Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als Edgar Zwitsal in assortiment had zat die er nu in...Ik heb goede ervaringen met Motorex en met Action olie geen, behalve dat ik daar spuitbussen remreiniger, cockpitspray, wd40 ed koop…
Haha, dan waren mijn billetjes ook zachter van geworden. De zadel vd vtec op langere ritten is dan ook het enige kritiekpunt van mij..Als Edgar Zwitsal in assortiment had zat die er nu in...
Zal niet zeggen dat het slechte olie is maar waarom zo,n merk nemen als er bewezen goede olie bestaat van bijvoorbeeld MotulWaarschijnlijk hier al een paar keer gepasseerd, maar hoe staan de meesten hier tegenover het merk Denicol?
(Ik zoek een vervanger voor de 15W50 SF halfsynteed olie die ik tot nu had, op vrij korte tijd 2 big-end van één cilinders vast gelopen, voor de rest zien de 2 motoren er nog vrij netjes uit, maar dus beide onherstelbaar wegens te diepe krassen in krukas.)
Mijn ervaring is precies het omgekeerde.Ik vind het bagger ( noot; persoonlijke mening…)…. Het doet niet wat het beloofd. Heb het ooit eens gebruikt in de auto; die begint te stinken… andere olie; over, geen stank meer.
Eerste keer in de motor ( Honda VFR750); hakerig schakelen, lawaaierig lopen. Daarna over op Kroon; mooi stil lopen, en zoveel beter en smeuïg schakelen, niet meer een enorme klap als je in de morgen de 1 inlegt. Voor mij geen castrol meer. Nooit.
Ik heb Kroon in m,n auto daar voor zat er Agip in,maakte wat lopen betreft niks uit,is niet stiller of beter gaan lopen.Zoveel meningen
Met welke olie zijn die big ends dan vastgelopen ?Waarschijnlijk hier al een paar keer gepasseerd, maar hoe staan de meesten hier tegenover het merk Denicol?
(Ik zoek een vervanger voor de 15W50 SF halfsynteed olie die ik tot nu had, op vrij korte tijd 2 big-end van één cilinders vast gelopen, voor de rest zien de 2 motoren er nog vrij netjes uit, maar dus beide onherstelbaar wegens te diepe krassen in krukas.)
Met betrouwbare olie?Motul rijd mijn GL al 100000km mee ,olie verbruik tussen de beurten niet meetbaar,ik heb er 1keerMerk weet ik niet meer, afgevuld vanneen 60 liter vat waar enkel de specs op stonden, best mogelijk dat het een gerecycled blend is geweest,
Tot nu toe deed die olie altijd wat hij moest, maar op één maand 2 vastlopers zet me toch aan het denken, maar wanneer weet je dat je met betrouwbare olie zit?
(De motor (GS) en de auto gaan naar garage voor hun beurt, dit ging over de Mash fifty van de zoon (waar nu een nieuw blok in zit) en een 11 pk Honda motor van een zitmaaier, motor is ook voor de schroot)
Kan wel 2takt olie zijn..Merk weet ik niet meer, afgevuld vanneen 60 liter vat waar enkel de specs op stonden, best mogelijk dat het een gerecycled blend is geweest,
Tot nu toe deed die olie altijd wat hij moest, maar op één maand 2 vastlopers zet me toch aan het denken, maar wanneer weet je dat je met betrouwbare olie zit?
(De motor (GS) en de auto gaan naar garage voor hun beurt, dit ging over de Mash fifty van de zoon (waar nu een nieuw blok in zit) en een 11 pk Honda motor van een zitmaaier, motor is ook voor de schroot)
Bij mijn Blade andersom. Toen ik hem kocht zat er net motul half syntheet in ( althans volgens de verkoper en de factuur die hij liet zien )Met betrouwbare olie?Motul rijd mijn GL al 100000km mee ,olie verbruik tussen de beurten niet meetbaar,ik heb er 1keer
Castrol in gedaan,daar 15000km mee gereden,maar vond de bak met Motul beter schakelen,dus dat zit er nu weer in.
Ik gebruik de volsyntheetBij mijn Blade andersom. Toen ik hem kocht zat er net motul half syntheet in ( althans volgens de verkoper en de factuur die hij liet zien )
Na een paar duizend km begon de bak steeds hakeriger te schakelen. Castrol vol syntheet erin en tot de volgende verversing 6k later geen probleem. Overigens op een paar keer vreemdgaan altijd castrol gebruikt.
Heb nu een suzuki......switchen naar Ecstar ?
Dat zal het geweest zijn .................Ik gebruik de volsyntheet
Nee, tenzij er alleen 10W60 in mag.Waarschijnlijk een stomme vraag.
Mijn dealer heeft bij de grote beurt van mijn motor 10w50 in het blok gegooid. Bij de vorige beurt was dit 10w60. Omdat mijn KTM 690 soms wat olie verbruikt heb ik een los flesje 10w60 thuis staan. Nadat ik vond dat het oliepeil iets te laag was(Minimale aanduiding kijkglaasje) heb ik wat olie uit de fles de 10w60 in het motor gegooid(Circa 100ml).
Nu heb ik dus 1,6l 10w50 in mijn blok zitten wat is aangevuld met 10w60. Beide olieën zijn Vol synsteet, hebben dezelfde eigenschappen, zelfde fabrikant. Enigste verschil is de viscositeit.
Kan dit kwaad?
Volgens de handleiding mogen beide soorten gewoon in het blok.Nee, tenzij er alleen 10W60 in mag.
Rustig warmrijden doe ik altijd!Je kunt motul 15w60 in je KTM doen speciaal voor de cross ontwikkeld proberen...10w50 mix 10w60 geen probleem zelfde merk! Krijg je 10w55..
Erg belangrijk bij de 690 is rustig warm rijden! Succes!
Die zijn echt niet stuk te krijgen!Denk wel dat een KTM 690 wat gevoeliger is voor warm rijden dan bijvoorbeeld een Honda CB500
Probeer het wel maar tot nu toe nog niet gelukt.Die zijn echt niet stuk te krijgen!