Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik ben nergens aan verslaafd, zover ik 't zelf weet.
Behalve dan aan koffie, dat is mij wel duidelijk geworden.

Op een dag in de vakantie voelde ik me niet best en was chagrijnig. Maar waarom?
Het was prachtig weer en de motorroute was ook prima. Begreep 't niet helemaal! Er was toch niks mis?
Totdat ik onderweg zin kreeg in een bakkie troost. Afgezien van de dorst die voorbij was, klaarde ik direct weer helemaal op! :t
Juist: Ik ben een koffie-verslaafde!!

Thuis drink ik altijd een sloot koffie iedere dag. In de vakantie wil dat nog wel eens onregelmatig zijn.
Blijkbaar kreeg ik last van afkick-verschijnselen.? Net als een junk, of iemand die stopt met roken......................?🤪
 
Geen antwoord op de vraag sorry maar zoals zo vele verlaag ik mij zelf niet tot instantkoffie.. :X:r

;) ;)

IMG_20170525_073012.jpg


Sinds jaar en dag gaat het mokka pruttel potje, een brandertje en wat goede koffie mee.
Begin de dag er mee maar ook onderweg stop ik nog wel eens om ff een bakkie te doen.

IMG_20190527_100331477.jpg
 
Dan kan je ook gewoon Senseo pads nemen, heb ook wel lui gezien die ze zelfs in een Bialetti deden. Maar als je dan toch een zak met koffiepads of zelf geknutselde theezakjes meeneemt kan je volgens mij net zo goed zo goed een pak filterkoffie en een herbruikbaar filtertje meenemen.
Vind ik persoonlijk ook hoor, bij mij gaat er dan ook gewoon een pak filterkoffie en een filter mee :)
 
(...)
Geen, het is zwart en heet, maar daar houdt de vergelijking met koffie ook wel op. Alleen als ik met de rugzak op stap ben wijk ik uit naar oplosmeuk, dan is het me te zwaar om een zak bonen en handmaler mee te slepen. Dan gebruik ik van die Nescafe sticks. Niet met een bepaalde reden, ik wist niet eens dat er andere merken waren. Maar met de motor gaat altijd de Bialetti en verse bonen mee.

Daar zeg je wat, hier ook wel een RVS mokkapotje ala Bialetti. Maar ik nam de koffie dan wel gemalen mee. Thuis drink ik alleen cappuccino van versgemalen bonen (die bovendien maximaal 3 weken geleden geroosterd zijn...).
Dus zojuist een handkoffiemolen op het verlanglijstje gezet.
 
De laatste jaren neem ik ook altijd een koeltas mee. Net voordat er een camping gezocht wordt ff naar de supermarkt. Daar een of andere diepvries maaltijd kopen en een sixpack bier. Die samen in de tas. Heerlijk koud bier bij het eten👍
 
Afgelopen september ook een tafel mee. Pas perfect op de motor en wel handig.
Mijn trouwe vaude tent er ook maar bij gezet.
Na het lezen van dit topic krijg ik ook weer zin zeg✊
 

Bijlagen

  • 6E1BF779-BCE9-4E2F-8B8B-896BE2A2AB29.jpeg
    6E1BF779-BCE9-4E2F-8B8B-896BE2A2AB29.jpeg
    452,6 KB · Weergaven: 26
  • 745ABD04-6618-4908-9E41-0B1D69E73E30.jpeg
    745ABD04-6618-4908-9E41-0B1D69E73E30.jpeg
    219,8 KB · Weergaven: 23
  • BC829C66-FC6C-4CB0-873B-C4A551284CD1.jpeg
    BC829C66-FC6C-4CB0-873B-C4A551284CD1.jpeg
    354,2 KB · Weergaven: 25
  • 41B08CEE-07A1-4C68-AC16-30F07F1508EC.jpeg
    41B08CEE-07A1-4C68-AC16-30F07F1508EC.jpeg
    445,2 KB · Weergaven: 27
Ik heb altijd (te) veel zooi mee onderweg.
Nee, zover als @Keeskapstok ben ik nog niet om ook een tafel mee te nemen. Maar soms is dat wrs wel makkelijk!

Vwb de wind tijdens koken leg ik nog wel eens mijn stoeltje op de zijkant. Ook beide zijkoffers in een V zetten werkt prima.
Met afkoelen door wind heb je vaak veel last met een Camping Gaz brander. Soms met iets te veel wind kan de Camping Gaz het pannetje met water zelfs niet eens aan de kook houden. Mijn Coleman-brander brengt aanmerkelijk meer energie en daarom veel minder last van een beetje wind.
 
Tip: camping gaz Twister heeft hoog vermogen. (Ik ga meestal een week kamperen met heel veel rijden en regel alles in de lokale horeca. Ik hou van horecazaken met een hoog 'allo allo gehalte' in Frankrijk). Op de peage dan maar een automaten koffie, die paar keer. (Evenwel kost die koffie in Swiss langs autobahn een vermogen)
 
Effe opgezocht: Nu zie ik idd verschil vermogen!

Ik heb een simpele Camping-Gaz brander. Vermogen 1250W
Mijn Coleman 442 heeft 2200W en de Camping Gaz Twister heeft 2900W

Alleen beneden 5'C buitentemp kan je Gaz niet meer gebruiken.
Expansie-gedeelte gaat dan bevriezen. Dan toch maar de Coleman!
 
Effe opgezocht: Nu zie ik idd verschil vermogen!

Ik heb een simpele Camping-Gaz brander. Vermogen 1250W
Mijn Coleman 442 heeft 2200W en de Camping Gaz Twister heeft 2900W

Alleen beneden 5'C buitentemp kan je Gaz niet meer gebruiken.
Expansie-gedeelte gaat dan bevriezen. Dan toch maar de Coleman!
Dat van 5 graden valt mee hoor. Is een disclaimer. Met temperaturen onder 0 ook gebruikt.
 
Puur butaan kan toch al tot het vriespunt, dan kan een mengsel toch lager?
Ik kan de verhouding wat daarin zit zogauw niet vinden
 
Ik denk dat je 1 ding vergeet!
Vloeibaar gas dat expandeert onttrekt warmte uit de omgeving. Daarmee bevriest ie zichzelf!
Beetje het idee zoals een koelkast werkt.

Vroeger moest je in de winter de klep van de lucht-inlaat van de auto omzetten om te laten afzuigen boven het uitlaat-spruitstuk.
 
Nee dat vergeet ik niet, maar er is marge genoeg. 5 graden dat geloof ik gewoon niet. Ik zal het eens testen als het nog eens vriest.
Trouwens bij mijn auto zet ik zelf die klep nooit om en ik merk er niks van. Dat is ook alleen maar als het 20 graden vriest denk ik
 
Ik zei dus ook: 'Vroeger.........'

Herinner me nog een keer op de A1. Zover ik nog weet was 't toen niet koud.
Was vergeten de klep om te zetten. Op de snelweg ging ie steeds langzamer. Uiteindelijk reed ik 'plank' en haalde nog net de 100.
Toendertijd was er bij afslag Baarn nog een Wegenwacht-station. Ik van de snelweg af.
De wegenwachter hoort 't verhaal en zegt dat ie 't al weet. Klep omzetten dus. Probleem opgelost.

Moderne auto's hebben dat niet meer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan