Het grote motorreut bij LIDL + ALDI + GAMMA topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
gisteren ook maar een setje thermo kleding gescoord. Ben 1,81 en ong. 65kg en een L shirtje zat nog best wel strak bij mij, maar niet dat het vervelend was. De broeken waren er alleen nog in L en groter, maar goed ook want ook die L zat behoorlijk strak.
Tijdens een 10km. tochtje gisterenavond is de kleding zoiezo goedgekeurd :)
 
gisteren ook maar een setje thermo kleding gescoord. Ben 1,81 en ong. 65kg en een L shirtje zat nog best wel strak bij mij, maar niet dat het vervelend was. De broeken waren er alleen nog in L en groter, maar goed ook want ook die L zat behoorlijk strak.
Tijdens een 10km. tochtje gisterenavond is de kleding zoiezo goedgekeurd :)

Ik merk zelf altijd dat thermo nogal krimpt in de was, en omdat ik 't best vaak draag en dus was neem ik meestal een maatje groter. Gooi het dus voor de eerste was beurt in een emmer koud water, voorkomt het krimpen iets, en dan kan je em hopelijk over 2 maanden ook nog gewoon aan.
 
zelf al eens gezocht op lidl en rocc620 ? genoeg leesvoer krijg je dan :)

snap zowieso je negatieve benadering niet ..... Wat is jouw bron van deze informatie dat het niet klopt ? :+
Ja, uitgebreid gezocht, maar ik krijg geen links met de informatie dat de Crivithelm van Lidl een ROCC620 is. Als jou dat wel lukt dan ben ik je zeer dankbaar als je de link hier plaatst.

Ik benader het niet negatief; ik ben gewoon nieuwsgierig. Ik wil weten hoe het zit met deze helm. Ik heb daarom zelf al een behoorljike speurtocht achter de rug en ben het verhaal van de ROCC nergens tegengekomen. Vandaar mijn vraag aan de persoon die dit met zoveel stelligheid beweert. Als die dan vervolgens aangeeft geen zin te hebben om aan te geven waar hij de info vandaan heeft, word ik toch een beetje achterdochtig en ga ik me afvragen of zijn verhaal wel klopt. Ik weet dingen liever zeker dan dat ik zomaar geloof wat iemand roept zonder bronvermelding.
 
Kan jij laten zien wat je dan vind, want ik vind helemaal niets? Het is wel erg makkelijk iets te roepen en dan vervolgens niet aangeven waar je de informatie vandaan haalt. Zoek maar eens op NEXO Touring en Crivit/Lidl en je vindt wel informatie. Hier 1 voorbeeldje:
Ab 21.02. bei Lidl: Klapphelm Nexo Touring II für 59,99 . OK ???
eentje voor jou

Artikelnummer und E-nummer des visiers sind die selben
P2220700.jpg

Motorradsachen bei Lidl ab Montag, d. 21.02.! - Seite 3 - Biker Stammtisch

maar misschien is de nexo touring ook weer zelfde als de rocc 620, daar wel eens aan gedacht ? al zag de gegooglede nexo touring systeemhelm er wel weer anders uit ....


Ohja, de systeemhelm uit de lidl reclamefolder
NL_57274_01_b.jpg

de nexo touring II :
e327fdaf07e0c696db1d33cbb1856e44_26.jpg


Zie toch duidelijke verschillen .... alleen al de extra rand op achterkant helm
 
Laatst bewerkt:
_O- terug naar de "google voor dummies" les dan :P

lidl rocc620 - Google zoeken
Ja die link had ik wel gevonden, maar dat is nou niet echt een bron te noemen. Hier zegt iemand dat ie op een ander forum heeft gelezen dat de Lidl helm een ROCC620 is. Dan weet ik dus nog niks, want hij vermeld niet op welk forum hij dit heeft gelezen en ook niet waar degene die dat op dat forum verkondigt zijn informatie vandaan haalt. Snap je? Het is allemaal van horen zeggen. Misschien heeft hij het wel gelezen op MF, want het is hier al eens eerder dor iemand geroepen..
 
Ja die link had ik wel gevonden, maar dat is nou niet echt een bron te noemen. Hier zegt iemand dat ie op een ander forum heeft gelezen dat de Lidl helm een ROCC620 is. Dan weet ik dus nog niks, want hij vermeld niet op welk forum hij dit heeft gelezen en ook niet waar degene die dat op dat forum verkondigt zijn informatie vandaan haalt. Snap je? Het is allemaal van horen zeggen. Misschien heeft hij het wel gelezen op MF, want het is hier al eens eerder dor iemand geroepen..
komop zeg, je geeft zelf ook een link naar een forum, en via google vind je tig links naar fora die anders beweren, en dan opeens moga fora niet ???? dit soort vergelijkingen vind je uiteraard bijna alleen op fora, zoals MF ook een fora is. Fabrikanten en winkels zullen het heus niet vermelden })

deze al gelezen ?
Ted in "Het grote motorreut bij LIDL + ALDI + GA..."
 
Laatst bewerkt:
eentje voor jou[afbeelding]
Motorradsachen bei Lidl ab Montag, d. 21.02.! - Seite 3 - Biker Stammtisch

maar misschien is de nexo touring ook weer zelfde als de rocc 620, daar wel eens aan gedacht ? al zag de gegooglede nexo touring systeemhelm er wel weer anders uit ....
Dank je.
Ja daar heb ik wel eens aan gedacht.
Wat ik heb kunnen zien terwijl ik naar plaatjes van beide systeemhelmen(ROCC en CRIVIT) kijk is dat ze heel erg op elkaar lijken, maar toch ook verschillen van elkaar. Het kan heel goed dat de ROCC en CRIVIT uit dezelfde fabriek komen, maar dat maakt het nog steeds niet dezelfde helm. Ook niet alle door bijvoorbeeld HJC gemaakte helmen zijn hetzelfde. Dus iets meer informatie uit betrouwbare bron zou welkom zijn. Op basis van alleen plaatjes zou ik niet durven zeggen dat deze helmen identiek zijn.
 
Dank je.
Ja daar heb ik wel eens aan gedacht.
Wat ik heb kunnen zien terwijl ik naar plaatjes van beide systeemhelmen(ROCC en CRIVIT) kijk is dat ze heel erg op elkaar lijken, maar toch ook verschillen van elkaar. Het kan heel goed dat de ROCC en CRIVIT uit dezelfde fabriek komen, maar dat maakt het nog steeds niet dezelfde helm. Ook niet alle door bijvoorbeeld HJC gemaakte helmen zijn hetzelfde. Dus iets meer informatie uit betrouwbare bron zou welkom zijn. Op basis van alleen plaatjes zou ik niet durven zeggen dat deze helmen identiek zijn.
Gozer, jij bent echt aan het zuigen volgens mij ......

vergelijk dan maar eens dat plaatje van jouw zo geliefde nexo touring met de lidl helm, en dus dan nog maar eens te beweren dat die meer op elkaar lijken zonder te lachen :P

Maar je doet maar, ik neem je niet meer serieus en ga weer lekker aan het werk hier :+
 
Laatst bewerkt:
komop zeg, je geeft zelf ook een link naar een forum, en via google vind je tig links naar fora die anders beweren, en dan opeens moga fora niet ???? dit soort vergelijkingen vind je uiteraard bijna alleen op fora, zoals MF ook een fora is. Fabrikanten en winkels zullen het heus niet vermelden })

deze al gelezen ?
Ted in "Het grote motorreut bij LIDL + ALDI + GA..."
Nou, je hebt zelf dus al gezien dat het niet dezelfde helm is. Duidelijk, lijkt mij.
En wat die fora betreft: als je wat verder zoekt vind je ook testverslagen van de nexo en ook van de crivit waarin vermeld wordt dat deze helmen hetzelfde zijn. Achter die testverslagen zit een redactie die te benaderen is en die een redactionele verantwoordeljikheid hebben en dus niet zomaar wat roepen. Maar daar heb ik nou even geen zin in om allemaal opnieuw op te gaan zoeken.. Ik ga een boterhammetje eten.
 
de rugtas had ik vorig jaar al gekocht... zelfde model...
ik ga morgen nog ff kijken of er thermokleding is...
 
Ja, uitgebreid gezocht, maar ik krijg geen links met de informatie dat de Crivithelm van Lidl een ROCC620 is. Als jou dat wel lukt dan ben ik je zeer dankbaar als je de link hier plaatst.

Ik benader het niet negatief; ik ben gewoon nieuwsgierig. Ik wil weten hoe het zit met deze helm. Ik heb daarom zelf al een behoorljike speurtocht achter de rug en ben het verhaal van de ROCC nergens tegengekomen. Vandaar mijn vraag aan de persoon die dit met zoveel stelligheid beweert. Als die dan vervolgens aangeeft geen zin te hebben om aan te geven waar hij de info vandaan heeft, word ik toch een beetje achterdochtig en ga ik me afvragen of zijn verhaal wel klopt. Ik weet dingen liever zeker dan dat ik zomaar geloof wat iemand roept zonder bronvermelding.
gebruik je ogen maar, ding is vrijwel identiek.

Die lidl helm voelt en oogt gewoon zeer degelijk, m'n vriendin heeft er eentje gekocht en qua kwaliteit heb ik ze slechter gezien (bieffe, HJC). Mensen die stellen dat je voor zo'n prijs geen goede helm kunt krijgen snappen niet hoe prijzen tot stand komen. Een motorwinkel moet winst maken aan een helm, de lidl niet, als die break even draaien is het in principe al goed, ze weten dat als je daar komt voor die helm je waarschijnlijk ook al je andere boodschappen/impulsaankopen doet, daar verdienen ze aan. (Zelfde als met melk, op 1 liter melk draait de supermarkt ca. 10 cent verlies)
 
Laatst bewerkt:
:stupid:

Net een helm gehaald, zijn wat vrouwmenschen die achterop willen en ik moet zeggen dat de kwaliteit zeer goed aan voelde. Het M model was zelfs nog mooi ook, maarja ik moest een vrouwen helm hebben dus een S. Zitten tevens nog wangkussens bij zodat het een XS wordt.

En extra vizier er bij en een ingebouwd zonnenvisiers niets mis mee hoor. Voelt zeer degelijk aan.

Toch geen voor me zelf gekocht, mijn Shark is gewoon mega geyl, veel lichter en voelt toch net iets degelijker.
 
precies, je weet niet hoe een prijs tot stand komt.
De melk moet van de fabriek naar de detailhandel. De detailhandel heeft een groot pand en een flink aantal personeelsleden. De detailhandel betaalt nog eens btw etc etc.
 
precies, je weet niet hoe een prijs tot stand komt.
De melk moet van de fabriek naar de detailhandel. De detailhandel heeft een groot pand en een flink aantal personeelsleden. De detailhandel betaalt nog eens btw etc etc.


Maar echt geen 10 cent verlies ;)

Zou beetje slecht ondernemen zijn niet?

Zelfde geld voor de Lidl. Ze zullen er echt wel op verdienen. Heel veel producten zijn hetzelfde als een merkproduct en wordt zelfs in de zelfde fabrieken gemaakt. Zoals vele huismerken.

Wil zeker niet zeggen dat er verlies op gedraaid gaat worden.
 
Ik merk zelf altijd dat thermo nogal krimpt in de was, en omdat ik 't best vaak draag en dus was neem ik meestal een maatje groter. Gooi het dus voor de eerste was beurt in een emmer koud water, voorkomt het krimpen iets, en dan kan je em hopelijk over 2 maanden ook nog gewoon aan.


Motorkleding moet je niet wassen, anders verliest 't z'n karakter
9net als je motor..)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan