Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Enige nat spul is de tent.. En die gaat gewoon in zn eigen zak bovenop.

Hebben jullie trouwens nog tips voor iemand die de eerst keer met een hangmat een nacht wegblijft? Ik ga met kerst een nacht in mijn hangmat liggen. Hopelijk ook een beetje slapen.
 
Enige nat spul is de tent.. En die gaat gewoon in zn eigen zak bovenop.

Hebben jullie trouwens nog tips voor iemand die de eerst keer met een hangmat een nacht wegblijft? Ik ga met kerst een nacht in mijn hangmat liggen. Hopelijk ook een beetje slapen.

yep ik heb een tip : kruip lekker binnen warm in je bed :+
 
ik heb dry bags van sw motech , zowel de 35 als de 60 liter versie , niet kapot te krijgen , en het bevestigings systeem dat erbij zit werkt super , zou geen andere meer willen.
 
Ja eigenlijk is het wel, een grote strap je makkelijker naar een kleindere maat dan een kleindere zo vol mogelijk te proppen. Zal er ze later wel bestellen dus, indien iemand nog ervaring met lomo heeft hoor ik het graag.
 
yep ik heb een tip : kruip lekker binnen warm in je bed :+
Ja, precies. Dan doe ik daarna meteen de motor eruit. Autorijden is veel praktischer en dan zit je lekker warm :+

heb je een underblanket/quilt?
Nee. Ik had het idee om mijn luchtbed gewoon mee te nemen en die ter plekke op een of andere manier er in te leggen. Hoeft niet helemaal opgeblazen natuurlijk.
 
yep ik heb een tip : kruip lekker binnen warm in je bed :+

Ik zit ook lekker in mijn tent de komende dagen hoor. Paar jaar terug begonnen met kamperen met de kerst en bevalt prima. Natuurcamping, vuurtje erbij en kerstdiner maken op houtvuur. Mooi man, en koud is het de komende dagen (helaas) sowieso niet. 2e kerstdag weer naar huis en de familie nog wat aandacht geven.
 
Ik heb een 60 liter van Dane. Op zich is hij voor mij wel iets aan de grote kant, maar die van 40 vind ik net weer wat krap. Liever een beetje te groot, dan kan je hem altijd nog een slag extra dichtrollen. Beter dat dan te klein. Ik ga vaak voor meerdere weken weg, ook in de winter en dan neem je toch vaak wat meer warme kleding mee en komt de extra grootte weer van pas.

Wat voor merk je ook op uitkomt, ik zou persoonlijk welk kijken naar een rol met een luchtventiel zodat je de lucht eruit kan drukken. Ook bij uitpakken makkelijk omdat hij dan niet vacuüm trekt.

Dat van het ventiel had ik nog niet eerder gezien. Lijkt me wel een goed punt, die van Dane juist bekeken op motoport maar deze zijn enkel via de zijkant te openen?
Ik dacht eerder over de breedte de opening vanwege bereikbaarheid.
Wat ik ook neem, het zal in ieder geval vooruitgang zijn.
 
Die van Dane is inderdaad alleen te openen aan de zijkant. Als je er veel spullen in hebt die je onderweg nodig hebt dan is een met de opening aan de bovenkant wellicht handiger. Voor mij maakt het niet veel uit, ik hoef hem onderweg toch vrijwel nooit open te maken.
 
@Frazer ik ben hartstikke jaloers op je dat je nu aan winterkamperen bent. ik vertrek volgende week voor enkele dagen met de moto naar spanje weet nog niet welke richting laad me gewoon leiden neem wel mijn tent mee moest er een camping open zijn dat ik daar dan kan slapen en anders zal het iets luxueuzer zijn (hotel) of mss wild (stealth) kamperen als ik een kans zie. trouwens zijn er hier mensen die soms al eens zo'n bushcraft weekend gedaan hebben waar je de skills kunt aanleren? ben er heel veel filmpjes van aant bekijken en lijkt me echt super gaaf om te leren en te doen.
 
Nooit zo'n cursus gedaan en ook geen plannen voor... Ik heb altijd het idee dat je een hoop geld betaald voor dingen die je met een beetje gezond verstand zelf ook wel kan bedenken. YouTube staat er vol mee, en dat is gratis.

Nu met de motor naar Spanje klinkt ook niet verkeerd hoor, daar ben ik dan weer een beetje jaloers op.
 
ja daar ben ik het mee eens maar soms is het in werkelijkheid eenvoudiger aan te leren door dat er iemand je helpt en ook omdat je dan op plekken werkelijk een shelter van stammen kan en mag maken want in belgie en nederland en vele Europa landen verboden is om zo ergens in een bos te bivakeren.
 
Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe drybag voor op de motor, meer bepaald naar de lomo dry bags. Iemand ervaring hiermee en of de meeste hier een 40liter of 60liter tas hebben zitten achter op de motor(eender welk merk) Ik vraag het maar om juist te kunnen inschatten. Momenteel is het steeds wat sukkelen met een gewone reistas achterop gebonden. Maar deze zijn niet echt waterdicht en vuilzakken zijn niet altijd een geschikte oplossing. zeker niet omdat ik nu schotland op de planning heb ook voor 2019.

Zelf heb ik 2x39liter alu koffers opzij hangen dus ik schat een 40 liter drybag momenteel in dat wel gepast zou zijn. Dit op een Tenere xt660z
heb zelf 3 drybags van ortlieb , 2 van 22 liter en 1 van 79 liter
 
Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe drybag voor op de motor, meer bepaald naar de lomo dry bags. Iemand ervaring hiermee en of de meeste hier een 40liter of 60liter tas hebben zitten achter op de motor(eender welk merk) Ik vraag het maar om juist te kunnen inschatten. Momenteel is het steeds wat sukkelen met een gewone reistas achterop gebonden. Maar deze zijn niet echt waterdicht en vuilzakken zijn niet altijd een geschikte oplossing. zeker niet omdat ik nu schotland op de planning heb ook voor 2019.

Zelf heb ik 2x39liter alu koffers opzij hangen dus ik schat een 40 liter drybag momenteel in dat wel gepast zou zijn. Dit op een Tenere xt660z
120 liter in totaal? Dat is best wel pittig veel. 2x40 liter + kleine tanktas zou echt meer dan groot genoeg moeten zijn in mijn mening. Kun je niet wat spullen thuislaten en geen roltas kopen?
 
120 liter in totaal? Dat is best wel pittig veel. 2x40 liter + kleine tanktas zou echt meer dan groot genoeg moeten zijn in mijn mening. Kun je niet wat spullen thuislaten en geen roltas kopen?
Hmm, meestal is dit ongeveer wel voldoende. Maar nu neem ik wat meer cameraspullen mee die met hun beschermhulsen bv wat meer ruimte innemen dan anders. Dat doe ik niet met elke vakantie, maar is nu dus wel het plan. Maar dat wil zeggen dat 1 pannier al bezet zal zijn daardoor. Ook omdat ik hier dus niets nat zal gaan bijsteken wat ik anders wel doe. En nu wil ik gewoon voorzien zijn vanwege het grillige weer in Schotland.
Maar wees gerust, een haardroger en ander onbelangrijk spul heb ik nooit bij, wat ik bij andere personen soms toch vermoed.
 
Feit is wel dat als je veel plek hebt, dat je makkelijker (minder nodige?) spullen meeneemt.
Comfortabel is 't wel. Alles wat maar enigszins nuttig, kan je er zo bijproppen.
Ook ik heb afgelopen zomer simpel alles kunnen inpakken met 2 extra 40-liter zijkoffers.
Alles makkelijk aan en op de motor hangen zorgt voor snel wegwezen bij vertrek.

Maar op de camping bleek dat 't nog erger kan.
Mijn Duitse buurman had daar deze zomer zelfs een veldbedje en een tafel mee op de scooter.
(Burgman scooter met groot binnenvak, zijkoffers en topkoffer en een grote canvasrol)
Ongeveer hetzelfde wat een gezinnetje meeneemt in de Fiat Panda......................

Je kan er om lachen, maar hij had ALLES bij zich!! Gereedschap voor een complete moter-revisie?.................CHECK!!
 
Laatst bewerkt:
Even ter illustratie: dit is wat ik mee heb genomen op 3 weken richting noordkaap. Inclusief tent, kookgerei en gezien de hoogte van mijn tanktas had ik net boodschappen gedaan.
WP_20170807_17_24_10_Pro.jpg
 
Bepakking is bij mij afhankeljjk hoelang en hoe ik met vakantie ga een paar dagen met hotel is anders dan 34 dagen met de tent
IMG_20180922_110519.jpg
IMG_20180706_133931.jpg
 
ik heb ook alles bij wat bij extra overbodige luxe hoort , zoals drone , tafel , stoel , barbeque , 2 tripods , opvouwbaar kastje ,
moet wel zeggen dat ik meestal meerdere dagen op dezelfde camping sta..
 
het is een 40liter tas geworden. Moet wel voldoende zijn. Hotels doe ik normaal niet. Meestal wildkamperen dus dan heb je wel net iets meer nodig.
 
Als ik onderste plaatje van 'gtswizard' zie dan valt de bagage bij mij nog alleszins mee...................
O ja, ik heb wel een zeer bruikbare topkoffer. (door velen niet gewild)
 
Terug
Bovenaan Onderaan