het grote suzuki GN topic en gerelateerde modellen

Oke, dat is toch echt wat anders dan mijn handleiding zegt. Zo ga ik het doen! En had je nog een kickstarter? had een nieuwe gekocht en die past niet lekker. Goedkoop is duurkoop heb ik weer geleerd.

Jammer dat zo'n nieuwe niet goed past. (inderdaad balen)
Maar natuurlijk, ik heb een originele SP 370 kickstarter voor je. :)
Via pb doen? (onze "oude" mailwisseling staat nog wel in privé box)
 
Dag, ik val jullie weer heel even lastig.

Kan iemand, die een GN250 bezit, mij de buitendiameter van de remschijf vertellen?

Wordt op prijs gesteld :)
 
Dag, ik val jullie weer heel even lastig.

Kan iemand, die een GN250 bezit, mij de buitendiameter van de remschijf vertellen?

Wordt op prijs gesteld :)

Zou je zelf eens willen gaan zoeken op internet?

Bijvoorbeeld met zoekterm: "brake front suzuki gn250".
(of varianten daarop in het Duits, NL, Frans enzovoort)

In de eerste hit vind je al de maten! (11 inch)

Voor het omrekenen bestaan óók sites.
Zoekterm: "omrekenen inch mm".

Succes!
 
Jammer dat zo'n nieuwe niet goed past. (inderdaad balen)
Maar natuurlijk, ik heb een originele SP 370 kickstarter voor je. :)
Via pb doen? (onze "oude" mailwisseling staat nog wel in privé box)

Oh top! Ik neem 1 dezer dagen even contact op. :}
 
Haha vanaf september al eigenlijk, bij toeval. Had hem op marktplaats gezet omdat ik een nieuw project wou starten. En dat is dus gelukt.
 
Vooreerst de beste wensen en vele stressfree km's in 2016 *O*
Klein update-je: vandaag nog eens een beetje kunnen "afbreken" en met de grootste zorg de el.kabeltjes gemerkt met het oog op de heropbouw |(
Stand van zaken-->
2vwy80i.jpg


Nog een vraagje waar halen jullie die zuurvrije batterij vandaan die je ook plat/vlak kan monteren en welke capaciteit (Ah) is nodig om eventueel ook pinkers te laten werken.
 
Laatst bewerkt:
Is een accu trouwens nodig? misschien een domme vraag maar ik ben electro-noob hoewel ik het begin te begrijpen.

Ik wil een nieuwe kabelboom maken, heel simpel met alleen voor, achter en remlicht. Nu had Ronald het al over een 6v spanningsregelaar wat volgens mij handig is. Immers: bij mijn huidige systeem wordt dmv weerstanden het voltage beperkt en met een gelijkrichter de wisselspanning omgezet in constante spanning. Kan ik mijn weerstanden en gelijkrichter dus links laten liggen.

Nu wekt mijn dynamo gewoon lekker stroom op waarvan het voltage wordt beperkt, maar de stroomsterkte blijft toenemen met het toerental toch? Wat nou als ik al mijn verlichting vervang door led met laag wattage, dan vebruik ik dus weinig vermogen maar wordt wel veel opgewekt en zonder accu kan dat ook nergens anders heen.. Toch? Ofzo? Of gaat alles naar de massa? Of brand alles door en moet ik alsnog weerstanden plaaten? Aaaargh so much questions!
 
Hallo Oma :-p

Vandaag mijn rijdende xr500r omgeruild voor een niet rijdende gn400!!!
Eerdaags zal ik eens wat foto's maken voordat ik hem uit elkaar ga halen.

Ik twijfel nog een beetje of ik hem eerst aan de praat ga maken of dat ik dat doorschuif als laatste klus (normalitair is dat niet de moeilijkste klus, en wellicht dat ik het blok sowieso ga splitsen).

Ik ga voor de, hier al vaker geposte, bradstyle look al zal hij wel een kleur gaan krijgen.
 
Leuk topic dit,
Ik ben Dave pas in bezit van een gn 250,kan er een kickstart op gebouwd
Worden? En van welk ander type is deze te gebruiken?
 
Al met al ging het tot nog toe eenvoudig en heb ik slechts een enkele keer de slagschroevendraaier icm. wd40 hoeven gebruiken.

Ik denk wel dat ik voor een versimpelde draadboom ga, dit was echt een kluwen kabels.

Heeft iemand trouwens een haynes handboek van de gn400?
 
Ik houd me aanbevolen als je hem nog hebt.

-Staat het framenummer ook nog op een andere plek dan het plaatje op het balhoofd? Deze is namelijk behoorlijk kaal gesleten door kabels.

Overigens, heeft iemand nog een heel achterspatbord?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij niet. Heb het plaatje bewaard maar zoals je zegt.... Ziet er niks meer van.

Zal morgen eens op de pc kijken. Hoopte dat saien mee zou lezen
 
Het framenummer staat doorgaans óók op het balhoofd ingeslagen.
(bij een GN 400 rechts op het balhoofd van boven naar beneden te lezen)
 
Zal morgen eens op de pc kijken. Hoopte dat Saien mee zou lezen.

Wat klinkt dat vrijblijvend. :+
Ik zou gewoon heel goed mijn best doen om die manual bij Dekker te krijgen.
Jij bent met je vele vragen hier op dit forum toch óók door iedereen geholpen. :Y
 
Wat klinkt dat vrijblijvend. :+
Ik zou gewoon heel goed mijn best doen om die manual bij Dekker te krijgen.
Jij bent met je vele vragen hier op dit forum toch óók door iedereen geholpen. :Y

dat is ook de hele opzet van het forum toch alex ;)

maar aangezien ik niet helemaal zeker ben of ik het op de pc heb staan doe ik nog geen belofte })

en als ik kan dan help ik graag.

kan ook slecht tegen de afkrakende kritiek die hier her en der op het forum nogal eens gegeven wordt. je kunt dingen op 2 manieren brengen, doe het dan op de goede manier 8-)
 
Alvast bedankt als je hem nog hebt!

Ik wil de electra van de motor flink gaan vereenvoudigen als ik straks zover ben, en naar 12volt brengen.
Bij mijn xr500r ging dit makkelijk door het gebruik van een moose regulator: MOOSE RACING HARD-PARTS REGULATOR dit wil ik nu ook gaan toepassen op de gn. Ziet iemand hier haken en ogen aan? Ik wil enkel "always on" verlichting en remlicht, eventueel nog de mogelijkheid voor grootlicht, maar meer niet.
Wellicht dat ik een kleine accu plaats enkel voor een claxon (die ik dan met een druppellader oplaad oid.).
 
check mijn topic even. mijn gn omgebouwd naar 12v dmv omvormer gelijkrichter. was een gekloot maar tis gelukt.

ik heb het wphb nog niet gevonden maar heb saien ook gesproken en die zou hem me nogmaals sturen.
mogelijk dat ik het thuis op de laptop moet hebben staan maar tis al even geleden..

als ik het vind krijg je het. ff pb doen met je mailadres. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan