LinKing
MF veteraan
Je remschakelaar Die zit ergens achter je hendel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil misschien ook handkappen met beugel kopen. Zijn je hendels ook beter beschermd. Kwam hier een betaalbaar setje tegen. Ik wacht nog even met bestellen, want ben deze week deksel van mijn touratech koffer verloren tijdens het rijden. En die kosten los de helft van wat ik voor de hele kofferset met rek betaald heb . Wel nieuwe bandjes binnen, ga na 3 setjes tourance een set heidenau k60 proberen.
[afbeelding]
Over de spanningsregelaar: die heb ik onlangs ook moeten vervangen. Accu (nieuw) liet mij soms plots in de steek tijdens starten, verlichting begon zwak te worden en knipperde mee met toeren. Alles gemeten en ik kwam op 15,4 V bij hoog toerental. Volgens werkplaatshandboek mag dit max 15,5 zijn. Maar uiteindelijk toch de regelaar vervangen en spanning kwam nu maximaal tot 14,6V en alle problemen waren weg.
bekijk ook voor de grap eens je accu, je kan daar al eerder opmerken dat de laadspanning te hoog is.
wanneer de accu bol staat en er weinig vloeistof meer inzit, kan dit ook duiden te hoge laadspanning.
ook handig om ff door te meten, is je dynamo best lullig als je ergens vast komt te staan omdat je dynamo versleten/kapot is.
de spanningswaarden die de dynamo moet geven staan in het handboek in de OP en ook een goede indicator van een kapotte regelaar is de staat van de stekker die er aan zit, overlijd de regelaar, dan wordt de stroom bij die stekker te groot --> hitte.
wil je het safe spelen, dan monteer je achter je regelaar een stuk aluminium, dit zal het warmteafdragend oppervlake vergroten.
verder check ik bij mijn alp ook voor vuil bij de accupolen/klemmen, dit dient schoon te zijn enig vuil kan daar voor weerstand zorgen, waardoor daar spanning over valt en de stroom oploopt --> daar gaat je accu van leeg.
en verder als je nog kleppen gaat stellen, dan vind je daar ook een "uitsteeksel" naast de nokkenasketting, deze kun je opmeten, dan kun je zien hoever de nokkenaskettingspanner de ketting al heeft op moeten spannen, daar zit natuurlijk ook een limiet aan.
bij mij tikt de ketting in koude toestand en ik heb het al van meerdere alpjes gehoord.
hoop dat deze tips nuttig zijn, electro is wel belangrijk dat het in orde is, op vakantie kan dat een heel vervelend probleem worden.
Daar kun je straks niet meer mee door de files !
Beste allemaal,
Zitten deze CDI`s correct?
Als ik het goed heb begrepen dan zitten ze al goed, maar wil het even zeker weten!
Nee, deze zitten niet goed, deze staan, als je nu op het zadel gaat zitten, drukt dat op die cdi's.
Dus ik moet ze verplaatsen, zijn hier dingen voor of zelf een bakkie creëren?
Nu ik het op de foto zie, zie ik dat deze inderdaad niet juist zitten.Beste allemaal,
Zitten deze CDI`s correct?
Als ik het goed heb begrepen dan zitten ze al goed, maar wil het even zeker weten!
[afbeelding]
Ik zal er zo een foto bijzetten! Maar die dingen zijn er gewoon. Heb er wrs wel een over, omdat ik een alp aan het slopen ben. Deze heeft zo'n gemodificeerd rubber.
Edit: mail gestuurd, want ik krijg de foto niet geplaatst. Dus als het mailadres klopt dat hier op het forum bekend is, is ie daar denk ik wel te vinden nu.
Bedankt voor je verhelderende mail, foto en aanbod !!
p.s. wat voor uitlaat heb je daar onder?
Waarom wil je je originele knippers weg?
Ik heb die altijd betrouwbaar en robuust gevonden!