Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Btw: ik ben blijkbaar verhuisd, ik woon voortaan in Las Vegas!
20220917_192438.jpg
 
Om nog even een noot toe te voegen aan de stuurhoogte, ik heb net een artikel opgezocht voor iemand, een vergelijkingstest tussen de 600 en 750 en daar zag ik een mooi plaatje wat het verschil laat zien.

1663657575715.png
 
Om nog even een noot toe te voegen aan de stuurhoogte, ik heb net een artikel opgezocht voor iemand, een vergelijkingstest tussen de 600 en 750 en daar zag ik een mooi plaatje wat het verschil laat zien.

Bekijk bijlage 1805590
Er staat, "de dashboards zijn identiek".
Klopt niet.
Bij de 750 gaat de snelheidsmeter tot 260, bij de 600 tot 240.
Bij de 750 gaat de rpm in het rood op 12.000, bij de 600 op 11.500 (of 11.000?).
Ze zijn wel uitwisselbaar, maar ik heb er geen idee van of je dan wel of geen meting fouten krijgt.

Edit: ik vermoed dat je wel meting fouten krijgt, want de 600 en 750 hebben niet dezelfde vertanding.
Wel dezelfde bandenmaten.
 
Er staat, "de dashboards zijn identiek".
Klopt niet.
Bij de 750 gaat de snelheidsmeter tot 260, bij de 600 tot 240.
Bij de 750 gaat de rpm in het rood op 12.000, bij de 600 op 11.500 (of 11.000?).
Ze zijn wel uitwisselbaar, maar ik heb er geen idee van of je dan wel of geen meting fouten krijgt.

Edit: ik vermoed dat je wel meting fouten krijgt, want de 600 en 750 hebben niet dezelfde vertanding.
Wel dezelfde bandenmaten.

Nu ben je aan het mierenneuken Patrick. :+

Ik denk dat je in de geest van de tekst moet lezen en niet de letter. De layout is identiek.
 
Hallo menschen,

Na veel verschillende motoren te hebben gehad (sv 650, Aprilia Rsv Mille, Falco) ben ik nu in het trotse bezit van een Suzuki Gsx 750 f.
Dit is by far de fijnste motor die ik nu heb gereden. Soepel, betrouwbaar, comfortabel en een pittig blok.
Je hoeft niet perse het nieuwste van het nieuwste te hebben om veel motorplezier te hebben! Ik hoop dat ik hier veel technische zaken leer over de motor en de specifieke SACS blokken.
 

Bijlagen

  • f.jpg
    f.jpg
    379,9 KB · Weergaven: 20
  • index.jpg
    index.jpg
    635,3 KB · Weergaven: 18
Tegenwoordig gooien ze zelfs tractiecontrole en rijmodi op motoren met nog minder vermogen dan ons F-tje _O- .

Doe mij maar een wat ouder beestje zonder die onzin.
 
Gelijk een vraag. Hebben jullie op de motor weleens een temperatuurmeter voor de olie geïnstalleerd. Ik zag modellen die je aan moet sluiten op de aftapplug
 
Gelijk een vraag. Hebben jullie op de motor weleens een temperatuurmeter voor de olie geïnstalleerd. Ik zag modellen die je aan moet sluiten op de aftapplug
@ArendJan Heeft er eentje op zijn Kawasaki Ninja 250 gemonteerd.

Waarom zou je dat willen?

Heb een temperatuurmeter nog nooit gemist...
Ik heb het ook nog niet gemist. Maar ik heb er al aan gedacht om dat ook te plaatsen. Voor in de winter had ik graag mijn oliekoeler afgedekt, met een manueel hendeltje/kabeltje dat je een deel kan opentrekken bij te warm worden. In de winter komen deze blokken op de snelweg nooit op temperatuur.
Ondanks dat blijft mijn verbruik ook in de winter laag, en heeft ze nu al +145.000 km's zonder ernstige motorproblemem, dus dat complexe antikoelsysteem is er tot op heden nog niet gekomen :P
 
Ik zou wel een buiten temp meter op de motor willen. Ivm hoe mijn motor reageert en mijn kleding / handschoenen gevoel temp en bij bepaalde snelheden.

Als ik dan bij koud weer meet of het 10 of 7 graden is dat kan net de drempel zijn om je anders te kleden. Zo ook bij 25 graden of 30.
 
Precies dat inderdaad. Maar echt noodzakelijk is het ook weer niet.
Weet iemand trouwens welk maat de koperring is voor de aftapplug
 
Deze foto is niet van mijn motor maar wel makkelijk:)

Er zit in de knik een klein scheurtje,

Zag dat dit op een open T stuk zit. Is dit de Evap achtig iets?!

Nu heb ik het slangetje willen afknippen maar heb het zo gelaten. Kan geen kwaad toch? Geen gesloten systeem bij mij.
 

Bijlagen

  • 2F0CC480-0762-42B1-8650-E04C88505824.jpeg
    2F0CC480-0762-42B1-8650-E04C88505824.jpeg
    100 KB · Weergaven: 18
Deze foto is niet van mijn motor maar wel makkelijk:)

Er zit in de knik een klein scheurtje,

Zag dat dit op een open T stuk zit. Is dit de Evap achtig iets?!

Nu heb ik het slangetje willen afknippen maar heb het zo gelaten. Kan geen kwaad toch? Geen gesloten systeem bij mij.
Komt me niet bekend voor, maar mijn motor heeft dat pair systeem ook niet... Lijkt ook wel op het slangetje wat onderop je tank op het stalen pikkie zit (overloop van je tankdop).


Ik heb zelf net nieuwe remschijven besteld. De laatste tijd veel geklapper in m'n stuur bij remmen, en inmiddels weet ik waarom: speling op de schijven... Ze horen links rechts te kunnen gaan, maar gaan nu ook nog voor/achter een goede millimeter. Heb al m'n remklauwen schoongemaakt, en dacht inmiddels dat het in m'n balhoofdlager zat. Zo voelt het, als je licht remt klappert de voorvork.

@DKP het zijn toch geen Ali schijven geworden. Ik heb ze nog goedkoper gevonden: €60 per stuk. _O-
Uitlaatstore.nl heeft ze in de aanbieding omdat ze stoppen met dat merk dus daar maar even gebruik van gemaakt.


HIerdoor dus, je voelt het hoort het door het stuur heen:

 
Weet iemand wat dit betekent? Rechts starten, onder normaal? Staat onder mn zadel op een label
 

Bijlagen

  • 20221004_224841.jpg
    20221004_224841.jpg
    141,1 KB · Weergaven: 18
De knop rechts is starten, dat klopt.

Elke ochtend toen hij naar het werk ging om 05:00 stond hij eerst een half uur te toeteren met zijn oordopjes in.

Dodemans knop, naar onder indrukken is de normale stand?
 
Hoeveel km heb je nu gereden nu de remschijven aan vervanging toe zijn sjefman?

Er staat nu ongeveer 58000 op de teller, Waarvan ik er sinds 33400 op rijd. Ik heb geen reden te geloven dat ze eerder vervangen zijn.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik wat upgrades heb gedaan om van de sponzige remmen af te komen en ik rem ook aardig door. Qua dikte van de schijf zijn ze nog niet helemaal aan vervanging toe. Laatste beurt heb ik ze gemeten op 4,2mm en de ondergrens is 4mm. Maar goed, rammelende schijven en dat geratel in m'n stuur houd ik niet van...


Weet iemand wat dit betekent? Rechts starten, onder normaal? Staat onder mn zadel op een label

Wat voor banden liggen er onder? 2.3/2.5 is aan de lage kant. Met moderne sport/tour banden zit je met 2.5/2.9 beter.
Rechts/onder zal te maken hebben met de benzinekraan. Naar beneden is gewoon aan, naar rechts is 'pri' stand. Deze stand omzeilt de vacuum en zet de kraan gewoon open. Als je een paar weken niet gereden hebt is het handig om hem eerst even op 'pri' te zetten zodat je vlotterbakken sneller vol lopen (de benzine verdampt hier uit als hij stil staat). Niet noodzakelijk maar hij start dan sneller.
 
Er staat nu ongeveer 58000 op de teller, Waarvan ik er sinds 33400 op rijd. Ik heb geen reden te geloven dat ze eerder vervangen zijn.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik wat upgrades heb gedaan om van de sponzige remmen af te komen en ik rem ook aardig door. Qua dikte van de schijf zijn ze nog niet helemaal aan vervanging toe. Laatste beurt heb ik ze gemeten op 4,2mm en de ondergrens is 4mm. Maar goed, rammelende schijven en dat geratel in m'n stuur houd ik niet van...




Wat voor banden liggen er onder? 2.3/2.5 is aan de lage kant. Met moderne sport/tour banden zit je met 2.5/2.9 beter.
Rechts/onder zal te maken hebben met de benzinekraan. Naar beneden is gewoon aan, naar rechts is 'pri' stand. Deze stand omzeilt de vacuum en zet de kraan gewoon open. Als je een paar weken niet gereden hebt is het handig om hem eerst even op 'pri' te zetten zodat je vlotterbakken sneller vol lopen (de benzine verdampt hier uit als hij stil staat). Niet noodzakelijk maar hij start dan sneller.
Ah goede tips inderdaad. Thanks! Ik ben benieuwd nieuwd wat je van die tsuboss remschijven vindt
 
Ik ga er van uit dat ze gewoon remmen? _O-

Een echte long term review daar rijd ik niet meer genoeg voor op m'n Suzuki en ik betwijfel of ik verschil ga voelen met de originele.;)
 
Vraagje hoe gebruiken jullie de choke precies. Zit daar nog een beetje mee te puzzelen. Zetten jullie hem altijd vol naar achteren of halverwege etc?
 
Terug
Bovenaan Onderaan