Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil misschien ook handkappen met beugel kopen. Zijn je hendels ook beter beschermd. Kwam hier een betaalbaar setje tegen. Ik wacht nog even met bestellen, want ben deze week deksel van mijn touratech koffer verloren tijdens het rijden. En die kosten los de helft van wat ik voor de hele kofferset met rek betaald heb :X . Wel nieuwe bandjes binnen, ga na 3 setjes tourance een set heidenau k60 proberen.
[afbeelding]

Over de spanningsregelaar: die heb ik onlangs ook moeten vervangen. Accu (nieuw) liet mij soms plots in de steek tijdens starten, verlichting begon zwak te worden en knipperde mee met toeren. Alles gemeten en ik kwam op 15,4 V bij hoog toerental. Volgens werkplaatshandboek mag dit max 15,5 zijn. Maar uiteindelijk toch de regelaar vervangen en spanning kwam nu maximaal tot 14,6V en alle problemen waren weg.

Mooie bandjes, kosten die nou?

Die hand kappen zien er ook wel tof uit, zou graag een foto zien als ze gemonteerd zijn. Nadat je weer een deksel hebt dan .. :)
 
Banden kostten €140 incl. verzenden. Ongeveer zelfde prijs als tourances. Leg ze er wel zelf om. Die handkappen komen er van het voorjaar op, dan zal ik foto's maken. Ben zelf ook benieuwd of het makkelijk gaat passen.

Trouwens, als je nieuwe remlichtschakelaar koopt, bestel dan een ori Honda. De goedkope immitatie knallen in no time uit elkaar. Al 2x zelf ondervonden.
 
Laatst bewerkt:
Schakelaartje bij je voor-remhendel ;) Vaak even de schuif stekkertjes eraf halen corrossie weghalen/wegkrabben beetje electro spray, en weer erop. en hij moet het weer doen ;)
 
bekijk ook voor de grap eens je accu, je kan daar al eerder opmerken dat de laadspanning te hoog is.
wanneer de accu bol staat en er weinig vloeistof meer inzit, kan dit ook duiden te hoge laadspanning.
ook handig om ff door te meten, is je dynamo best lullig als je ergens vast komt te staan omdat je dynamo versleten/kapot is.
de spanningswaarden die de dynamo moet geven staan in het handboek in de OP en ook een goede indicator van een kapotte regelaar is de staat van de stekker die er aan zit, overlijd de regelaar, dan wordt de stroom bij die stekker te groot --> hitte.
wil je het safe spelen, dan monteer je achter je regelaar een stuk aluminium, dit zal het warmteafdragend oppervlake vergroten.

verder check ik bij mijn alp ook voor vuil bij de accupolen/klemmen, dit dient schoon te zijn enig vuil kan daar voor weerstand zorgen, waardoor daar spanning over valt en de stroom oploopt --> daar gaat je accu van leeg.


en verder als je nog kleppen gaat stellen, dan vind je daar ook een "uitsteeksel" naast de nokkenasketting, deze kun je opmeten, dan kun je zien hoever de nokkenaskettingspanner de ketting al heeft op moeten spannen, daar zit natuurlijk ook een limiet aan.
bij mij tikt de ketting in koude toestand en ik heb het al van meerdere alpjes gehoord.

hoop dat deze tips nuttig zijn, electro is wel belangrijk dat het in orde is, op vakantie kan dat een heel vervelend probleem worden.

Bedankt voor de tips!
Ik ga het geheel even los halen en nakijken.
De kleppen zijn reeds gesteld, scheelt me weer :-)

Het eerste stukje off road was erg leuk, best makkelijk in balans te houden.
Vering geeft me alleen niet veel feedback, hij springt wel lekker :-)
Afstellen van het stuur en de hoek van de remmen en koppeling is klaar.
Nu nog de speling uit de koppeling....
 
Kan je schakelaar zijn die bij.je remhendel zit, of je lampje Is doorgebrand! Ik zou heel de schakelaar goed schoonmaken en er wat contactspray/wd40 inspuiten. Maar natuurlijk ook je achterlichtje bekijken
 
Vandaag een beetje aan het prullen geweest om de kofferset pas te maken :).
Hij gaat vrij breed worden... :P
full
 
Beste allemaal,

Zitten deze CDI`s correct?
Als ik het goed heb begrepen dan zitten ze al goed, maar wil het even zeker weten!

487603_282472571885455_806506624_n.jpg
 
Beste allemaal,

Zitten deze CDI`s correct?
Als ik het goed heb begrepen dan zitten ze al goed, maar wil het even zeker weten!

Nee, deze zitten niet goed, deze staan, als je nu op het zadel gaat zitten, drukt dat op die cdi's.
Ik probeer er een foto van te krijgen, zal er zo een maken van mijn alp en dan plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Dus ik moet ze verplaatsen, zijn hier dingen voor of zelf een bakkie creëren?

Ik zal er zo een foto bijzetten! Maar die dingen zijn er gewoon. Heb er wrs wel een over, omdat ik een alp aan het slopen ben. Deze heeft zo'n gemodificeerd rubber.

Edit: mail gestuurd, want ik krijg de foto niet geplaatst. Dus als het mailadres klopt dat hier op het forum bekend is, is ie daar denk ik wel te vinden nu.
 
Laatst bewerkt:
Kijk maar op onderdelensites voor aangepast ophangrubber CDI.

Je zakt soms door op die stekkers van de CDI, hierdoor worden er contactjes verbroken etc.
Heb ik bij die van mij ook gehad, zaten weliswaar al in een goede ophanging, toch nog schade van vroeger.
 
Beste allemaal,

Zitten deze CDI`s correct?
Als ik het goed heb begrepen dan zitten ze al goed, maar wil het even zeker weten!

[afbeelding]
Nu ik het op de foto zie, zie ik dat deze inderdaad niet juist zitten.
Ik wist het ook niet heel zeker meer zoals ik al in de mail tegen je zei ;)
Maar er zijn rubbers voor te krijgen dat ze andersom onder het zadel komen :Y
 
Ik zal er zo een foto bijzetten! Maar die dingen zijn er gewoon. Heb er wrs wel een over, omdat ik een alp aan het slopen ben. Deze heeft zo'n gemodificeerd rubber.

Edit: mail gestuurd, want ik krijg de foto niet geplaatst. Dus als het mailadres klopt dat hier op het forum bekend is, is ie daar denk ik wel te vinden nu.

Bedankt voor je verhelderende mail, foto en aanbod !!

p.s. wat voor uitlaat heb je daar onder?

De foto voor een ieder met dank aan Urabus:
522612_437717822972982_505590560_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je verhelderende mail, foto en aanbod !!

p.s. wat voor uitlaat heb je daar onder?

Dit is een laser pro duro. Hij is wat verkleurd, maar er komt een leuker geluidje uit dan origineel. Op mijn eigen alp (dit is een alp die ik laatst heb gekocht om de veren die erop zitten, heb ik zelf dus niet zoveel op gereden) zit nog wel een originele, dus zit te twijfelen of ik deze erop zal zetten.
Met de uitlaat van de foto horen ze je wel beter aankomen in ieder geval! (nadeel is dan weer, dat je ook eerder wordt gehoord als je offroad op stukken rijdt, waar je eigenlijk niet hoort te rijden O-) )
 
Laatst bewerkt:
Het sleutelen vordert!
Er komen steeds meer kleine klusjes naar voren, boutje afgebroken, scheurtje hier.
Alle kappen worden gespoten door een nieuwe sponsor, HELEMAAL KICKE natuurlijk!!

Eerst alle ophangingen herstellen en alle rubbers weer compleet maken....

Achter spatbord zal waarschijnlijk niet terug komen, kortere bevestigingsplaat voor het kenteken en wellicht nieuw achterlicht(ten)

Knippertjes moeten kleiner of veel verder naar achter, ben ik nog niet uit.
Nu eerst het rack er op achter en dan kan alles weer in elkaar en op zijn definitieve plek.

Wat een heerlijkheid is dit, lekker sleutelen, passen en meten naar een beter resultaat!

575996_284084018390977_602273080_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je je originele knippers weg?

Ik heb die altijd betrouwbaar en robuust gevonden!

Ik wil er niet vanaf, ze zijn prima!
Echter als ik het rack achterop ga maken dan wil ik het zo kort mogelijk op de motor hebben (minder breed)
Dus dan zullen de knippers niet snel passen. Als het lukt dan houd ik ze, want ze zijn idd prima en ik geef het geld liever aan het goede doel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan