Het GROTE honda GL500/CX500 topic

Mijn tweede motor kocht ik in 1980, een CX500 uit 1978. Het jaar erna reed ik ermee met mijn vriendin naar Zuid-Frankrijk. Mijn eerste keer buiten Nederland. Ook al gaf aan het einde van de reis Mijn spanningsregelaar, en aansluitend Mijn dynamo de geest, ik heb nog steeds een beetje een soft spot voor de CX500.
 
Same here, heb mijn rijbewijs gehaald op een CX500C. Later nog naar CX500E gekeken maar moest hem laten staan omdat hij een onweerstaanbare neiging had om naar rechts te trekken. Jammer, ik vond het sympathieke en eigenwijze fietsen.
 
Vandaag een leuk bericht van m'n vrouw, ze heeft me een 10 liter ultrasoon reiniger besteld 🤟
 
Vandaag de remklauwen gereviseerd, en stalen remleidingen gemonteerd. Moet nu nog even wachten op de remblokken en de hoofdremcylinder.
Ik wilde verder mijn buddyseat (zadel) overtrekken met een mooie nieuwe overtrek.
Helaas is het schuim ook vergaan, en het stalen frame volledig verrot en gebroken 😪
Als er nog iemand is die een custom zadel heeft liggen hou ik me aanbevolen!
 
Ik moet even in mijn onderdelen schuur kijken. Woon door een verhuizing niet meer in de buurt. Dus dat kan even duren voordat ik in de gelegenheid ben.
 
Inmiddels zijn de hoofdremcylinder en blokken er ook, gaan we vandaag mee aan de slag.
 

Bijlagen

  • IMG-20230110-WA0005.jpeg
    IMG-20230110-WA0005.jpeg
    156,5 KB · Weergaven: 9
  • IMG-20230110-WA0010.jpeg
    IMG-20230110-WA0010.jpeg
    115,1 KB · Weergaven: 9
Eerst vandaag de schijven geslepen.
Ik heb een adapter gemaakt voor de boormachine waar de remschijf op gemonteerd word.
Met een wetsteen en water beide schijven aan beide kanten geslepen
 
Klopt, nieuwe hoofdremcylinder. Deze is besteld op een grote internationale veilingsite. Mag geen naam noemen denk ik? Komt van een bedrijf in GB
 
1e foto is na het slijpen, 2e voor het slijpen
 

Bijlagen

  • 16734325469362334725478004360109.jpg
    16734325469362334725478004360109.jpg
    157 KB · Weergaven: 21
  • IMG-20230110-WA0005.jpeg
    IMG-20230110-WA0005.jpeg
    154 KB · Weergaven: 22
Klopt, nieuwe hoofdremcylinder. Deze is besteld op een grote internationale veilingsite. Mag geen naam noemen denk ik? Komt van een bedrijf in GB
Vertel gerust waar je hem gekocht hebt. Helpt misschien iemand anders in dit topic op weg.
 
Oh ok sorry, soms mag je geen 'reclame' maken op forums. Maar inderdaad, hij komt van ebay.
Ik weet niet of er verschil in zit, staan een hoop op uit China, en een paar uit GB.
Denk dat ze uiteindelijk allemaal uit China komen
 
Ja hoor, ik kom uit o.a. de regelkleppen en afsluiters, deze werden op een zelfde soort manier geslepen
 
Vandaag begin gemaakt met het vullen en ontluchten van het remsysteem.
Ik ben begonnen om het systeem van onderaf te vullen, op de ontluchtingsnippel.
Banjobouten allen iets los, en op moment dat er vloeistof komt, deze dicht gezet. Dus op de klauw(en) dan de verdeler dan de hoofremcylinder.
Nu heb ik de remhendel ingeknepen en vast gezet met een ty-wrap en laat het even 24 uur staan. Ben benieuwd 🤞
 
Mocht je nog meer zoeken,
Ik heb nog een complete CX500C in onderdelen staan.

Een deel van de onderdelen mag weg omdat die als volgend project gaat dienen.
Stuur maar een berichtje als je nog wat zoekt
 
Toch zojuist maar aan het ontluchten begonnen, ik kon niet wachten 🙈 en gewoon gelukt!
Remmen zijn knalhard, en doen wat ze horen te doen 🥳
 
Mocht je nog meer zoeken,
Ik heb nog een complete CX500C in onderdelen staan.

Een deel van de onderdelen mag weg omdat die als volgend project gaat dienen.
Stuur maar een berichtje als je nog wat zoekt

Hoi Daan, vast leuk om je een x een bezoekje te brengen, ik ben nog wel e.e.a. nodig.
Ik moet nu eerst even geduld hebben, de remmen hebben me het nodige aan € en energie gekost 😁
Maar een koplamp, uitlaatbochten, dempers en collector en een kleppendeksel zullen nodig zijn om het compleet te maken. Het contactslot hapert een beetje, die is tzt ook aan vervanging toe.

Nette zijkappen een tank en spatborden zullen moeilijk worden denk ik, maar ik heb de tijd en geduld
 
Terug
Bovenaan Onderaan