blijft hangen waardoor de brandstof niet meer door kan. Maar dan zou draaien op 3 cilinders toch nog moeten kunnen, want hoe groot is de kans dat het bij twee vlotterkamers gelijk gebeurt? Of 3, laat staan 4?
 
Idd, daar loop ik ook tegenaan tenzij er wat verkeerd gemonteerd is (4 keer) maar dat is ook niet logisch aangezien je fiets al een tank leeg gereden heeft.
Mijn fiets heeft nog een choke(600f uit 1991) en die zit verbonden op alle 4 carbs en laat de fiets als ie warm is zeer verrot lopen en afslaan.
 
Idd, daar loop ik ook tegenaan tenzij er wat verkeerd gemonteerd is (4 keer) maar dat is ook niet logisch aangezien je fiets al een tank leeg gereden heeft.
Mijn fiets heeft nog een choke(600f uit 1991) en die zit verbonden op alle 4 carbs en laat de fiets als ie warm is zeer verrot lopen en afslaan.
Deze hebben ook nog een handmatige choke, en die heb ik ook al nagekeken, die blijft niet hangen.

Idd, al meer dan 1 tank leeg gereden, dit is de derde tank na de reiniging die ik aan het rijden ben.
En ja, er zit op dit moment nog voldoende benzine in de tank :+
 
Enig idee waar deze leidingen naar toe lopen zie plaatje (als dat drainage/overloop is zouden die dicht kunnen zitten)
2018-11-30 13_45_08-Window.png
 
Misschien ten overvloede:
Onder de motor hangen 2 slangetjes. 1 van de 2 is afgedopt. Moeten de overlopen niet op een van de 2 zitten aangesloten. Ik zou iig de afgedopte eens aftappen en controleren of beide open zijn.
 
Misschien ten overvloede:
Onder de motor hangen 2 slangetjes. 1 van de 2 is afgedopt. Moeten de overlopen niet op een van de 2 zitten aangesloten. Ik zou iig de afgedopte eens aftappen en controleren of beide open zijn.
Dank voor de tip :t
Maar helaas ... heb het geprobeerd, maar het hielp niet.
Op PRI, er loopt geen benzine in het filter (en dus niet naar de carbs). Beetje frutselen met het darmpje tussen kraantje en filter ... he, er komen wat drupjes in het filter. Zolang je maar wat prullikt loopt er een beetje benzine in/door. Proberen te starten, en ja hoor, ze deed het weer ... heel even ...
Tank er weer af, wil een en ander uitsluiten, dus ik haal het brandstofkraantje eruit.
Ziet er niet nieuw uit, logisch, maar ook niet besmeurd, benzine kan er normaal doorheen (de zeefjes op het buisje bedoel ik dan). Zet een dun darmpje op de vacuum aansluiting, en zuig eraan, membraan gaat open.
Dus ik denk, nu een testje doen, vacuum terug aansluiten op de vacuum van de motor, en bij startpoging zie je het klepje opengaan. Dus een vacuum probleem is nu ook uitgesloten ...
 
Net zelf terug gebeld met de hele uitleg uit mijn vorig bericht.
Volgens hem is het een illusie dat er geen benzine doorstroomt. :?
Het filter mag ook niet horizontaal liggen zegt hij. Wat? Die liggen bij deze modellen altijd horizontaal, en daar doe ik het dan al 6 modellen en ruim 200.000km mee!
"Ja, dan zal het wellicht toch aan de carburators liggen" zegt hij ...
Waarop ik zeg dat ik de lekkage wel begrijp, en dat die er voor kan zorgen dat de motor "verzuipt", maar dat ik niet begrijp hoe dat het ontbreken van brandstoftoevoer veroorzaakt.

"Je kan hem terug binnen brengen, dan vernieuwen we de dichtingen en zien we of dat wat oplost."
Ik, "ja, maar wat als het daarmee niet opgelost is? Het gaat alweer een paar honderd € kosten"
Hij, "tja, dan moeten we verder zien ..."

Nu zit ik dus met de vraag, kan die lekkage er dan echt voor zorgen dat de brandstof toevoer niet meer doorkomt?

Ik denk, laat ik in een laatste stuiptrekking die tweede hands carburators bestellen en zien ... maar wat als ... wat als ...

klote als je beperkt ben in budget, en je je geen risico kan nemen ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lekkage langs de pakking vlotterbak staat los van het niet krijgen van brandstof.

Ik zou een monteur of adres zoeken waar je wel vertrouwen in hebt
 
Lekkage langs de pakking vlotterbak staat los van het niet krijgen van brandstof.

Ik zou een monteur of adres zoeken waar je wel vertrouwen in hebt
Spijtig genoeg is er wat Suzuki betreft, hier in de buurt niet veel te vinden -O-
Tis wel leerzaam toch? ;)
Dat is het idd :t
Ik heb nog nooit eerder carbu's open gehad, en vond het leuk *D

Ik ga het nog even laten bezinken in mijn hoofd, maar ALS ik die tweedehands carbu's neem, is dat wel echt de LAATSTE REDDINGS POGING aan deze motor.
 
Carbs zijn nu niet echt raketwetenschap ondanks dat ik geen enorme techneut ben. Ik denk dat je met logisch nadenken en iemand die een beetje stuurt en meedenkt best een eind moet komen nu je zelf al 1 en ander uitgesloten hebt.

Ik begrijp dat er niet continue benzine in je vlotterbakken stroomt met de kraan op pri, dat moet toch te achterhalen zijn?

Blijven die vlotternaalden niet plakken ofzo om maar iets te noemen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan