Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Zelf ook nog ff een vraagje:

Ik ben van plan om binnenkort 3 overnachtingen te doen aan de Moezel. Dit wordt mijn eerste keer met een tent, dus Booking.com doet het ff niet. 😁

Heeft iemand suggesties en redelijk recente ervaringen qua campings daar? En red ik het met 15 euro per nacht, inclusief toeristenbelasting etc?

De Moezel is lang. Enig idee waar langs de Moezel?
 
Daar ben ik nog nooit geweest. Is dat te doen in 4 dagen / 3 overnachtingen?
 
Zijn er nog kampeerders die wel eens instant maaltijden en of droogvoedsel meenemen en zo ja hoe smaakt dat
Ik neem meestal Travellunch maaltijden mee. Ga ik 2 weken op pad dan neem ik er 5 mee, ze smaken me prima. Orifo is ook niet verkeerd en over de hier genoemde Adventure Food hoor ik ook goede berichten. Alle 3 deze merken zijn in gebruik (geweest of nog steeds) bij Defensie.
 
Ik heb laatst bij de Action kant en klare noedels gekocht.
In een kartonnen doosje zit een zakje met voorgekookte noedels en een zakje met saus en groenten. Je kunt het klaarmaken in het kartonnen doosje in de magnetron maar als je de zakjes er uit haalt neemt het echt maar weinig ruimte in.
Ik vind ze zo lekker dat ik ze regelmatig als lunch eet.

1659721712656.png
 
Ik neem altijd een paar van die gele noodle soup pakjes mee. Licht, weinig ruimte. Kokend water erbij en na een paar minuten klaar. Maar ook zakjes cup a soup. Altijd handig als je niks anders kan vinden.
 
Zijn er nog kampeerders die wel eens instant maaltijden en of droogvoedsel meenemen en zo ja hoe smaakt dat
Ik neem vaak Adventure Food maaltijden mee. Ik vind ze erg lekker en grote porties. Een beetje water koken en klaar. De crispy muesli is ook erg lekker. Kan het alleen maar aanraden. Maar ze zijn niet goedkoop.
 
Heb wel eens gekeken om van die maaltijden mee te nemen. Al ben ik nog steeds meer fan van plaatselijke super. Al is het ergens op de route.

Al ben ik wel een keer in Noorwegen aangekomen en zat alles dicht. Nationale feestdag. Ach dan maar ergens een cafeetje in gelopen en wat van de dagkaart opgegeten :9 Ben nog nooit tegengekomen dat echt alles dicht zat.
 
Ik heb in Oost-Europa en de Balkan wel meegemaakt dat een weg, in tegenstelling tot de info op de kaart, niet verhard was. Dan haal je bij lange na niet het tempo wat je berekend hebt. Een aantal keer meegemaakt dat je dan niet meer de 'bewoonde wereld' haalde voor het donker en dan is een back-up in je tas toch wel handig.
 
Ik heb in Oost-Europa en de Balkan wel meegemaakt dat een weg, in tegenstelling tot de info op de kaart, niet verhard was. Dan haal je bij lange na niet het tempo wat je berekend hebt. Een aantal keer meegemaakt dat je dan niet meer de 'bewoonde wereld' haalde voor het donker en dan is een back-up in je tas toch wel handig.
Ja, heb je een punt. Die hoek ben ik nog niet geweest. Dan is het wel een aanrader idd.
 
Dan zou ik teruggaan met je krentenbollen, die moeten minimaal 4 dagen houdbaar zijn :+
Maar als ik terug ga, moet ik ook weer 3 dagen terug rijden. Dan heb ik eten te kort...moet ik een zak adventure food meenemen. Als ik dat gelijk had gedaan, had ik ook geen last gehad van die krentenbollen....

Conclusie...neem altijd een nood maaltijd mee :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan