Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Omdat de auto 180.000 km op de teller heeft ben ik de 5w30 olie van de Lidl gaan gebruiken. (De Lidl haalt overigens hun olie bij Pennasol vandaan)
welke koppeling heb je erin zitten? Bij mij lopen ze beiden goed......Mijn ervaring is anders ,van Castrol overgestapt op Motul 7100,motor schakelt juist soepeler dan met de Castrol.
Als de 4 kannen olie die hier staan opgestookt zijn ga ik ook eens proberen om een Qualiteitsolie in de FZR1000 te kiepen. Het zal een hele ijdele hoop zijn dat ik bij de 1 op 1500 vandaan komIn mijn Chevrolet zat Mobil1 5w30 ding zoop best wel aardig wat olie met 1liter op 3000km,
toen heb ik er Castrol Edge in gedaan het verbruik werd steeds minder,is gegaan van 1 op 3000
naar 1 op 8500km,motor was ook mechanisch stiller.
Zit fout in de constructie van de zuigers van die type Yamaha's! Zou zelf 15w50 erin mikken met Ma classificatieAls de 4 kannen olie die hier staan opgestookt zijn ga ik ook eens proberen om een Qualiteitsolie in de FZR1000 te kiepen. Het zal een hele ijdele hoop zijn dat ik bij de 1 op 1500 vandaan kom
Echt waar???Zit fout in de constructie van de zuigers van die type Yamaha's!
Laat ik dezelfde ervaring hebben met Mobil. Zat in mijn bmw. Zoop best veel. Heb met andere olie bijgevuld en sindsdien daalt het verbruik.In mijn Chevrolet zat Mobil1 5w30 ding zoop best wel aardig wat olie met 1liter op 3000km,
toen heb ik er Castrol Edge in gedaan het verbruik werd steeds minder,is gegaan van 1 op 3000
naar 1 op 8500km,motor was ook mechanisch stiller.
Bij mij is het verbruik wel gedaald sinds ik olie kan halen op de tankpas van de zaakLaat ik dezelfde ervaring hebben met Mobil. Zat in mijn bmw. Zoop best veel. Heb met andere olie bijgevuld en sindsdien daalt het verbruik.
Mijn FZR 1000 gebruikte 1 l op 3500 toen dacht ik ook laat ik er eens Castrol synthetisch in doen,het gebruik ging geleidelijkAls de 4 kannen olie die hier staan opgestookt zijn ga ik ook eens proberen om een Qualiteitsolie in de FZR1000 te kiepen. Het zal een hele ijdele hoop zijn dat ik bij de 1 op 1500 vandaan kom
Een gewone natte koppeling.welke koppeling heb je erin zitten? Bij mij lopen ze beiden goed......
GetvâhEen gewone natte koppeling.
Ik denk dat je daar van te voren vanuit had kunnen gaan, ikzelf zit meer aan een 20W40 te denken. Halfsynth... Ben nog lang zo ver niet... En rammelen en olieverbruik is voor mij een teken dat er niets aan de hand is, als een van de twee ophoudt ga ik me zorgen maken...Mijn FZR 1000 gebruikte 1 l op 3500 toen dacht ik ook laat ik er eens Castrol synthetisch in doen,het gebruik ging geleidelijk
van 1l op de 3500 naar 1l op 1600km ,motor had daarvoor enkel op mineraal gedraaid,enigste verklaring die ik daarvoor heb is dat de koolafzetting op de zuigers enige steun bood aan de zuigerveren en dat die door de synthetische olie langzaam weggehaald werd,
en dan komt het bekende euvel van de slechte zuigerveren om de hoek kijken,ding liep verder overigens prima,haalde 268 op de gps
en tegen de 290 op de teller.
Dat deden mijn FZR1000,s gelukkig niet,heb er 3 gehad,oud model exup met dubbele koplamp en 2 latere met 1 koplamp,Getvâh
Ik denk dat je daar van te voren vanuit had kunnen gaan, ikzelf zit meer aan een 20W40 te denken. Halfsynth... Ben nog lang zo ver niet... En rammelen en olieverbruik is voor mij een teken dat er niets aan de hand is, als een van de twee ophoudt ga ik me zorgen maken...
Mijn God wat rammelt die ketting van de startkoppelingf zeg...
Bang Vaak wel, maar daar hoef je niet bang voor te zijn... De eerste heeft erben bang dat wat het verbruik betreft alleen nieuwe zuigerveren zullen helpen.
Is Amsoil dan verkrijgbaar in nl ? Is alle Bel Ray goed ook de minerale en half syntetisch ?Amsoil, Bel-Ray, Motul etc. Ook procycle (eigen merk Polo/Louis) is wel goed spul.
Is Amsoil dan verkrijgbaar in nl ? Is alle Bel Ray goed ook de minerale en half syntetisch ?
Zou daar wel goeie olie in doen! nokkenassen van die SV 650 is van het gevoelige typje!Hey allemaal. Dit is vast beantwoord maar kan het zo snel niet vinden in de meerdere topics. Ik lees nogal conflicterende berichten over het gebruik van Action motorolie voor de motorfiets. Ik heb vandaag C&C en Valvoline 10w40 gekocht bij de Action. Las eerder hier dat de JASO MA2 niet meer vermeld wordt op de valvoline maar dat deze nog wel geschikt is. De C&C ben ik wat minder zeker van. Werd door sommige bijna uitgelachen dat ik het had gekocht en dat ik waarschijnlijk m'n koppeling er mee zou slopen. Beiden olie's zijn semi synthetisch. Kan ik ze gebruiken voor mijn sv650 uit 2001?
Zou daar wel goeie olie in doen! nokkenassen van die SV 650 is van het gevoelige typje!
10w 50 Motul 7100 of Castrol power RS
Zou gelijk een 200l vat nemen heb je voor de komende decennia genoegEn dit is de reden waarom ik per 20L koop stuk goedkoper per liter.
20 Ltd vat staat bij mij ook in de weg, maar toch maar weer gekocht; Kroon 10w40 expulsa rr volsyntheet.( heel wat beter dan castrol meuk)
Mooi hoor al die verschillende meningen,zo heb ik ooit Mobil 1 in mijn toenmalige Kawa 550 gedaan,leek wel of er een bak knikkersIk vind het bagger ( noot; persoonlijke mening…)…. Het doet niet wat het beloofd. Heb het ooit eens gebruikt in de auto; die begint te stinken… andere olie; over, geen stank meer.
Eerste keer in de motor ( Honda VFR750); hakerig schakelen, lawaaierig lopen. Daarna over op Kroon; mooi stil lopen, en zoveel beter en smeuïg schakelen, niet meer een enorme klap als je in de morgen de 1 inlegt. Voor mij geen castrol meer. Nooit.