Sjefman
MF veteraan
Het is bij mij nu een permanente casseienweg. Zelfs al is het zo strak als een biljartlaken voelt het alsof ik op knikkers rijd.Trillen en schudden heb ik (nog) niet veel last van
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is bij mij nu een permanente casseienweg. Zelfs al is het zo strak als een biljartlaken voelt het alsof ik op knikkers rijd.Trillen en schudden heb ik (nog) niet veel last van
Bedankt voor de reacties, dan zal de koppeling voorlopig nog goed zijn denk ik. Motor heeft nou pas 45.000km gelopen.Heb je een nieuwe kabel geplaatst?
Die rekken natuurlijk een beetje he. Dus is het normaal dat je na een bepaalde tijd een beetje moet bijstellen.
Koppeling vervangen?
Dat lijkt mij de laatste optie. Hoeveel km's heeft ze?
Mijn blauwe heeft nu ruim 142.000km, en nog steeds de af-fabrieks koppeling, en dat terwijl ik bij het opschakelen meestal niet eens ontkoppel
Wel om vanuit neutraal naar 1ste te gaan, maar vanaf dan ga ik door tot 6de, meestal zonder te ontkoppelen.
die zien er inderdaad flink gecupt uit. Nou staan bepaalde banden daar wel bekend om, maar ik weet niet of de roadsmarts daar 1 van is. Ik weet dat michelin daar ook wel eens last van heeft bij bepaalde types. Wat voor bandenspanning rijd je mee? ik houd tegenwoordig logischerwijs niet meer de voorgeschreven spanning van Suzuki aan, maar de voorgeschreven spanning van in mijn geval Bridgestone. 2.5voor 2.9achter.@DKP ik weet niet hoe het met jouw Roadsmarts zit, ik heb die van mij gisteren voor 'op' verklaard.
Qua profiel zaten ze al bijna aan de slijtnokken dus ik dacht stiekem al dat een rondje 'smeren' door de Ardennen en Luxemburg het einde zou zijn. En hoe.
Mijn motor rijdt voor geen meter meer. Hij trilt, schudt en houdt geen lijn meer vast. Voordat ik ook maar ergens anders naar ga kijken, eerst eens nieuwe banden. Deze set heeft er zo'n 15.000km op zitten, wat ik absoluut geen slechte score vind, en tot voor kort reden ze ook prima. De laatste 5000km snelweg rijden heeft ze de nek om gedaan denk ik.
Dat het nu zo beroerd rijdt? Tjah, gisteren heerlijk wezen sturen, en nu zijn ze echt verschrikkelijk gecupt. Op zich prima, de banden zijn op qua profiel en rijden, en voor en achter op zich allebei tegelijk.
die zien er inderdaad flink gecupt uit. Nou staan bepaalde banden daar wel bekend om, maar ik weet niet of de roadsmarts daar 1 van is. Ik weet dat michelin daar ook wel eens last van heeft bij bepaalde types. Wat voor bandenspanning rijd je mee? ik houd tegenwoordig logischerwijs niet meer de voorgeschreven spanning van Suzuki aan, maar de voorgeschreven spanning van in mijn geval Bridgestone. 2.5voor 2.9achter.
Ik haal ook ongeveer die kilometers met een setje banden. Normaal zelfs minder. rond de 10000km met een setje banden. Voren gaat meestal langer mee. Ook benzineverbruik zit ik meestal rond de 1:20Op zich staat de RS3 er wel bekend om, vooral op de voorband, maar ook op de achterband lees je er wel over.
Ik rijd ook met 2,5/2,9, zoals voorgeschreven door Dunlop. Op zich, 15.000km met een set banden vind ik best acceptabel. Wat DKP doet met z'n motor snap ik nog steeds niet, bij hem gaat alles drie keer langer mee dan bij mij en verbruikt z'n motor maar de helft. Maar goed, ik ben ook niet heel zachtzinnig voor de GSX.
M'n oude bridgestones waren overigens ook goed gecupt toen ze er af gingen. Het hoort er bij zullen we maar denken.
die lagers, en eigenlijk heel dat ophangsysteem kan idd best wat aandacht gebruiken bij een GSX F, en zeker als je door weer en wind rijd. Want ondaks dat "flapje" komt daar toch wel veel water (en zout) op terecht.Het was in ieder geval wel nodig, kwaad kan vers vet natuurlijk nooit.
Bekijk bijlage 1787439
Dat geeft toch altijd een zalig gevoel he, nieuwe banden
die lagers, en eigenlijk heel dat ophangsysteem kan idd best wat aandacht gebruiken bij een GSX F, en zeker als je door weer en wind rijd. Want ondaks dat "flapje" komt daar toch wel veel water (en zout) op terecht.
Kan simpel zijn, bijvoorbeeld gewoon een slecht contact in de startknop, of het keppelingshendel.1 probleem daar ben mee bezig geweest ik!! kan het niet vinden start niet via de start knop maar wel via het start relais
De gasschuiven worden vacuum gestuurd (CV carburateurs), dus die reageren niet per sé heel raar.
Exacte oorzaak durf ik niet te zeggen, maar is alles ook goed gezet? Als in, sproeiers gechecked op maat, gasnaalden niet versleten, vlotterhoogte goed afgesteld?
hoi ik heb veel gesukkeld met die carburateurs en vervuiling door lang stilstaan is vaak de oorzaak Zijn alle o ringen vervangen? is de vlotterhoogte juist ?zijn de membranen niet lek? hoe zijn de de rubbers tussen carburateurs en cilinders?ik heb eerst een gedeeltelijke revisie gedaan alleen wat o ringen en de motor bleef beroerd lopen kreeg te rijk mengsel verbruik 1op 14,5 uiteindelijk een uitgebreid revisieset gekocht op ebay en loopt ie perfect m.vr.gr Paul
hoi ik heb veel gesukkeld met die carburateurs
Carburateurs ... ik houd er niet van ... maar ja, ze zitten erin ... dus ...Word vervolgt...
Er staan 4 advertenties op marktplaatsEen vraag ook over carburateurs.
Mijn GSX600F (uit 1995) wil niet lekker lopen op zijn carbs. Deze hebben al 2 x in de ultrasoon mogen badderen. De interne rubbertjes zijn vervangen (revisiesetjes gemonteerd). De sproeiers zijn allemaal open (goed te zien tegen het licht in). Ook ondertussen de test gedaan met remmenreiniger op de aansluitrubbers tussen carbs en cylinderkop (geeft geen effect op het draaien van de motor).
Mijn vermoeden is dat er ergens in de carbs wat dicht zit, wat via de ultrasoon niet te verwijderen is. De vraag is dus heeft iemand een set carburateurs liggen voor een 1994 of 1995 GSX600F (hoeft niet gratis).
Alvast hartelijk dank, Wim