Goeiendag,
Op dit forum ben ik nog niet zoveel geweest (wel gelezen
), Ik heb pas een Domi 650 aangeschaft als 2e motor, een beetje woon/werk verkeer en daar zijn volgens mij toch wel een paar dingen mis mee. Ten eerste ontbraken de knippers achter, geen probleem, plaatjes aan frame gelast en knippers van een xl 600 erop en? niet werken, probleem in de bediening op 't stuur, ook opgelost met een veertje uit een balpen
. Vervolgens een blauwe walm, niet te filmen, achter me aan, dus ik neem aan dat er het 1 en andere toch wat olie doorlaat want het ding zuipt inmiddels meer olie dan brandstof en dan is er nog een gevalletje wat men " pickup" noemt, volgens de werkplaats handleiding moeten de waardes hiervan liggen tussen de 420 en de 520 ohm, deze had ik gemeten en bedraagde 493 ohm, netjes zou je zeggen, maar als de motor warm wordt loopt die waarde al snel op naar 600+ ohm, is dit normaal? Kan dit ook een oorzaak zijn dat onder het rijden plotseling de motor afslaat? Is weer wel te starten, meestal vlot, soms duurt het wat langer en de ene keer kun je weer een paar kilometer rijden en de andere x een paar meter
Het viel me wel op, (en dat was nadat ik bijna 0.75 liter
olie moest bijvullen) toen ik het koppelingsdeksel eraf haalde en de pickup bekeek, dat er veel troep aanhing ( magnetisme ), schoongemaakt en gemeten en weer terug geplaatst. Bobine doorgemeten, lijkt ook netjes binnen de waardes te liggen, gelijk de bougie en de kabel vernieuwd.
Wie heeft hier een antwoord op?
Alvast bedankt
Nikkelenelis