Het GROTE honda GL500/CX500 topic

Vorig weekend een CX500C overgenomen van iemand van het forum hier.
De bedoeling is om hem te gaan verbouwen als ik de Yamaha XJ af heb. (sorry voor de liefhebbers ;D)

Mocht iemand nog opzoek zijn onderdelen voor een CX500C dan stuur maar een berichtje.
In principe kan alles weg op het blok frame en wielen na.
Alles leek op het eerste oog nog in prima staat.
wat voor xj ?
 
ah , ja , die heb ik ook gedaan , kloten frame om wat van te maken , helemaal door die brede backbone

Begin is er.. ligt nu uit elkaar voor een blok revisie en alles in een ander kleurtje te zetten.
 

Bijlagen

  • 2B19A578-494B-4486-A262-2F86FD0C3370.jpeg
    2B19A578-494B-4486-A262-2F86FD0C3370.jpeg
    635,3 KB · Weergaven: 21
Ik zal mezelf even voorstellen.
Sinds gisteren gelukkige eigenaar geworden van een honda cx500 custom 1981.
Zeker niet de mooiste, maar dat was ook niet de bedoeling.

Ik (53 jaren jonge arbeidsongeschikt verklaarde jongeman) heb bijna 30 jaar mogen genieten van het motorrijden, maar met mijn reuma is dat sinds een paar jaar is dit niet meer te doen.
Dus alles verkocht toendertijd, maar het begint toch weer te kriebelen.
Het sleutelen kan ik niet laten, dus maar een leuke motor opgezocht.

De cx loopt, stuurt en schakelt, dat is het wel zo een beetje. Remmen doet ie ook, maar dan constant 🙈
Hij (of zij) gaat volledig uit elkaar, en word weer als nieuw.
Ik hoop hier wat tips te mogen ontvangen, eventueel wat onderdelen te scoren.

Groeten Ron
 
Dank u. Het ontwerp van het blok en de overall looks van de motor, dat is ook idd de reden van aankoop.
Snelheid is nu zeker niet meer belangrijk, gewoon een beetje plezier aan het sleutelen, en hopelijk later af en toe een klein ritje.
 
Als eerste voor een ieder de allerbeste wensen voor 2023!

De Nederlandse cx club? Nee zover was ik nog niet gekomen, linkje? :}

De achterrem doet het inmiddels weer zoals het hoort!
Gisteren de verdere meest nodige zaken besteld. Revisieset voor de beide voorste remklauwen, nieuwe remzuigers, nieuwe hoofdremcylinder en nieuwe remblokken.

Dan als ie weer remt, de verlichting in orde maken en de nodige kilometers maken om te zien hoe het blok en rest van de aandrijving zich gedraagt.
Van daaruit bekijken wat er allemaal nodig is om de fiets weer in originele staat terug te brengen.
 
Veel plezier.

Koop een ultrasoon reiniger. Gaan de carburateurs, remklauwen etc heel fijn vinden.
 
Remklauwen liggen reeds in delen, zijn al schoon en gespoten.
De carbs gaan zowieso uitelkaar voor een grondige en nodige inspectie/revisie, maar een ulrltrasoon reiniger staat zeker op m'n lijstje 👍
 
Dat zijn fijne berichten! Ik woon in Groningen, en Biddinghuizen ligt mooi centraal in NL.
Had de site al even bekeken, is beter op de pc denk ik, op m'n mobieltje is het heel klein.
Inmiddels al wel aangemeld op het cx500 forum 👍
 
Laatst bewerkt:
Via het forum van de CX club kun je veel zaken nog opzoeken via de zoekfunctie. Meer dan 20 jaar aan kennis. En anders kun je de vraag stellen. Voorstellen wordt daar trouwens gewaardeerd 😉. En we proberen jaarlijks een bescheiden onderdelenbeursje te organiseren waar Marco vaak ook met nieuwe onderdelen komt.

Ben zelf mijn CX historie trouwens ook in omgeving Groningen begonnen. Mijn eerste CX in Eelde gekocht.
 
Het forum werk nu wel op een andere browser 👍 ziet er leuk uit, ook de site even bekeken van Marco Becker, daar word je hebberig van!
Ik had al een revisie set voor de remklauwen besteld en een hoofdremcylinder op het grote www. Zal voor de rest Marco Becker wel gaan 'sponsoren'
 
Inmiddels in m'n werkpaatsje, heb helaas geen foto van het aankoopmoment.
 

Bijlagen

  • IMG-20230102-WA0005.jpeg
    IMG-20230102-WA0005.jpeg
    176,7 KB · Weergaven: 29
Op het cx forum probeer ik een project topic bij te houden, alleen lastig (niet te snappen) om daar foto's bij te plaatsen....
Alle verlichting doet het inmiddels weer, alken de knippers doen nog wat raar. Zal daarvoor een hella gm relais voor op moeten zoeken.
Verder was het lastig dat de zijstandaard iedere x vanzelf inklapte, dat is nu ook opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan