Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Screenshot uit een youtubefilmpje ...
20200601_192242.jpg

|( :r
 
Nee ikzelf ben niet gevallen. Maar mijn maat met mijn motor wel. Mr hij draait op voor de kosten natuurlijk. Mr is niet de beste handelaar dus dat zal ik zelf maar op me nemen.
 

Bijlagen

  • IMG-20200601-WA0009.jpeg
    IMG-20200601-WA0009.jpeg
    2 MB · Weergaven: 10
  • Verdrietig
Waarderingen: Tice
Beste kenners,
Past een '97 600 voorvork in een '99 600 model?

Als aanvulling op deze vraag: Die van een GSX-R dan?

Wat zijn verder de verschillen tussen de F en de R, beide uit '99.
- De R had 110 pk, de F 89 meen ik. Waar zit dat in?
- Kuipwerk/zadel is anders, past dat op elkaar?
- Wat zit er kwa verschil tussen de vering/frame?
 
Als aanvulling op deze vraag: Die van een GSX-R dan?

Wat zijn verder de verschillen tussen de F en de R, beide uit '99.
- De R had 110 pk, de F 89 meen ik. Waar zit dat in?
- Kuipwerk/zadel is anders, past dat op elkaar?
- Wat zit er kwa verschil tussen de vering/frame?
Kun je tekeningen niet vergelijken. Als deze gelijk zijn en de onderdeelnummers matchen dan heb je al een aardig beeld.
 
Ik ben dr achter dat de R en de F toch echt verschillende frames etc zijn. Daar is dus weinig vergelijkbaar.

Het typenummer van de voorvork binnenpoten van de '97 F en de '99 F zijn ook anders, maar zou je de hele vork wel over kunnen bouwen?
 
Haalt de GSXF 600 1999 de snelheid elektronisch van het voortandwiel?
Het model ervoor mechanisch van het voorwiel was ik al achter.

Zal dit hier ook even delen, misschien heeft iemand iets:
 
Haalt de GSXF 600 1999 de snelheid elektronisch van het voortandwiel?
Het model ervoor mechanisch van het voorwiel was ik al achter.
Zowel de 600 als de 750 vanaf model 1998 meet idd op de uitgaande as.

Dus als je je vertanding aanpast, en/of een niet originele bandenmaat achter gebruikt, wijkt je teller (sterk) af.
 
Zowel de 600 als de 750 vanaf model 1998 meet idd op de uitgaande as.

Dus als je je vertanding aanpast, en/of een niet originele bandenmaat achter gebruikt, wijkt je teller (sterk) af.

Kijk aan. Wat het ook betekent is dat ik er eventueel een voorpartij van een '97 in kan hangen gezien de remmerij etc wel overeen schijnt te komen.
 
Ha mensen,

Een nieuwe motorrijder hier en sinds februari trotse eigenaar van een GSX-650FA uit 2010. Gekocht met 73371 km op de teller.
Super dat er nog een actief forum is, zeker nu de eerste 2000km erop zitten en meer richting het eerste onderhoud ga ;)

Hebben jullie nog tips waar ik een goede Handleiding kan vinden?

gr,
StalenRos600
20200408_190141.jpg
 
Ha mensen,

Een nieuwe motorrijder hier en sinds februari trotse eigenaar van een GSX-650FA uit 2010. Gekocht met 73371 km op de teller.
Super dat er nog een actief forum is, zeker nu de eerste 2000km erop zitten en meer richting het eerste onderhoud ga ;)

Hebben jullie nog tips waar ik een goede Handleiding kan vinden?

gr,
StalenRos600
Bekijk bijlage 1508129
Welkom in het grote GSX F topic! *O*en op MF! *O*

En ja hoor, dit topic is best nog actief :N

Zat er geen handleiding bij dan? Die zullen wel op verschillende wijze te verkrijgen zijn, online of in echte boekvorm. Ik ben er niet zo in thuis, omdat ik de (slechte) gewoonte heb weinig aandacht aan handleidingen te besteden :$
Maar als je ze niet meteen ergens vindt, eens bij de kortstbijzijnde Suzuki dealer langsgaan ;)
 
Pfoeh, ik kreeg vandaag eindelijk mijn DID kettingset binnen van Louis. Geprobeerd het voorste tandwiel los te maken zoals onze vrienden van Haynes het vertellen; inbus los, die moer met inkepingen voor de sensor los en dan de moer van het tandwiel los, terwijl iemand op de rem trapt.
Vergeet het maar hoor. Ik trek de motor haast van de bok maar verder niets.
Morgen maar ff de slagmoersleutel er op en dan volgen er fotos .
 
Pfoeh, ik kreeg vandaag eindelijk mijn DID kettingset binnen van Louis. Geprobeerd het voorste tandwiel los te maken zoals onze vrienden van Haynes het vertellen; inbus los, die moer met inkepingen voor de sensor los en dan de moer van het tandwiel los, terwijl iemand op de rem trapt.
Vergeet het maar hoor. Ik trek de motor haast van de bok maar verder niets.
Morgen maar ff de slagmoersleutel er op en dan volgen er fotos .
Ik weet niet of een slagmoersleutel daar wel een goed idee voor is?

Heb je niet een lang wringijzer? En er wat WD40 op spuiten en nachtje laten trekken alvorens het wringijzer te gebruiken kan ook wel eens helpen.
 
Ha mensen,

Een nieuwe motorrijder hier en sinds februari trotse eigenaar van een GSX-650FA uit 2010. Gekocht met 73371 km op de teller.
Super dat er nog een actief forum is, zeker nu de eerste 2000km erop zitten en meer richting het eerste onderhoud ga ;)

Hebben jullie nog tips waar ik een goede Handleiding kan vinden?

gr,
StalenRos600
Bekijk bijlage 1508129


NETJES en Welkom natuurlijk.

Als je hier een paar dagen niet kijkt dan kan het 2 kanten op. De ene keer, geen nieuwe berichten. De andere keer opeens 5 pagina's verder. ;)
 
Ha mensen,

Een nieuwe motorrijder hier en sinds februari trotse eigenaar van een GSX-650FA uit 2010. Gekocht met 73371 km op de teller.
Super dat er nog een actief forum is, zeker nu de eerste 2000km erop zitten en meer richting het eerste onderhoud ga ;)

Hebben jullie nog tips waar ik een goede Handleiding kan vinden?

gr,
StalenRos600
Bekijk bijlage 1508129
Welkom! Mooie kleurstelling heb je.

Ikzelf ben groot voorstander van de Haynes handboeken. Waar ik ook ben en wat ik ook aanschaf om mee te rijden, de eerste aanschaf is een Haynes. Heeft me meerdere keren uit de brand geholpen...Ik ben groot voorstander van de Haynes handboeken. Waar ik ook ben en wat ik ook aanschaf om mee te rijden, de eerste aanschaf is een Haynes. Heeft me meerdere keren uit de brand geholpen... Dus plus 1 op het advies dat @Erwin P al gaf.
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Mooie kleurstelling heb je.

Ikzelf ben groot voorstander van de Haynes handboeken. Waar ik ook ben en wat ik ook aanschaf om mee te rijden, de eerste aanschaf is een Haynes. Heeft me meerdere keren uit de brand geholpen...Ik ben groot voorstander van de Haynes handboeken. Waar ik ook ben en wat ik ook aanschaf om mee te rijden, de eerste aanschaf is een Haynes. Heeft me meerdere keren uit de brand geholpen... Dus plus 1 op het advies dat @Erwin P al gaf.

Thanks! Ook aan @Erwin P
Als totaal niet technisch persoon zag Haynes er goed en duidelijk uit. Moet het vast mee lukken!
Eerste stap die ketting maar eens stellen!
 
Ik weet niet of een slagmoersleutel daar wel een goed idee voor is?

Heb je niet een lang wringijzer? En er wat WD40 op spuiten en nachtje laten trekken alvorens het wringijzer te gebruiken kan ook wel eens helpen.

Thanks. Op jou manier is het gelukt. Had niet eens een heel lang wringijzer nodig.
Voor de eerste keer ook zelf geklonken maar kan mijn schuifmaat nergens vinden |(

Wat denken jullie er van??
20200604_223401.jpg

20200604_223356.jpg
 
Ik weet niet of een slagmoersleutel daar wel een goed idee voor is?

Heb je niet een lang wringijzer? En er wat WD40 op spuiten en nachtje laten trekken alvorens het wringijzer te gebruiken kan ook wel eens helpen.
Dat zal inderdaad wel ingevreten zitten. Soppen in olie en beetje teder mee omspringen. Ik zou bovenop met een bit een flinke tik verkopen om te laten schrikken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tice
Planning voor vandaag:
Nieuwe motor kijken of de carbs meedoen. Trekt voor geen meter en zuipt als een tempelier.
Indien dit goed uitpakt kijken of ik de olienlekkage kan verhelpen.
Iemand enig idee hoe heet de kop word als je goed doortrekt bij een oliekoeler. Als ik erop spuug spettert het eraf. Vond ik nogal warm maar de verf is er niet af. Bak voelt beter als de mijne mr het is nogal een hobbybob ding en heb daar wat schrik voor. Anders blok uit de oude schadebak en onder de nieuwe.
Ben benieuwd naar jullie ideeen.
Hoe moeilijk zijn die blokken te reviseren. Heb een complete pakkingset al liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan