Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik heb altijd een fleece slaapzakje mee, van de Xenos , voor 10 Euro. Als het niet koud is, gebruik ik het als kussentje, geen gedonder met luchtgewiebel . En als het wel koud is, dan slaap ik in mijn thermo ondergoed en als het nog kouder is, ja, dan verruil ik slaap ik wel op een spijkerbroek gewikkeld in een handdoek. Gaat ook goed.
 
Ik heb die allergoedkoopste van de Decathlon
Da's wel te zien dat 't de allergoedkoopste is. Welterusten. O nee, dat lukt niet op deze.

Veel van die gummy dingen als hierboven heb ik ook al gehad. Was er nooit echt tevreden over.
En ik kan zeggen dat ik spreek uit ervaring. Sta al sinds 1959 op campings in heel veel landen.
Ik denk dat velen hierboven nog nooit op een foam memory pillow hebben geslapen. (en mss ook nog wel nooit gezien)

Eenmaal de ervaring wil je niet meer terug naar het gehannes met opblaaskussens =>
Deze 1 slapen oncomfortabel, 2 hebben de neiging om leeg te lopen en 3 rubber buitenzijde voelt onprettig.

Ikzelf weet inmiddels beter. Ik hoef geen opblaasding meer!
 
Ik heb altijd een fleece slaapzakje mee, van de Xenos , voor 10 Euro. Als het niet koud is, gebruik ik het als kussentje, geen gedonder met luchtgewiebel . En als het wel koud is, dan slaap ik in mijn thermo ondergoed en als het nog kouder is, ja, dan verruil ik slaap ik wel op een spijkerbroek gewikkeld in een handdoek. Gaat ook goed.
Ja, deze fleece binnenzak heb ik ook. prima ding voor weinig!
Scheelt ca 10'C in comfortabel slapen bij kou. Ik gebruik 'm alleen als het echt heel fris wordt.

Een memory-foam-pillow kent geen lucht wiebel. (punt 4)

..................en nu bedenk ik me er ineens nog 1:
Als heel koud, dan wordt luchtkussen ook koud, deze isoleert niets, dus je hoofd wordt ook koud.
Een foam-pillow wordt bij kou niet oncomfortabel. (punt 5)
 
Ik heb dat Decathlon ding ook gehad:

Helaas maar 1 trip heel gebleven. De opvolgende vakantie was het ding lek.
Dus de rest van die trip op wat opgevouwen kleren gelegen.

Afgelopen trips een oud opblaas zit kussentje meegenomen, in het kussenhoesje van dat Decathlon ding gefrommeld.
Opgevouwen trui er bovenop voor wat extra hoogte en was eigenlijk wel okay.

Ga toch wel weer een keertje opzoek naar een vervanger. Ik slaap op mijn zij, dus met name wat meer hoogte zou wel fijn zijn.
 
Ik combineer altijd een opblaaskussen met een trui. Kussen te hard opblazen ligt niet lekker, te zacht opblazen wel maar dan mis ik wat hoogte. Dus kussensloop, half opgeblazen kussen en daar onder een trui. Ligt prima, ik ben er tevreden mee. Trui heb ik toch al mee, kussen en sloop neemt zowat geen ruimte in.

Snap trouwens niet hoe iedereen last kan hebben van leeglopende kussens, heb ik in al die jaren nog nooit gehad.
 
Ik lig al jaren op m'n luchtpomp van mn exped luchtbed.

1608243843405.png


Nooit helemaal strak zetten, dat slaapt voor geen meter. En het spul voelt inderdaad wat vervelend aan, dus stop ik hem tussen de lakenzak en de slaapzak. Als ik nog hoger wil liggen leg ik er meestal een fleece vest op.
 
Een hoop goede ideeën, bedankt!
Voor mij geen opblaas kussens meer. Wellicht heb ik pech gehad of heb ik hem lomp behandeld. Die memory foam kussens lijkt me wel wat!
 
Laatst bewerkt:
Ik lig al jaren op m'n luchtpomp van mn exped luchtbed.
Nooit helemaal strak zetten, dat slaapt voor geen meter.
Wat een gehannes!!
Je wilt gewoon lekker slapen met beperkte kampeer-spullen.
Voor mij geldt dat ikzelf iig uit de problemen ben sinds ik op de camping slaap op mijn memory-foam-pillow.
 
Ik ben benieuwd welke merk instant koffie of oplos koffie jullie voorkeur heeft.

Dus alleen heet water in een beker en klaar.
Bedoelt voor een dag ritje of kleine pauze door reis.

Vaak worden bekende merken gepromoot om bovenaan de lijst te komen.
Ik weet dat smaak persoonlijk is maar dan hoef ik niet alles te proberen.

Ben benieuwd.
 
Nescafe Gold oploskoffie in stick vorm, mooi gedoseerd en voor een oploskoffie prima te drinken.

En voor de afwisseling neem ik wel eens de cappuccino variant mee.
 
Laatst bewerkt:
Nescafe Gold oploskoffie in stick vorm, mooi gedoseerd en voor een oploskoffie prima te drinken.

En voor de afwisseling neem ik wel eens de cappuccino variant mee.
Ook ik neem de Nescafe gold altijd mee.
 
Ik ben zelf fan van de DE aroma rood oploskoffie. In de juiste verhouding komt dit zeer in de buurt van een gewoon bakkie. Helaas zie ik tot nu toe geen sticks van deze oploskoffie.
Ze hebben ook espresso sticks, ook prima smaak, de DE gold vind ik minder.
Douwe Egberts Aroma Rood Oploskoffie 200g - Oploskoffie

*nu moet ik wel erbij zeggen dat mijn maag niet alle koffie soorten kan waarderen, dat kan in mijn smaak een rol spelen
 
Ik las laatst ergens van iemand die normale filterkoffie in theezakjes deed. Blijkbaar kan je lege theezakjes makkelijk kopen. Het is wel even werk, zeker als je meerdere weken weggaat. Maar voor mensen die instant koffie niet weg krijgen is het wel een idee :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ulgi
Ik pak het wel minimaal aan, maar ik moet zeggen, vooral toen al het spul nieuw was, lag ik in m'n tent fijner dan thuis.
Herkenbaar...
Thuis een boxspring van een klein kapitaal staan, maar eigenlijk slaap ik beter in mijn tentje. Zal wel met meerdere factoren te maken hebben, buitenlucht en geen dagelijkse beslommeringen zullen er ook wel iets mee te maken hebben.
Ik ben benieuwd welke merk instant koffie of oplos koffie jullie voorkeur heeft.
Geen, het is zwart en heet, maar daar houdt de vergelijking met koffie ook wel op. Alleen als ik met de rugzak op stap ben wijk ik uit naar oplosmeuk, dan is het me te zwaar om een zak bonen en handmaler mee te slepen. Dan gebruik ik van die Nescafe sticks. Niet met een bepaalde reden, ik wist niet eens dat er andere merken waren. Maar met de motor gaat altijd de Bialetti en verse bonen mee.
 
Ok hier, de goedkope brander van de Action, klein pannetje waar 2 kopjes water voor de koffie in kunnen , en Buisman oploskoffie.
Broodje er bij uit de lokale supermarkt , zonnetje erbij, laat mij maar lekker genieten voor de tent .
Ben nu al weer aan het plannen voor volgend jaar. 8-)
 
Ik las laatst ergens van iemand die normale filterkoffie in theezakjes deed. Blijkbaar kan je lege theezakjes makkelijk kopen. Het is wel even werk, zeker als je meerdere weken weggaat. Maar voor mensen die instant koffie niet weg krijgen is het wel een idee :)
Dan kan je ook gewoon Senseo pads nemen, heb ook wel lui gezien die ze zelfs in een Bialetti deden. Maar als je dan toch een zak met koffiepads of zelf geknutselde theezakjes meeneemt kan je volgens mij net zo goed zo goed een pak filterkoffie en een herbruikbaar filtertje meenemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd welke merk instant koffie of oplos koffie jullie voorkeur heeft.
Ik weet dat smaak persoonlijk is maar dan hoef ik niet alles te proberen.
Ben benieuwd.
Mijn antwoord is NIET!!
Ik neem gewone koffie mee zoals ik die thuis ook drink. Net als met bier moet je geen 2e keus bocht willen!

Ik heb altijd een plastic bus mee op vakantie waar ik een 250gr pak koffie van DE samen met de filters in kan doen. Jazeker er zit ook een koffie-schepje in. Thuis heb ik altijd 500gr pakken, maar op reis gebruik ik naast een volle bus, voor het beter vers blijven 250gr. Verder heb ik natuurlijk altijd een klein gas-brandertje mee, maar ook een filterhouder.

Onderweg zit ik er niet mee om het spul te installeren en heerlijk verse koffie te maken.
Zoals ik al aangaf: Aan een lekker bakkie GEEN concessies doen!!
Ik heb al heel veel zooi mee op vakantie, dus dit kan er ook nog wel bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan