Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Duur slangetje OEM

Screenshot_20190326-210919_Samsung Internet.jpg
 
Dag beste mensen van de verbruikscijfers.
_O-:+
Laat ik me even voorstellen. Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een 1988/1989 GSX600F voor de hoofdprijs van 400 euro. Ze luistert naar de naam Bertha en is van plan een beste rit door Europa maken met de 500 Euro Challenge.

Bekijk bijlage 1380268

Nou is Bolle Bertha niet moeders mooiste, ze rijdt wel!

Ik nodig jullie graag uit om mee te lezen met haar avonturen. Nou hoop ik samen met jullie expertise Bertha om te toveren tot een fijne stuurfiets (on a budget :+).
Welkom in het grote GSX F topic! *O**O**O*

En hoezo niet moeders mooiste? Tenzij je niet van rood/wit combinatie houdt ja.
Ik zie daar gewoon een van de oudste GSX 600 F'jes staan, en als ik op de foto mag voortgaan, ziet ze der nog best goed uit zeg ik! :t

Ik kijk alvast uit naar de verslagen! Plaats maar een linkje tzt :t
 
 
Tuurlijk kunnen die wel open ;)
Bekijk bijlage 1380409

En de remmen zijn misschien niet optimaal maar als ze gangbaar zijn dan ook niet super slecht. Ik heb op de 750 de originele klauwen en ben niet super ontevreden. Geen idee om deze vork op te frissen met nieuwe olie en de klauwen eerst eens los te halen en goed schoon te maken? :)
:^ en vooral, vervang de remvloeistof en goed ontluchten, dikwijls een wereld van verschil :Y
 
Afgelopen dagen riek ik weer een lichte benzinegeur als ik mijn motorkot binnen wandel B|
Eens met mijn vingers onder de twee buitenste carbu's gevoeld, die zijn toch nog droog. Straks eens kijken met een pillampje, zodat ik ook de twee binnenste kan zien.

Ik betwijfel of het de carbu's kunnen zijn, als er dit keer weer een lekkage is denk ik eerder aan de leidingen. Die bijvoorbeeld na het brandstoffilter is immers redelijk verduurd.
 
Afgelopen dagen riek ik weer een lichte benzinegeur als ik mijn motorkot binnen wandel B|
Eens met mijn vingers onder de twee buitenste carbu's gevoeld, die zijn toch nog droog. Straks eens kijken met een pillampje, zodat ik ook de twee binnenste kan zien.

Ik betwijfel of het de carbu's kunnen zijn, als er dit keer weer een lekkage is denk ik eerder aan de leidingen. Die bijvoorbeeld na het brandstoffilter is immers redelijk verduurd.
Tjah DKP, je tankt de E10 benzine toch? Daar gaan standaard leidingen gewoon een stuk sneller van defect.
E10 bestendig kost misschien 4 euro de meter ofzo, maar bij de mijne zou dat niet zonder te knikken ertussen kunnen, of dat bij jouwe wel al lukt durf ik niet te zeggen.
 
Tjah DKP, je tankt de E10 benzine toch? Daar gaan standaard leidingen gewoon een stuk sneller van defect.
E10 bestendig kost misschien 4 euro de meter ofzo, maar bij de mijne zou dat niet zonder te knikken ertussen kunnen, of dat bij jouwe wel al lukt durf ik niet te zeggen.
De leidinkjes waren al redelijk verduurd toen ik ze kocht ;)
 
Afgelopen dagen riek ik weer een lichte benzinegeur als ik mijn motorkot binnen wandel B|
Eens met mijn vingers onder de twee buitenste carbu's gevoeld, die zijn toch nog droog. Straks eens kijken met een pillampje, zodat ik ook de twee binnenste kan zien.

Ik betwijfel of het de carbu's kunnen zijn, als er dit keer weer een lekkage is denk ik eerder aan de leidingen. Die bijvoorbeeld na het brandstoffilter is immers redelijk verduurd.

moet zeggen ik ruik de mijne ook wel...vrijdag naar garage voor goeie beurt dus hopelijk geen gekke dingen.
tank trouwens nu zelf alleen nog shell vpower voor de bike
 
Daarmee bedoel je op leeftijd geraakt toch? Of zijn er laatst prijsverhogingen doorgevoerd?:$
Jaja, ik bedoel dus 'op leeftijd' geraakt :Y
Droog, wat uitgehard, fijne barstjes ...
Ik moet eens de binnen en buiten dikte opmeten, en dan eens naar een onafhankelijke automaterialen store gaan, benzine darmpje aan de lopende meter kopen, E10 bestendig. Al zijn deze dat normaal ook al wel. Heb verschillende sites geraadpleegd waaruit telkens blijkt dat deze GSX F'en E10 kunnen verdragen.
Ik heb 1 keer perongeluk '98 getankt, en toen verbruikte ze zelfs meer, dus voor mij blijft het bij de 1.315€/liter peperdure E10 :+
(nog niet zo heel lang geleden was het nog maar 1,235 B|
 
OEM suzuki kost zowat niks?

De stukken zijn voorgevormd eb prijs ex btw ex verz. Nou... goedkoop is anders...

Screenshot_20190327-131918_Samsung Internet.jpg


Vacuumslang 23 euro ex btw ex verz. Bijna 4 tientjes dus voor je m thuis hebt... koopje haha
 
Heb me een factor 3 vergist in de prijs, maar dit: Cohline E10-bestendige brandstofslang met 8 mm binnendiameter

Is een vervanger die je helaas niet kan gebruiken vanwege de krappe inbouw en haakse bochten..
Zal wel weer verkeerd zoeken op het internet.. Vind wel knietjes 8mm met aan beide kanten slangthule van plastic. Maar RVS en messing is alleen maar vindbaar met dubbel schroefdraad of enkel schroefdraad en enkel slangthule.

Dan is nog de vraag. Wil je dat wel? elke overgang (slang-> thule-> slang) is een zwakke plek en een bron van toekomstige lekkages.
Staat weer tegenover dat OEM niet langer geschikt is voor het spul dat er doorheen moet, dus ook een bron van toekomstige lekkages.
 
OEM suzuki kost zowat niks?

De stukken zijn voorgevormd eb prijs ex btw ex verz. Nou... goedkoop is anders...

Bekijk bijlage 1380607

Vacuumslang 23 euro ex btw ex verz. Bijna 4 tientjes dus voor je m thuis hebt... koopje haha

Hmm dat heb ik er niet voor betaald. ik heb de slang gekocht die van de carbs naar kraan gaat, (door de midden uiteraard geknipt omdat ik het filter er tussen moest doen)
 
Nou, schiet mij maar in een kapotje.
Probleem van eergisterennacht/avond is niet zomaar te reproduceren. 150 in de 6 was het gewoon even te druk voor. Hele einden 130/140 in de 5 zou toch aardig overeen moeten komen qua verbruik. Toeren zijn pak em beet gelijk en gashendelstand ook wel ongeveer.
Maar even in de gaten houden of het terugkomt, maar voorlopig blijf ik even overal vanaf :P

Hou het maar even op wakker worden van een oude slaperige machine.
 
Vandaag de carburateurs opengetrokken en het verbaasde me wel!
Zoals je kunt zien veel roest maar met carb cleaner en een tandenborstel was het zo schoon!
Morgen even de sproeiers in de ultrasoon en wat nieuwe boutjes. Is het erg als ik de boutjes verwissel naar imbus verzinkt?
 

Bijlagen

  • AF5124E9-B67B-4EA9-A20F-6660C24D7B47.jpeg
    AF5124E9-B67B-4EA9-A20F-6660C24D7B47.jpeg
    99,9 KB · Weergaven: 6
  • 4B026234-4E8C-4491-8E39-BDBD543C5336.jpeg
    4B026234-4E8C-4491-8E39-BDBD543C5336.jpeg
    111,2 KB · Weergaven: 6
  • FFC16ABC-0F48-423A-B8EF-157DA16A467E.jpeg
    FFC16ABC-0F48-423A-B8EF-157DA16A467E.jpeg
    82 KB · Weergaven: 5
  • FD28F7E5-801D-4F9E-9B10-8426669EF0CF.jpeg
    FD28F7E5-801D-4F9E-9B10-8426669EF0CF.jpeg
    202,2 KB · Weergaven: 6
Je moet ipv de sproeiers de carbs zo ver mogelijk demonteren en de gehele behuizingen erin. Die rommel onderin zit overal namelijk
 
Je moet ipv de sproeiers de carbs zo ver mogelijk demonteren en de gehele behuizingen erin. Die rommel onderin zit overal namelijk

Alleen zit ik met met het probleem van synchroon stellen etc... ook is het niet een hele grote ultrasoon dus zou ik ze echt 1 voor 1 moeten doen en daar zit ik niet op te wachten eerlijk gezegd.
Mocht het zo niet beter zijn dan kan het altijd nog.
 
Een update over de carbjes! Ik heb de sproeiers en buizen en noem maar op ultrasoon gereinigd de carb met carb cleaner uitgespoten etc. Alles zit weer inmekaar en wat een verschil! Geen dipjes meer en een veel voller midden gebied voor mijn gevoel! Volgende op de lijst van onderhoud : olie en filter + kleppen stellen!
 

Bijlagen

  • 6221D857-64C8-4E4E-B01E-8884A01F6A8A.jpeg
    6221D857-64C8-4E4E-B01E-8884A01F6A8A.jpeg
    158 KB · Weergaven: 6
Ziet er netjes uit en maakt dus ook nog enorm verschil! Heb je de seals niet hoeven vervangen?
Wat ook een enorm verschil maakt is nieuwe bougies. Zeker als je er nog oude en vergane Denso's in hebt.
Je kan gewoon de imbus bout in de buitenpoot losdraaien en dan de binnenpoot eruit trekken!
Uitelkaar lukt zo inderdaad wel. Alleen het in elkaar zetten wordt een beetje lastig. Zeker gezien ik ook wil expirimenteren met de vering. Het liefst zet ik er vorken in van een nieuwere 1e type GSX600F of GSX750F. Die gebruiken toch hetzelfde wiel, spacers ect.
 
Nou, schiet mij maar in een kapotje.
Probleem van eergisterennacht/avond is niet zomaar te reproduceren. 150 in de 6 was het gewoon even te druk voor. Hele einden 130/140 in de 5 zou toch aardig overeen moeten komen qua verbruik. Toeren zijn pak em beet gelijk en gashendelstand ook wel ongeveer.
Maar even in de gaten houden of het terugkomt, maar voorlopig blijf ik even overal vanaf :P

Hou het maar even op wakker worden van een oude slaperige machine.

Ik heb met Bertha exact hetzelfde probleem. Even blazen op de snelweg ennnn... nope, ze houdt ermee op. Op een kilometer of 100 pakte ze weer op, maar met gasgeven ging ze langzamer. _O- Net zoals jij ook aangaf even coasten tot aan de afrit. Eenmaal van de snelweg af kon ik volledig aan het gas hengelen zonder hetzelfde issue weer te krijgen. TLDR: Benzine tekort op hoge last/snelheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan