Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Nieuw "2 seconds easy" tentje uitgeprobeerd. Een soort (dubbele) paraplutent van de Decathlon.

Staat uiteraard niet werkelijk in 2 seconden, maar het scheelt echt niet veel. Zit ook in no-time weer opgevouwen in de tentzak.

Is wel wat zwaar en de pakmaat is niet heel bescheiden, maar dat heb ik prima over voor het gemakkelijke opzetten en afbreken.

20220616_175455.jpg
 
Voor degenen die een Softluggage systeem van Mosko Moto willen maar tegen de hoge prijs aanhikken. Er is tijdelijk 10-20% korting vanwege te grote voorraden.

"Last year no inventory.
This year too much inventory.
Never a dull moment.
Things are going on sale."
 
Veel gelezen in dit hoekje van het forum. Wil er ook wel een keer op uit met de motor. Niet te ver, eerst maar eens kijken of het bevalt. Met een paar dagen Ardennen ben ik al heel tevreden. Het tentje aan tentje staan trekt me niet zo. Geef mij maar rust als ik op vakantie ben. Gaat dat lukken? In september is voor mij prima, buiten de reguliere vakanties dus. Of is het een onmogelijke of gekke eis?
 
Ik ga altijd in juni of september met de tent op vakantie want tentje aan tentje staan trekt mij ook niet. Mijn ervaring is dat je in die periode volop ruimte op campings hebt.

In juni even opletten met een paar buitenlandse feestdagen, zoals ik onverwachts in het drukke lange weekend rond Sacramentsdag zat. En hetzelfde heb ik ook ooit eens mee gemaakt in Oostenrijk met Mariahemelvaart.

In september geen enkel probleem. Realiseer je wel dat het dan al redelijk vroeg donker is, de nachten daarom kouder en vaak ook al flink wat condens in de morgen. Dat is geen probleem maar wees er op voorbereid.
 
@Mike Schenk Volgens mij ben jij een echte motorkampeerder.

Als ik 16 juli voor een weekje richting naar de route des grandes alpes wil, verwacht jij dan drukte op de campings? Of is er voor een tentje altijd wel plaats doorgaans op de campings in de alpen?
 
Als ik 16 juli voor een weekje richting naar de route des grandes alpes wil, verwacht jij dan drukte op de campings? Of is er voor een tentje altijd wel plaats doorgaans op de campings in de alpen?
Ik durf het niet meer zekerheid te zeggen want ik ben nooit in die periode gegaan. Maar zeker voor maar één nacht moet er altijd wel een plekje te vinden zijn lijkt me. Ik heb wel eens eind augustus, nog net in de vakantieperiode op een camping gestaan en die had een veldje achter het toiletgebouw waar wat tentjes stonden voor één nacht. En dat was prima.
 
@Mike Schenk Volgens mij ben jij een echte motorkampeerder.

Als ik 16 juli voor een weekje richting naar de route des grandes alpes wil, verwacht jij dan drukte op de campings? Of is er voor een tentje altijd wel plaats doorgaans op de campings in de alpen?
Tijdens mijn jaarlijkse weekje Alpen in 2e week juli heb ik nog nooit problemen gehad. Druk is het wel natuurlijk, maar voor een tentje is altijd wel plek hoor.
 
Veel gelezen in dit hoekje van het forum. Wil er ook wel een keer op uit met de motor. Niet te ver, eerst maar eens kijken of het bevalt. Met een paar dagen Ardennen ben ik al heel tevreden. Het tentje aan tentje staan trekt me niet zo. Geef mij maar rust als ik op vakantie ben. Gaat dat lukken? In september is voor mij prima, buiten de reguliere vakanties dus. Of is het een onmogelijke of gekke eis?
Camping Tro Do Way in Bertogne, kleine rustige camping, goed kans dat je daar in september alleen staat. Hooguit een aantal vaste gasten. Maar je hebt er verder ook niks...
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Ik durf het niet meer zekerheid te zeggen want ik ben nooit in die periode gegaan. Maar zeker voor maar één nacht moet er altijd wel een plekje te vinden zijn lijkt me. Ik heb wel eens eind augustus, nog net in de vakantieperiode op een camping gestaan en die had een veldje achter het toiletgebouw waar wat tentjes stonden voor één nacht. En dat was prima.
Hou er wel rekening mee dat het nu stukken drukker wordt op de campings vanwege de problemen met vliegen. Tevens wil iedereen nu op vakantie doordat dit de afgelopen jaren slechts beperkt kon. Wij spraken afgelopen weekend een stel campingeigenaren in de Voerstreek. Zij gaven aan het complete hoogseizoen vol te zitten.
 
Deze net verkocht met geplofte cel.
Brengt toch nog €65 op 😁
En nu op zoek naar vervanger.
Als deze nieuw ook weer 11 jr meegaat.
Wordt dit het laatste slaapmatje wat ik koop.
Waarschijnlijk wordt het de exped Dura 5R met pompzak en zonder interne pomp.gaat tot -20 dat moet voldoende zijn.
En anders gooi ik er nog handje dons bij in.


how to post photos on google
 
In september geen enkel probleem. Realiseer je wel dat het dan al redelijk vroeg donker is, de nachten daarom kouder en vaak ook al flink wat condens in de morgen. Dat is geen probleem maar wees er op voorbereid.
Dank voor de tips! Ik heb nog even om me verder in te lezen en voor te bereiden :)
Camping Tro Do Way in Bertogne, kleine rustige camping, goed kans dat je daar in september alleen staat. Hooguit een aantal vaste gasten. Maar je hebt er verder ook niks...
Dat is precies wat ik zoek. :t
 
Deze net verkocht met geplofte cel.
Brengt toch nog €65 op 😁
En nu op zoek naar vervanger.
Als deze nieuw ook weer 11 jr meegaat.
Wordt dit het laatste slaapmatje wat ik koop.
Waarschijnlijk wordt het de exped Dura 5R met pompzak en zonder interne pomp.gaat tot -20 dat moet voldoende zijn.
En anders gooi ik er nog handje dons bij in.


how to post photos on google
Waarom koopt iemand zo'n matje met gepofte cel?
Vraag ik me oprecht af....
 
Ze wilde beginnen met kamperen met rugzak.
En kocht alles 2 e hands.
Ik vind het slim.
Eerst maar eens kijken of je het leuk vindt.
Dit matje kost nieuw €240.
En ik heb er afgelopen vakantie 2 weken op geslapen.met geplofte cel en hij is niet verder gescheurd.
Heb er eigenlijk geen sec.last van gehad.
Je doet dan wel de geplofte cel bij je benen.
 
Zo begon het bij mij ook. Ik was onderweg en in het begin ging het nog wel, maar hij scheurde steeds verder. Dan komt er meer druk op de banen naast de gescheurde, die daardoor ook scheuren, en een paar nachten later lig je op een ballon. En dan is de ervaring dat kamperen ruk is... Was het nou 5 euro oké, maar 65 voor een kapotte mat die alleen maar verder scheurt, ik had het nooit gedaan. Maargoed, dat weten ze vooraf dus als je er nog 65 voor vangt is het voor jou alleen maar mooi.
 
Tis zeker kloten als zo.n ding scheurt.
En vind maar eens een Decathlon.
Wij rijden meestal met grote bocht om grote steden heen
Dan moet je toch echt zoeken in Spanje.
Vroeger sliep je op een nomad matje van 6mm foam maar dat red ik nu ook niet meer.
Ik ga op m.n gemakje de aanbiedingen afstruinen.
En slaap vrijdag wel voor nood op m.n mega mat.
Hoop wel dat hij in m.n 1.5 persoons terra nova past.
Biertjes drinken bij de bikkels die morgen beginnen aan de Midsummer 1000.
 
Voor degenen die een Softluggage systeem van Mosko Moto willen maar tegen de hoge prijs aanhikken. Er is tijdelijk 10-20% korting vanwege te grote voorraden.

"Last year no inventory.
This year too much inventory.
Never a dull moment.
Things are going on sale."
Dank voor je bericht. Zojuist een Nomax tanktas gekocht. Zat er langer tegenaan te hikken.
Twijfel nog over een Scout 50l Duffle.
Spul is ontzettend duur, maar wel goed uitgedacht.
 
Vind het zo over de top dat mosko moto.
Je moet ervan houden.
Bisonyl wordt hartstikke stijf als het koud is.
Ik ben meer van het stouwen.
En gebruik zelfgemaakte Magadan tassen.
Mooie van mosko is wel dat je reckles kan laden.
En heb dit jaar m.n nieuwe mini tanktasje uitgetest.nog niet helemaal tevreden maar het werkt al redelijk.
Nog beetje aanpassen.
Er past net een fototoestel of mobiel in.

 
Wildkamperen sta je altijd alleen.
Veel gedaan met de kids in Zweden.
Die indrukken vergeet je nooit weer.
Wel de saaie nietszeggende hotels waar ik wel eens geslapen heb.
Ik ben een beginneling. Eerst maar eens op een camping. Als het bevalt kan ik altijd nog avontuurlijker worden.
 
2 jaar geleden zat ik in Zwitersland, in Andermatt . 10 of 11 euro voor de camping op 1500 meter hoogte. En de snelste WiFi die ik ooit heb meegemaakt.
Onderweg 5 euro betaalt voor een cappuchino maar dat was ook een hotel met een terras, de voor de streek typische worst in een sausje vond ik niet geweldig, dus de volgende keer 7 euro extra om gewoon schnitzel te eten. Ook de 18 euro voor de kebab met friet en cola is me bijgebleven (de cola was 5 euro) maar voornamelijk op een leuke manier.
Al jaren eerder heb ik aan een groepje mensen daar gevraagd wat het minimum loon daar nou was, voor zover ik dat kan met mijn sniet zul deutsch.. 3000 was toch wel het minimum en 5000 was normaal . de Zw. frank en euro waren ongeveer gelijk.
Na Italië is het mijn 2e favoriete land qua uitzicht, natuur en rijden. ik weet nog dat ik 3,50 euro betaalde voor een groot uitgevallen bruinbrood baquette , kleiner dan een stokbrood, maar wat fantastisch lekker zeg.
Als er mensen 300 euro kapot gooien per dag op jeepsafaris tijdens hun all inclusive vakantie vind ik dat anderhalf keer zoveel betalen voor een broodje of maaltijd niet echt decadent te noemen is. En dat uitzicht maakt echt alles goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan