Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Vandaag de carburateurs opengetrokken en het verbaasde me wel!
Zoals je kunt zien veel roest maar met carb cleaner en een tandenborstel was het zo schoon!
Morgen even de sproeiers in de ultrasoon en wat nieuwe boutjes. Is het erg als ik de boutjes verwissel naar imbus verzinkt?
Zo zagen mijn carbu's er naar het schijnt ook uit.
De dichtingen van de vlotterbakjes lijken op het eerste zicht beter dan die van mij, maar toch zou ik meteen 4 revisiekitjes aanschaffen, dus die waar ook die pennetjes en zo inzitten, en alles vervangen.

Ik ben de "pushers" hier nog steeds dankbaar dat ze mij ertoe aangezet hebben dat te doen!
 
@DKP om het brandstofverbruik per seconde van 150 rijden in 6 te simuleren. Vermoeden was nmlk dat de vlotterbakjes leegliepen bij hoge belasting
@grrtjuhh die dipjes komen mij ook heel bekend voor, Bertha ook wel eens op 3 en een halve poot lopend?
Bij mij verdween dat na een aantal dagen achter elkaar rijden ermee, maar was ook zo weer terug na een maand stilstand..
Zal wel meuk ophoping zijn in carbs net als bij jou.

Ben je de issue van het wegvallen van vermogen kwijt na de schoonmaakactie of niet?

Zou ook de kraan nog kunnen zijn. Heeft die een filtertje in de tank?
 
Bij de GS500 was het de vacuümkraan die niet voldoende open ging. Dit is te fixen met een kleine modificatie aan de veer binnenin de kraan. Mijn vermoeden is dat de gsx-f hetzelfde issue heeft.

@dojrn Nee, dat niet. Ik kan haar (met nieuwe bougies) rustig open gooien tot de 10/11k toeren. Wel zitten haar stationair sproeiers verstopt. Ineens is stationair lopen moeilijk geworden voor de oude koe. Vrees dat ik ook aan het schoonmaken moet... :N
 
Pfff ... mijn oog is hierop gevallen :9

Maar f*ck*n duur :X
Er staat "per stuk", maar dat vind ik raar, zouden ze een set bedoelen?

Had anders wel best een idee hoe ze stevig te monteren in de koplampbehuizing.

Aan deze zou ik me ook nog wel durven wagen, hier staat alvast "per pair" bij ...

Maar blijft duur ...

De extra koplampunit die ik thuis nog had liggen, heb ik intussen al open gemaakt :P
 
Pfff ... mijn oog is hierop gevallen :9

Maar f*ck*n duur :X
Er staat "per stuk", maar dat vind ik raar, zouden ze een set bedoelen?

Had anders wel best een idee hoe ze stevig te monteren in de koplampbehuizing.

Aan deze zou ik me ook nog wel durven wagen, hier staat alvast "per pair" bij ...

Maar blijft duur ...

De extra koplampunit die ik thuis nog had liggen, heb ik intussen al open gemaakt :P

Je kan de verkopers altijd een berichtje sturen en nog eventueel handelen over de prijs.
Scheelt toch weer paar centen.
 
Ik krijg veel last van mijn nek tijdens het rijden met gsx f 650 van 2008. Ik heb het gevoel dat er veel wind op mijn helm terecht komt. Zou een hoger windscherm een oplossing kunnen zijn? Extra spoiler op windscherm? Iemand hier ervaring mee?
 
Bij de GS500 was het de vacuümkraan die niet voldoende open ging. Dit is te fixen met een kleine modificatie aan de veer binnenin de kraan. Mijn vermoeden is dat de gsx-f hetzelfde issue heeft.

@dojrn Nee, dat niet. Ik kan haar (met nieuwe bougies) rustig open gooien tot de 10/11k toeren. Wel zitten haar stationair sproeiers verstopt. Ineens is stationair lopen moeilijk geworden voor de oude koe. Vrees dat ik ook aan het schoonmaken moet... :N
Stationairen heb ik dan weer helemaal geen problemen mee (even afkloppen). Als het een klein issue aan de kraan is zou dat te overbruggen moeten zijn door de kraan naar PRI te draaien. Is niet meer dan symptoombestrijding, maar het werkt :9
 
Ik krijg veel last van mijn nek tijdens het rijden met gsx f 650 van 2008. Ik heb het gevoel dat er veel wind op mijn helm terecht komt. Zou een hoger windscherm een oplossing kunnen zijn? Extra spoiler op windscherm? Iemand hier ervaring mee?

Zeer positieve ervaring met 15$ ruitjes van aliexpress!
Ik heb zelfs een bubbelruitje over voor een 2005 gsxf, gratis op te halen of tegen verzendkosten.

Hoewel ik regelmatig meelees heb ik lang niks van mij laten horen. Het gaat mij en mijn gsxf goed. Ze zit nu op 78k en het begint toch allemaal wat minder te worden. Zo begint mijn uitlaatsysteem te rotten.

Weet iemand of uitlaatsystemen (spruitstukken en collector) van andere modellen suzuki's onder een 2005 gsxf passen? Tweedehands kan ik die niet vinden namelijk.

Ik merk ook dat de gsxf wat minder rijdt omdat ik mezelf heb getrakteerd op een 1999 SRAD 750 en die rijdt fantastisch! Deze heeft ook maar 25k op de teller.

1381315

1381316
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe lagers in rf velg, ali express remleiding erop, uitlaat spruitstuk erop, nieuw oliefilter en zo eens de olie erin gieten :)
20190330_152225.jpg


20190330_150734.jpg


20190330_150203.jpg


20190330_151103.jpg
 
Vanmiddag gestart en liep zo goed als direct, blij mee!

FB_IMG_1553991657175.jpg


Nu nog een Linkpijpje laten maken. Stand demper nog niet geheel duidelijk. Wou eerst vrij extreem maar vermoed dat een betrekkelijk neutrale positie beter gaat lijken, zoiets dus

received_572939529877515.jpeg


Morgen/straks met de 1100 op pad om een spiegelsetje op te halen en dan vlot het redelijk.

Puntjes op de i worden tzt:

Aftermarket an8/an10 oliekoeler
Bandensetje metzler racetech
Zadels opvullen en overtrekken
Run testbank/af laten stellen
Eventueel verbeterde remmen
 
Ik krijg veel last van mijn nek tijdens het rijden met gsx f 650 van 2008. Ik heb het gevoel dat er veel wind op mijn helm terecht komt. Zou een hoger windscherm een oplossing kunnen zijn? Extra spoiler op windscherm? Iemand hier ervaring mee?
Alvast welkom in het grote GSX F topic *O* en op MF natuurlijk :t

Veel hangt af van je lengte, ik ga ervanuit dat jij dan redelijk lang bent?

Ik had op een van mijn vorige GSX F'en een hogere kuipruit, en ik vond dat wel beter. Zou het eigenlijk weer willen, maar dit keer met spoiler vorm, schijnt nig beter te zijn.
 
Spiegeltjes binnen en 180 km extra bij mn 1100 op de teller. Wat loopt zon blok super... en hard 😂

Spiegels de kortere variant zonder ingestanste afdruk, wat gebruikssporen en klein vlekje in 1 glaasje maar mij meer dan prima. Had op de donor 750 twee verschillende spiegels én in slechte staat dat stoorde wel. Die verkocht voor meen 15 euro en deze gekocht voor 20 :)

Voor mn eigen 750 destijds nieuwe originele gekocht vanwege minder krasjes maar die tijd van perfectie gelukkig ver achter me liggen....alhoewel... maar spiegels prima en binnen, afspraak link pijp onder voorbehoud 👍
 
Ik weet dat het bericht al een jaar oud is, maar enig idee waar ik deze zou kunnen vinden?
Ik wil namelijk een superbikestuur op mijn GSX600F uit ‘92....
Ik had ook gelezen (kan het alleen niet weer vinden) dat iemand een andere kroonplaat had gemonteerd van een andere motor....
Weet iemand nog van welke?
 
Nee sorry, weet wel dat ze nieuw duur zijn iets van 240 ofzo. Mijn gebruikte setje voor 100 gekocht en verkocht.
 
🙄 ... kan iemand mijn gedachten op het goede spoor* zetten? Ik zit serieus met die coole LED projectors in mijn hoofd ... en ik heb al een voorschot op de schadevergoeding van mijn ongeval van vorig jaar gekregen, wat al een aardig bedragje was, en wel uitnodigend werkt ... :X


* blijft de vraag ... wát is nu het juiste spoor ? ? ? ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vorige week vrijdag motor voor onderhoud weg gebracht. nieuwe pilot road 4 bandje er achter op. carbs afgesteld. en verder volgens de monteur had ie geen zwaar leven gehad nog :D
 
Ik weet dat het bericht al een jaar oud is, maar enig idee waar ik deze zou kunnen vinden?
Ik wil namelijk een superbikestuur op mijn GSX600F uit ‘92....
Ik had ook gelezen (kan het alleen niet weer vinden) dat iemand een andere kroonplaat had gemonteerd van een andere motor....
Weet iemand nog van welke?

voor zelfde geld van die klemmen heb je een nieuw plaatje


ik zou wat creatiever zijn met losse stuurklemmen/risers dan zo chique te gaan :)
 
🙄 ... kan iemand mijn gedachten op het goede spoor* zetten? Ik zit serieus met die coole LED projectors in mijn hoofd ... en ik heb al een voorschot op de schadevergoeding van mijn ongeval van vorig jaar gekregen, wat al een aardig bedragje was, en wel uitnodigend werkt ... :X


* blijft de vraag ... wát is nu het juiste spoor ? ? ? ?

dat niet te investeren in deze motor? ;)
 
dat niet te investeren in deze motor? ;)
Daar heb je wel een punt idd :t

Daarnet de projectors eens bekeken die ik nog heb liggen. Blijkbaar hebben al die projectors een uniforme montagemaat, een soort plaat met 2 gaatjes onder en 2 boven. Maar ik had dat niet door omdat de schrouds er gebruik van maken.
Dus ik kan ze op dezelfde manier monteren als ik van plan was met die peperdure LED projectors. Ik wil een soort montageplaat maken die ik in mijn reflectors vast monteer, heb al een idee hoe het te doen. Ze in de sockets schroeven is niet zo stevig heb ik eerder al gemerkt, er komen te veel krachten op de hals van de projector door het relatief hoge gewicht, en een van mijn vorige projectors was daardoor een beetje losgerammeld. Dat kan haast niet gebeuren met het idee dat ik nu heb.
Moet ik ook wel langere boutjes nemen voor de schrouds, omdat daar bovenop (of voorop eigenlijk) de montageplaat gaat komen. En zelfborgmoertjes aan de andere kant van de boutjes om het extra stevig te maken.
Mijn extra koplamp heb ik al open gemaakt, en morgen na het werk gaan kijken voor een nieuwe helm, dat is een zinnige kost! Daarna even langs een doe het zelf zaak, kijken wat voor plaatmateriaal ik het best kan nemen. Ik denk dat plaat van 1mm wel voldoende zal zijn.
Zal komende dagen eens een patroontje in karton maken om te tonen.

Maar ik maak me meer zorgen om de LED's die ik heb liggen. De voet daarvan wordt echt wel heet. Als ik zie dat dat een probleem gaat geven, komen er gewoon H1 halogeens in de lenzen, het is dan wel geen LED licht, het lichtbeeld is dankzij de projectors wel zeer goed!

... to be continued ...
 
ik zou wat creatiever zijn met losse stuurklemmen/risers dan zo chique te gaan :)
Ik heb al wat zitten kijken met losse risers...
Kan ik die niet gewoon op die plek van die bout zetten waar de huidige cliponbevestiging op zit?
3673F94C-A037-4B06-ACBF-82EFF8F8D159.jpeg
 
Velen doen dat wel zo maar volgens mij is de kroonplaat daar erg dunnetjes rondom. Ik zou dan toch proberen onder wat te verstevigen desnoods met een plaatje op maat die beide gaten met elkaar verbindt of kroonplaat opvullen ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan