Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Net wezen kijken bij outdoor xl en stond een tent die aan mijn verwachtingen voldeed namelijk de vigor laughing owl en de barn owl maar de prijs is ook weer niet volgens budget 1200€ en1150€ 8)7;(;(
 
Nigor is inderdaad niet goedkoop, wel mooi spul en lekker licht, en Hollands glorie. Beetje vergelijkbaar met Hilleberg en Fjallraven.

Je kan nog kijken bij Eureka, dat is van dezelfde fabrikant als Nigor en veel modellen zijn ook hetzelfde. Nigor is het lichtgewicht merk, Eureka is de goedkopere versie door gebruik van ander en zwaarder materiaal, maar veel modellen zijn gelijk. Misschien hebben ze ook wel de zwaardere versie van de Laughing Owl. Voor op de motor is gewicht toch minder van belang.

Je zou nog kunnen kijken naar de Nigor Wickiup 4, dat is een tipi en ik denk dat die ook wel stahoogte heeft. Of anders de Eureka Lone Tree 4, dat is dezelfde als de Wickiup 4, alleen van Eureka. Ik heb zelf de Wickiup 3, maar die heeft geen stahoogte.

Eureka en Nigor hebben een winkel in Utrecht, daar hebben ze als het goed is alle modellen staan.
 
Ik ben van plan om een oplader te maken in mijn koffers waarmee ik mijn camera etc. kan opladen. Ik heb ook een 12v aansluiting op het stuur maar daar laad ik alleen mijn mobiel op. Een tanktas met alle apparatuur is geen optie aangezien ik dit niet prettig vind rijden. Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van een 12v aansluiting in de zijkoffers? evt ook foto's met hoe het eruit ziet?
 
Ik heb gewoon een 12V aansluiting in de koffer gemaakt, en een kabel vandaar door de koffer naar onder het zadel alwaar een 12V stopcontact zit om de " koffer" aan te sluiten. Ik laad rijdend op, o a een powerbank, dan heb ik altijd genoeg stroom bij me als ik op de camping sta
 
Laatst bewerkt:
12 voltsaansluiting in de topkoffer gemaakt , werkt goed is best fijn kun je op de camping snachts het een en ander opladen zonder dat het weggehaald wordt
 
@ Treebouncer:

Vango Galaxy 300 niet bevallen? Behalve genoemde breek-stokken, wat was het euvel?
Ikzelf heb goede ervaringen met mijn 2 Vango's (andere types). Ook het stoeltje op de foto bevalt prima!

Het breken van stokken heb ik geen last van gehad.
Bij het opzetten en afspannen van de Galaxy vond ik het lastig om de voorzijde (ingang) strak naar de grond te krijgen. Het is net of er teveel spanning op de tent staat of het doek wat te kort. In de ruime vestibule, waar je wel lekker rechtop kunt staan, kun je een grondzeil inhaken. Nadeel is dat dit zeil vrij groot is voor deze vestibule, de randen van dit doek slap zijn en flapperen door de wind die aan de voorzijde soms onder de tent komt. Door het niet strak kunnen afspannen, kan het grondzeil onder het buitenste doek uitsteken. Bij regen komt er dan water op het zeil in de vestibule te staan. Een paar keer ervaren. Oplossing is dit doek niet gebruiken, maar dan kan de wind nog steeds aan de voorzijde makkelijk onder de tent komen. Ik vond het minder prettig, dus heb voor een andere tent gekozen :-)
 
Outwell Vigor 4 aangeschaft. Nog niet gebruikt overigens, dus kan er nog niets over vertellen. Volgens mij heeft Obelink 'm momenteel in de aanbieding.
 
Ik denk dak voor easy camp corona 400 ga gaan komt ook van bij obelink en staat ook in de afbieding maar daar doe ik het niet voor. @edraket ik hoef nog 1 dag te werken en heb ik maandje verlof dus lekker uitbollen haha en bushcraft filmpjes zien.;):P:t
 
de kogel is door de kerk heb me een ruime tent bij obelink gekocht. het is deze geworden lijkt me wel ruim genoeg voor mij en mijn beetje bagage en kom ik lekker warm de winter maanden door :+ door de heerlijke houtkachel.
 

Bijlagen

  • 20181207_114414[1].jpg
    20181207_114414[1].jpg
    352,3 KB · Weergaven: 105
  • 20181207_114239[1].jpg
    20181207_114239[1].jpg
    359,8 KB · Weergaven: 109
  • 20181207_114247[1].jpg
    20181207_114247[1].jpg
    383,6 KB · Weergaven: 107
Ik vraag me al langer af of er een cursus bestaat om de humor zoals van Wouwer te begrijpen , die zou ik dan graag willen volgen , dan kan ik ook dubbel liggen !
 
Misschien wat minder azijn drinken ben je ook zo geen azijn pisserB| Of mss kan het ook zijn dat belgen wat slimmer zijn dan de nederlanders:Y
 
Voor het winterkamperen zijn dat mooie tenten hoor, lekker kacheltje erin. Niet voor op de motor, maar in de winter ga ik toch meestal met de auto. Over een paar weken weer, kerst op de camping *O*
 
Geen ervaring mee, maar ze bestaan wel. Voor mijn wintertrip van twee jaar terug had ik zelf iets gemaakt maar het was niet nodig om ze te gebruiken.
 
iemand ervaring met sneeuwkettingen op de motor ?

Ligt geheel aan het type motor dat je hebt. Als je een BMW met cardan hebt dan kun je gewoon een autoketting er van een kant omheen mikken. Heb je echter een reguliere motor waar de achterbrug aan beide kanten vast zit aan de achteras dan moet je wat anders verzinnen. Zo hadden wij een aantal jaar geleden zelf kettingen gemaakt. Bestaande autokettingen op juiste lengte geknipt (met een hydraulische schaar) en daar D ogen aan gelast. We reden op TKC 80 banden waar deze kettingen mooi tussen de noppen in vielen. Spanbandjes op maat gemaakt en een stuk fietsband onder de schakel om de velg te beschermen en klaar! Natuurlijk kun je niet echt doorraggen ermee maar hetr gaf wel wat extra grip. O
Op die tweede foto haalden we ze er weer onderuit
 

Bijlagen

  • DSC_0273.jpg
    DSC_0273.jpg
    743 KB · Weergaven: 85
  • DSC_0275.jpg
    DSC_0275.jpg
    957,1 KB · Weergaven: 85
Ik heb een 1 persoons hangmat(net-idee, compact) over, mag weg tegen verzendkosten, reactie per PB..
 
Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe drybag voor op de motor, meer bepaald naar de lomo dry bags. Iemand ervaring hiermee en of de meeste hier een 40liter of 60liter tas hebben zitten achter op de motor(eender welk merk) Ik vraag het maar om juist te kunnen inschatten. Momenteel is het steeds wat sukkelen met een gewone reistas achterop gebonden. Maar deze zijn niet echt waterdicht en vuilzakken zijn niet altijd een geschikte oplossing. zeker niet omdat ik nu schotland op de planning heb ook voor 2019.

Zelf heb ik 2x39liter alu koffers opzij hangen dus ik schat een 40 liter drybag momenteel in dat wel gepast zou zijn. Dit op een Tenere xt660z
 
Ik heb een 60 liter van Dane. Op zich is hij voor mij wel iets aan de grote kant, maar die van 40 vind ik net weer wat krap. Liever een beetje te groot, dan kan je hem altijd nog een slag extra dichtrollen. Beter dat dan te klein. Ik ga vaak voor meerdere weken weg, ook in de winter en dan neem je toch vaak wat meer warme kleding mee en komt de extra grootte weer van pas.

Wat voor merk je ook op uitkomt, ik zou persoonlijk welk kijken naar een rol met een luchtventiel zodat je de lucht eruit kan drukken. Ook bij uitpakken makkelijk omdat hij dan niet vacuüm trekt.
 
Mijn ervaring is dat je beter 2 kleine bags kan hebben dan 1 grote met zelfde volume.
Dan kan je evt ook nog droog en nat spul goed van elkaar scheiden!
 
Ik heb juist liever één grote, scheelt weer geklooi met vastmaken en mijn tent zit in de zijkoffer dus natte zooi komt toch niet in die rol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan