Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Wow 8)7 kheb effe hun site opgezocht , lijkt me een grote winkel met een zeeeeeeer uitgebreid assortiment , lijkt me de 175 km rijden wel waard *O**O**O*

Zwerfkei is wel een van de best georiënteerde winkels in NL. Mooie winkel en deskundig personeel. Wel in het duurdere segment. Als je toch vanuit België die kant op gaat is het ook nog de moeite waard om langs Bever in Houten te gaan, die hebben ook veel tenten staan en ligt redelijk in de buurt van Woerden.
 
Wouwer dit zijn de openingstijden
Ma 13:00 - 18:00 uur
Di 09:00 - 18:00 uur
Wo 09:00 - 18:00 uur
Do 09:00 - 21:00 uur
Vr 09:00 - 21:00 uur
Za 09:00 - 17:00 uur
Zo gesloten
Wanneer kan jij ? hoeft van mij niet de eerstkomende week te zijn hoor
 
vandaag zo'n 2 ouderwetse warm water flessen (kruiken) en fleece covers voor er rond besteld voor snachts in de slaapzak .
Kost geen drol in china :P
 
Ik heb nu eindelijk een goede warme slaapzak gekocht die ik ook compact is en laag gewicht en die ik ook water werende coating heeft.
 
Ja das ook goed maar gaan dan we met de moto of zal ik met de auto rijden kun je mss in de auto wat slapen
 
Zwerfkei is wel een van de best georiënteerde winkels in NL. Mooie winkel en deskundig personeel. Wel in het duurdere segment. Als je toch vanuit België die kant op gaat is het ook nog de moeite waard om langs Bever in Houten te gaan, die hebben ook veel tenten staan en ligt redelijk in de buurt van Woerden.


Hele goeie tip Frazer :} , die gaan we ook effe meepikken*O*
 
Is eigenlijk een militaire slaapzak namelijk de mil-tec t4 heb ik in een legerstock hier vlakbij gekocht is duitse makelij zit ook mooi in drybag verpakt. Comfort temperatuur is -10°c en extreme is-20°c
 
even gegoogleld en die heb ik dus ook.. topding. Alleen in de zomer te warm en best groot. Zit ook een katoenen binnenzak in die je los kunt knopen.
 
lees graag mee in dit toppic, echter rest mij toch de vraag. Waarom kamperen jullie zo graag, een hotelletje is toch heel wat meer comfor...
 
lees graag mee in dit toppic, echter rest mij toch de vraag. Waarom kamperen jullie zo graag, een hotelletje is toch heel wat meer comfor...

Heb nog geen motorvakantie gedaan, ben aan het kijken voor komende zomer. Maar, kamperen lijkt me een heel stuk goedkoper dan allemaal hotels etc. Scheelt al snel 60 euro per nacht. En je bent een stuk vrijer als je een tent mee hebt.
 
lees graag mee in dit toppic, echter rest mij toch de vraag. Waarom kamperen jullie zo graag, een hotelletje is toch heel wat meer comfor...

Het is net wat je wilt en waar je voorkeuren liggen. Voor mij is er niks mooier dan aan het einde van een mooie motordag mijn tentje ergens neer te zetten en te genieten van de natuur, rust en ruimte om me heen, lekker buiten zijn, met geringe middelen iets eetbaars koken, als het nog even kan een vuurtje erbij. Ik heb maar weinig comfort nodig, hoe primitiever hoe beter. Waarom ik daar van hou weet ik ook niet, dat is nou eenmaal zo. Als kind kampeerde ik met mijn ouders ook altijd, dat zit er gewoon in. Waarom wil iemand anders zo nodig in een hotel, dat is snap ik persoonlijk dan weer niet. Ik zit voor het werk genoeg in hotels, maar dat associeer ik niet met vakantie. Bovendien scheelt het ook nog eens een hoop knaken, maar dat is voor mij niet eens de hoofdreden.
 
Ik stelde de vraag, uit puur nieuwsgierigheid.
Ik heb jaren al kamperend door Scandinavien gereisd, ijverig gebruik gemaakt van het "Allemansrecht", dat had wel wat.
de Campings daar tegenover, hebben mij nog nooit echt getrokken, juist het gebrek aan rust in het hoog seizoen, en de beperkingen in het voor en na seizoen, zijn niet mijn favoriete.
Maar ja dat is een eigen keus en mening.
Als ik zo door de toppics heen las, fototjes bekijk, begon bij mij deze vraag op te komen.
 
Hotels zijn voor zakentrips makkeijk en op vakantie wil ik zo min mogelijk aan werk herinnert worden ;) En wat is er nou mooier dan 's ochtends je tentje uit komen in de frisse buitenlucht in de natuur met geweldige uitzichten...
 
lees graag mee in dit toppic, echter rest mij toch de vraag. Waarom kamperen jullie zo graag, een hotelletje is toch heel wat meer comfor...

3 redenen:
  1. Je kunt altijd nog wel ergens staan met een tentje en je motor, in een hotel heb je die luxe niet.
  2. Je weet van tevoren precies wat je te wachten staat, je neemt tenslotte zelf je bed mee
  3. Vaak heb je op campings leuk contact met buren. Dat heb ik in hotels nooit. Vooral als je alleen reist is dat voor mij een belangrijk ding.
 
Ohja en ik vind het echt vreselijk fijn op op mijn klapstoeltje voor de tent te zitten in het zonnetje met een goed boek en een flesje wijn of bier. Heerlijk genieten van de rust (en daar zoek je dan weer de juiste campings op uit).
 
lees graag mee in dit toppic, echter rest mij toch de vraag. Waarom kamperen jullie zo graag, een hotelletje is toch heel wat meer comfor...

Het kan gezellig zijn om te kamperen, beetje aanspraak met andere gasten verder geen gezeur over op een bepaalde tijd in of uit checken. Blijft wel dat de ene camping de andere niet is. Ook vind ik het heerlijk om op een stoeltje voor de tent te zitten met een blik bier. Ook is een camping een stuk voordeliger. Toppunt afgelopen jaar in de UK, 4 nachten voor 20,- pond gestaan. Dan hou je wat extra's over voor in de pub :t

En als ik wel een keer zin heb in het comfort van een hotel dan doe ik dat voor een nachtje. (Als ik met mijn vrienden op pad ben dan hebben we altijd hotels, de heren vinden camperen te primitief en lastig)

Misschien als je een leuke camping wil met goed sanitair dat een beetje voorbereiding wel handig is. Ik kijk van tevoren nooit en beslis op basis van mijn huidige locatie van die dag waar de dichtsbijzijnde camping zit.
 
Ik ga sowieso nooit op vakantie in het hoogseizoen, dus het probleem van drukke campings heb ik vrijwel nooit. Ik sta ook bijna nooit meerdere nachten achter elkaar op dezelfde camping, dus als ik eens een wat mindere camping tref is het ook niet zo'n probleem want ik ben de volgende dag toch weer weg. Als ik toch langer op één plek wil blijven dan probeer ik wel iets te zoeken wat me aanstaat. Natuurlijk tref je wel eens een mindere camping, maar dat kan bij hotels ook. En waar ik ook sta, ik heb mijn eigen tent en eigen spulletjes bij me dus ik red me toch wel. Geeft mij ook wel wat rust om te weten dat ik zelfvoorzienend ben en dus kan gaan en staan waar ik wil zonder dat ik me druk hoef te maken of ik wel ergens een bed heb. Vind je geen camping dan kan je voor nood altijd ergens in het zijterrein je tent neerzetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan