Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Versleten gasnaalden schijnt een belangenrijke oorzaak te kunnen zijn.1:12 is verschrikelijk hoog!
Dat je niet aan 1:25 geraakt als ik is normaal maar bij normaal rijden is 1:20 toch haalbaar.
Lange stilstand en vuile carbus kunnen er wel van aan de oorzaak liggen.
Voor de winter reed ik vaak Almere-Delft retour, dat is grofweg 200 km op een dag, bij het aftanken aan het einde van de dag was ik meestal rond de €12,- kwijt, dus met de prijs van de benzine in de buurt van 10L... Dus ja, in de buurt van 1/20, veel snelweg, maar ik hou wel van optrekken als ik iemand ga inhalen of ergens toevoeg...Vandaag getankt en wat blijkt 12.5l op 150 km...
Gemiddeld 1 op 12 ligt dat aan mij of is dat bizar hoog verbruik. En dan rijd ik nog niet eens echt heel sportief...
Ik dacht 15L inclusief reserve... maar inderdaad... op internet staat 20L...Ook past er 20L in de tank als het goed is maar ik moest hem dus na 12.5L al op reserve zetten anders ging de motor heel erg stotteren...
Hielp het om het op de reserve te zetten? Want afgelopen jaar had ik ook een motor die ging stotteren als er minder benzine in de tank was (of zo dacht ik), maar lag aan de luchttoevoer uiteindelijk...
Beste gsx rijders!
Nu zat ik even op de motor met iemand te babelen (stilstaand) en ik ruik gewoon een lichte benzine damp. Had mn helm op de tank gelegd en ik deed hem op en er hing een dikke benzine walm.
Zou het kunnen dat mijn benzine ook verdampt in de tank en dus ook zo wat kwijtraak?
Zou een “alie” tankdop dit kunnen fixen?
Tankdop moet idd kunnen ontluchten, het is dus vrij normaal. Al kan het zijn dat de rubber dichting door de tand des tijds en lange stilstand (gezien de roest in je eerste tank) niet goed meer afsluit en het daardoor erger maakt.Tank moet toch kunnen ontluchten?
Dat vind ik ook wel een bizar systeem.Tankdop moet idd kunnen ontluchten, het is dus vrij normaal. Al kan het zijn dat de rubber dichting door de tand des tijds en lange stilstand (gezien de roest in je eerste tank) niet goed meer afsluit en het daardoor erger maakt.
Wacht maar, een zomerse dag van 30°C, en dan de zon vlak op de tank, dan wordt je gewoon high!
Of kotsmisselijk kan ook natuurlijk
Daarom dat ik in mijn post ook meldde dat ik toen nog niet bekend was met zaken als AliExpressHoop geld voor zoiets
Ik denk dat Aliexpress nog niet opgericht was toen.Op een van mijn vorige motoren, had ik na sleutelbereuk in mijn tankdop, gezocht naar een nieuwe tankdop, of tweedehands. Nieuw veel te duur, tweedehands, volledige slotensets meestal, en dik 150€!
Dan kwam ik op after market dingen uit, en ik dacht iets met de naam 'bike design', en werdt het deze:
Een gewone schroefdop zonder sleutel met een ontluchtingskanaaltje er in. 99€
Bij dit ontluchtingskanaaltje wordt alles via de overloop gestuurd.
Van AliExpress had ik toen nog geen weet
Geen idee, ik moet het eens opzoeken hoe lang dit geleden is.Ik denk dat Aliexpress nog niet opgericht was toen.
Bike-Design, het is gewoon nostalgie.
Ali is opgericht in 2010, maar had de eerste jaren de formule van meer dan een dozijn dezelfde artikelen per bestelling.Geen idee, ik moet het eens opzoeken hoe lang dit geleden is.
Ruwe brrekening uit het hoofd zegt minstens 7 jaar terug