Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Zo, net een kort ritje gereden, een kilometertje of 30.
Starte moeilijk, ook op de choke, rijden ging in het begin slecht, maar na 2km en een beetje heen en weer draaien van de brandstofkraan tussen on en reserve, schoot ze ineens weer weg, de rest van de rit geen enkel probleem meer.

Denk dat het brandstofkraantje ook wel eens een revisie beurt kan gebruiken, want heb echt de indrukmdat het daarmee te maken had.
 
Geen rotzooi in de tank??

Hier lang zitten dubben over een creatieve knipperlicht behuizing voor mn 1100. De oude zaten in de weg met bagagerekje en kon die enkel met de slijptol verwijderen. Stond bijna op het punt om kant en klare te kopen tot er een lichtje ging branden ;)

20190201_124404.jpg
 
Geen rotzooi in de tank??

Hier lang zitten dubben over een creatieve knipperlicht behuizing voor mn 1100. De oude zaten in de weg met bagagerekje en kon die enkel met de slijptol verwijderen. Stond bijna op het punt om kant en klare te kopen tot er een lichtje ging branden ;)

Bekijk bijlage 1351273

Kit ff drogen dan kan de tyrip eraf en afstandsblokje eronder vandaan. De porselijnen knippers zijn een feit!

20190201_193111.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lijkt wel een privé topic te worden maar enfin, íemand moet de boel levend houden ;)

Tandwiel kap voor mn 6-11 aangepast. Enkel nog een drukstift op maat en de kabelbediende koppeling functioneert.

20190201_193142.jpg
 
Duurde ff voor ik eruit was hoe ik de slangen precies moest laten lopen en koppelen maar aanschouw: vanaf de kraan komen de normale én reserve stand samen op een t stuk. Een kort stukje slang tot het volgende t stuk, hier splitst de slang naar beide carburateur aansluitingen. Heb nu in beide standen van de kraan benzine toevoer op beide aansluitingen.... in theorie ;)

20190201_214517.jpg
 
Hallo allen, weer even een vraagje,,

Welke viscositeit olie gebruiken jullie in een gsx750f van 99? 10w30 10w40 of nog anders?

En welk type bougie? Haynes schrijft 3 verschillende voor en dan uiteraard normale of iridium?

Ben benieuwd en bedankt alvast😊
 
Hallo allen, weer even een vraagje,,

Welke viscositeit olie gebruiken jullie in een gsx750f van 99? 10w30 10w40 of nog anders?

En welk type bougie? Haynes schrijft 3 verschillende voor en dan uiteraard normale of iridium?

Ben benieuwd en bedankt alvast😊
Ook vroeg wakker zie ik :P
Ik ben nu net op mijn werk, dus heb wel tijd om te MF'en :+

Ik gebruik gewoon de voorgeschreven 10W40 olie.
@Worldbeater gebruikte echter de 5W40 van Action, en heeft daar nooit problemen mee gehad.
Standaard gebruik ik eveneens de voorgeschreven NGK CR9EK bougies, maar afhankelijk van de "vorm van slijtage" wordt er ook gewag gemaakt om een stapje hoger of lager te gaan, namelijk CR10EK, of CR8EK als ik me niet vergis.
Je kan die CR9EK ook vervangen door de iridium equivalent, CR9EIX.
Ik laat mijn "gewone" bougies echter 20.000km zitten.
Let wel, ik heb een rustige rijstijl ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat betreft olie heb ik eens een zoekmachine gebruikt van Eurol, het merk dat ik gebruik.
Daaruit blijkt de verversingsinterval 6.000km* te zijn, wat klopt.
Maar er staat ook bij, max 6 maand :? Moet dat niet gewoon 12 maand zijn :?
Nou ja, ik kom niet aan 6 maand, zelfs niet bij de door mij toegepaste 10.000km interval :P

* het is bij Suzuki zelf dat men mij zei 12.000km te mogen hanteren ipv de gebruikelijke 6.000km wegens mijn rustige rijstijl. Doch (wegens mijn licht dwangneurotisch brein dat geen assymetrie kan verdragen) ververs ik elke 10.000km. Maar wel telkens MET oliefilter.

Btw: wegens werkgemak heb ik laatste keren telkens een K&N 138 gebruikt ipv de gebruikelijke Champion COF 038, omdat ik dacht dat het prijsverschil slecht een 3tal euro was, maar dat blijkt groter te zijn. Misschien toch maar eens zien om zo een "schotel" aan te schaffen om op de ratelsleutel te zetten dan ...
 
Kijk daar kunnen we wat mee😎😎 ga van de week mooi even het hele zootje bestellen en dan lekker even aan het sleutelen😊

Vandaag mooi even op het gemakje kettingspannen en even rondje rijden!!
 
Kijk daar kunnen we wat mee😎😎 ga van de week mooi even het hele zootje bestellen en dan lekker even aan het sleutelen😊

Vandaag mooi even op het gemakje kettingspannen en even rondje rijden!!
Ik nog een dik kwartier, en dan verlaat ik mijn werk, het ziet er idd mooi weer uit, ondanks de koude :]

Heb nu 37.900km ongeveer, volgende onderhoud op 40.000km. Hopelijk is het dan al einde vriesweer, want een grondige poetsbeurt zou welgekomen zijn ... :X
 
Wauw dat kettingspannen is echt een eitje😅 bouten van het achterwiel zaten overigens wel best los... Dus nu weer mooi vast op moment, een strakke ketting en inmiddels heerlijk aan het rijden😎
 
Wauw dat kettingspannen is echt een eitje😅 bouten van het achterwiel zaten overigens wel best los... Dus nu weer mooi vast op moment, een strakke ketting en inmiddels heerlijk aan het rijden😎
Niet té strak gezet?
Als de motor op de middenbok staat houd ik persoonlijk toch 2,5 a 3cm speling over.
 
Nou DKP als kilometer vreter zou jij toch beter moeten weten hoe de ketting speling te controleren... ;)
 
Nou DKP als kilometer vreter zou jij toch beter moeten weten hoe de ketting speling te controleren... ;)
Juist daarom, ik heb al ondervonden als je hem afsteld op de middenbok, dat het toch redelijk scheelt dan wanneer ze op de jiffy staat.

Beter zou zijn dat je de motor recht zet, met het voorwiel in een klem, en dan drie zakken cement op de zit. Dan afstellen op 1,5cm, en dan eens kijken hoe dat resulteert wanneer je ze op de middenbok zet. Dan gaat het minstens naar 2,5cm.

Ik heb ook wel de gewoonte fors over verkeersdrempels heen te schieten, dan voel je de achterveer wel "werken", zeker als die de motor moet verwerken met nog een aditionele 120kg :$
(dat is wel incl kleding en rugzak he! :+ )

En naar het einde van de levensduur toe merk je ook dat als je je wiel ronddraait de ketting niet altijd dezelfde speling geeft.
 
In eerste instantie had ik hem te strak staan dus even iets terug en toen voelde hij goed. Hij had ruim 4cm speling op de middenbok dus bijgesteld naar 2cm op de middenbok. Voelde stuk beter, wiel draaide soepeler en schakelde stuk prettiger!

Meteen nog even mooi stuk gereden vandaag😊
 

Bijlagen

  • IMG-20190203-WA0010.jpeg
    IMG-20190203-WA0010.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 5
Speling controleren doe je toch gewoon door er zelf op te gaan zitten? :)

Hier voor de eerste keer op mn projectje gezeten. Onbelast erg hoog maar mag de veer voorspanning wat opkrikken zodat ie minder inzakt.
 
Speling controleren doe je toch gewoon door er zelf op te gaan zitten? :)

Hier voor de eerste keer op mn projectje gezeten. Onbelast erg hoog maar mag de veer voorspanning wat opkrikken zodat ie minder inzakt.

Heb het gedaan volgens haynes. Enige dat ik dus nergens kon vinden was de precieze speling die het moest zijn. Maar ik begrijp dus dat belast controleren beter is?
 
Ik weet niet wat beter is maar een te strakke ketting kan je het lager van je uitgaande as kosten en dan ben je echt de pineut. Ik ga erop zitten en probeer zo weinig mogelijk contact met de grond te hebben met de voeten en hou dan wat speling van denk 2.5 cm ongeveer.

Onbelast testen sja. Mijn projectje stond onbelast prima maar super strak omdat ie zo ver inveerde met mij erop ;)
 
Speling controleren doe je toch gewoon door er zelf op te gaan zitten? :)
De eerste keren deed ik dat idd zo, slagje bijdraaien, weer er gaan opzitten, tot je de speling goed hebt, daarna op de middenbok en kijken hoe de speling dan zit, en dan kwam ik toch uit op ruim 2,5 cm.
Als je erop zit is het moeilijk om een realistisch inveren te simuleren.
En zoals ik al zei, ik vertraag niet bepaald voor drempels, dus daar gaat ie "diep" :P
Daarom hanteer ik een kleine 3cm als die op de middenbok staat.

En idd, te strakke molt niet alleen je ketting zelf, maar kan dus idd desastreus zijn voor de lagers van de uitgaande as, of zelfs de as zelf, en dan heb je wel wat meer werk en kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan