Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey iedereen,
ik denk dat ik hier juist zit om iets te vragen over mijn svtje. Het betreft een sv650s van 2003...
Omdat ik nog remklauwen heb liggen van een gixxer (tokico) had ik die graag overgezet op de sv. Ik heb de benodigde adapters daarvoor in huis gehaald.
Bij het monteren valt me op dat de klauw wel erg dicht tegen het wiel komt te zitten (zo op het zicht een 3-tal mm). Is er hier iemand die een soortelijke upgrade heeft gedaan en zo ja, hoe groot is de de afstand dan ts wielspaak en klauw?
Bekijk bijlage 1350806

Als niks raakt is er niks aan de hand. Let wel dat je de 4-potters moet centreren op de remschijf. (De splitsingslijn van de klauw moet evenredig staan aan de schijf). Eventueel uitlijnen kun je doen door de remklauw te shimmen; simpel ringetjes toevoegen. :Y

De hoeveelheid aan ringetjes/ de dikte is afhankelijk van jouw adapterplaat. Daar is niet echt een gouden nummer voor. Enkel dat de klauw in lijn moet staan met de schijf.

Ter illustratie had ik op m'n gs500 ook een 4 potter gezet. Op de gs500 had ik 2,8mm aan ringetjes nodig om de correcte uitlijning te krijgen.

Een heel verhaal, maar ik hoop dat het te begrijpen is. _O-
 
:Y_O-:Y_O-
Als niks raakt is er niks aan de hand. Let wel dat je de 4-potters moet centreren op de remschijf. (De splitsingslijn van de klauw moet evenredig staan aan de schijf). Eventueel uitlijnen kun je doen door de remklauw te shimmen; simpel ringetjes toevoegen. :Y

De hoeveelheid aan ringetjes/ de dikte is afhankelijk van jouw adapterplaat. Daar is niet echt een gouden nummer voor. Enkel dat de klauw in lijn moet staan met de schijf.

Ter illustratie had ik op m'n gs500 ook een 4 potter gezet. Op de gs500 had ik 2,8mm aan ringetjes nodig om de correcte uitlijning te krijgen.

Een heel verhaal, maar ik hoop dat het te begrijpen is. _O-

Ik ben mee! Dacht wel dat het geen kwaad kon maar toch...
Bedankt voor de uitleg van het uitlijnen, ik ben er dus nog niet klaar mee 😁
 
Mocht je het systeem al op druk hebben, moet je na het shimmen alle zuigers weer even terug duwen in de remklauw. Dit 'reset' de remklauw. Anders gaan de zuigers vrolijk terug naar de positie die ze hadden voor het schimmen en heb je een vreselijk aanlopende rem. :+
 
Vond er nog beeldmateriaal van. Dotje gas tot 3,5k toeren ofzo. Kwam uiteindelijk de overbuurman (halverwege de 80) ff kijken en die jankte hem naar 10k :t
Heb er uiteindelijk een kort ritje mee gereden, maar de blikken van mensen onderweg _O-

 
Vond er nog beeldmateriaal van. Dotje gas tot 3,5k toeren ofzo. Kwam uiteindelijk de overbuurman (halverwege de 80) ff kijken en die jankte hem naar 10k :t
Heb er uiteindelijk een kort ritje mee gereden, maar de blikken van mensen onderweg _O-

Haha ken het.

Gsxr750 met korte laser demper.
Nog best een tijdje mee rond gereden me ouders wisten pressies wanneer ik thuis kwam. _O-

En

 
Zonder demper is luid als de ..... Maar het klinkt nergens naar. _O-

Zo'n ingekorte demper is dan de wel weer dé manier om idioot luidruchtig te zijn, maar wel een diep geluid te krijgen. Al ben ik persoonlijk niet echt een fan van 4 cilinder geluid.

Gewoon omdat het kan, een winter plaatje;
IMG_20190131_064340540.jpg
 
Zonder demper is luid als de ..... Maar het klinkt nergens naar. _O-

Zo'n ingekorte demper is dan de wel weer dé manier om idioot luidruchtig te zijn, maar wel een diep geluid te krijgen. Al ben ik persoonlijk niet echt een fan van 4 cilinder geluid.

Gewoon omdat het kan, een winter plaatje;
Bekijk bijlage 1351037
Door gedrag van zulk soort lieden worden dijken en andere leuke weggetjes afgesloten voor motorrijders. Het precedent is geschapen hiervoor, en gemeente twee is ook al bezig. Dit kan een olievlek worden. Afsluiting voor ALLE motorrijders. Ook de 90% die zich wel normaal gedraagt op een normale motor. Een stofzuiger hoeft wat mij betreft niet maar een motor die je van kilometers hoort draagt flink bij aan de negatieve sfeer rondom motorrijders. Net zoals in motocrossstijl als een mongool tussen de files door raggen. Verpest de hobby niet voor jezelf en voor anderen met aso-gedrag. Daar hebben ze al automobilisten voor uitgevonden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Ik zal mij eerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben hier.
Ik ben Matthijs en heb een week of 2 geleden mijn tweede motor gekocht, een SV650 (zie foto's) uit 2008 (model jaar 2006). Hiervoor had ik een CB600 uit 1999 en wilde graag wat meer karakter en ben zo op de SV650 met V-twin uitgekomen.
Kwam deze motor tegen met nog geen 7000km op teller en alle papieren erbij, dus kon em niet laten staan!

Aangezien de motor nog volledig standaard is heb ik momenteel redelijk wat aanpassingen op de planning staan.. Taartschep eraf, andere knippers, seatcovertje en heel misschien een belly pan.
De laatste en grootste aanpassing word uiteraard: de uitlaat! Dit kanon moet eraf, dat is zeker! nu heb ik een redelijk nette optie gevonden, met een (naar mijn mening) mooi geluidje; Storm by MIVV.

SV 650 SUZUKI 2003 STORM By MIVV Scarico OVAL Omologato | eBay

Nu is het probleem, deze is voor het 2003 model en ik lees veel tegenstrijdige dingen op internet. De ene site zegt dat de uitlaat geschikt is voor het 2003-2009 moedl, de andere site maakt onderscheid tussen het 2003, 2004-2006 en 2007-2009 model. De achterbrug schijnt anders te zijn bij het 2004-2009 model vergeleken met het 2003 model. Persoonlijk heb ik heb geen problemen met het eraf zagen van de originele uitlaat, dus waar het mij eigenlijk voornamelijk om gaat is of de link pipe van een 2003 model gaat passen op een 2006 model met een beetje draaien, duwen en trekken?

De grote vraag is dus; heeft er iemand hier ervaring mee? Zit er daadwerkelijk zoveel verschil tussen het 2003 en 2004- model?

Alvast bedankt voor de reacties!
 

Bijlagen

  • IMG_20190105_124916.jpg
    IMG_20190105_124916.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 6
  • IMG_20190105_125626.jpg
    IMG_20190105_125626.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 4
De grote vraag is dus; heeft er iemand hier ervaring mee? Zit er daadwerkelijk zoveel verschil tussen het 2003 en 2004- model?

We hadden het net over uitlaatpijpen. Ik zou je niet te druk maken om bouwjaren e.d. Korte antwoord; Alles is passend te maken. Zeker als je een adres kent die keurig kan lassen. Neem bijvb. EPS uitlaatsystemen in Kielwindeweer (Groningen) :Y Die kunnen werkelijk alles er netjes op zetten.

Is een nette motor zeg. Ziet eruit alsof hij net uit de verpakking komt. Zo denk ik ook de vering. Als je echt upgrades wil maken om het karakter van de SV te temmen moet je daar beginnen. :]

Natuurlijk geeft de taartschep karakter aan de motor. :+ Wat vind je bijvb. van bar-end mirrors ter vervanging van de radioantennes?
 
We hadden het net over uitlaatpijpen. Ik zou je niet te druk maken om bouwjaren e.d. Korte antwoord; Alles is passend te maken. Zeker als je een adres kent die keurig kan lassen. Neem bijvb. EPS uitlaatsystemen in Kielwindeweer (Groningen) :Y Die kunnen werkelijk alles er netjes op zetten.

Is een nette motor zeg. Ziet eruit alsof hij net uit de verpakking komt. Zo denk ik ook de vering. Als je echt upgrades wil maken om het karakter van de SV te temmen moet je daar beginnen. :]

Natuurlijk geeft de taartschep karakter aan de motor. :+ Wat vind je bijvb. van bar-end mirrors ter vervanging van de radioantennes?

Alles is te maken, helemaal mee eens! maar een plug-and-play oplossing is natuurlijk wel het lekkerste werken! al is groningen wel heel ver vanuit Almere dus zal eens kijken of er dan hier misschien iets in de buurt zit..

De vering heb ik veel gelezen ja tot nu toe, dus die zal waarschijnlijk ook wel aan het lijstje worden toegevoegd. Wat betreft de bar-ends, deze vind ik niet heel mooi staan op de SV. heb ze momenteel wel op mijn hornet zitten. zat meer te denken om de radio antennes te vervangen voor iets sportievere radio antennes!
 
De ontvangst is met de originele antennes niet slecht hoor. ;)
Mooie motor!!!
 
Hallo allemaal!
.....
De grote vraag is dus; heeft er iemand hier ervaring mee? Zit er daadwerkelijk zoveel verschil tussen het 2003 en 2004- model?

Alvast bedankt voor de reacties!

Voor zover ik het heb ondervonden zit het verschil niet in de achterbrug maar in het subframe, het kontje van de 2003 komt iets meer omhoog zeg maar. Zal voor de uitlaatpijpjes weinig uitmaken dus kies iets leuks uit *D
 
Voor zover ik het heb ondervonden zit het verschil niet in de achterbrug maar in het subframe, het kontje van de 2003 komt iets meer omhoog zeg maar. Zal voor de uitlaatpijpjes weinig uitmaken dus kies iets leuks uit *D

tuurlijk wel, je subframe zit onder een grotere hoek, dus je linkpijp ook/
Of ze moeten het montagepunt op het subframe langer hebben gemaakt (duo stepje) dan veranderd er niets als ze het goed doen.

maar blijft appart dat ze andere onderdeel nummers gebruiken voor de 2003 dempers (met linkpijp) dus er zal iets anders zijn, kom je achter door het te proberen.
 
je heb gelijk, alleen nooit gemerkt :?

Als je de lijst er bij pakt hebben ze 7 varianten op de K3 t/m K7 gehad :$:
suzuki - sv650 - (E2) 2003 - MUFFLER - Parts

Als je kijkt bij de pax voetsteunen staat de K3 er apart bij, en hebben de K4 t/m K7 hetzelfde. Dus vermoed dat het verschil daar weer weggewerkt word:
K3 = 43600-16G00-000 - FOOTREST ASSY, PILLION RH
K4-K7 = 43600-17G20-000 - FOOTREST ASSY, PILLION RH
 
Laatst bewerkt:
De ontvangst is met de originele antennes niet slecht hoor. ;)
Mooie motor!!!

Dank je! Ben er zeer blij mee!

Voor zover ik het heb ondervonden zit het verschil niet in de achterbrug maar in het subframe, het kontje van de 2003 komt iets meer omhoog zeg maar. Zal voor de uitlaatpijpjes weinig uitmaken dus kies iets leuks uit *D

Je hebt het zelf ondervonden? wil dat zeggen dat je hebt geprobeerd om een uitlaat van 2003 op een nieuwe model te zetten? *O*

tuurlijk wel, je subframe zit onder een grotere hoek, dus je linkpijp ook/
Of ze moeten het montagepunt op het subframe langer hebben gemaakt (duo stepje) dan veranderd er niets als ze het goed doen.

maar blijft appart dat ze andere onderdeel nummers gebruiken voor de 2003 dempers (met linkpijp) dus er zal iets anders zijn, kom je achter door het te proberen.

Klopt, de onderdeel nummers zijn allemaal verschillend voor de uitlaat voor zowel het 2003, als het 2004, als het 2005 etc. model dus hier werd ik niet veel wijzer van.. ik heb ook nergens echte tekeningen met maatvoering kunnen vinden van danwel het subframe of van het uitlaatsysteem. Suzuki maakt het niet heel makkelijk helaas haha
 
Dank je! Ben er zeer blij mee!


....
Je hebt het zelf ondervonden? wil dat zeggen dat je hebt geprobeerd om een uitlaat van 2003 op een nieuwe model te zetten? *O*
....
Nee, ik heb een K8 gehad met een scorpion pijp(je) en ik heb nu een K3 met een ouwe yoshi erop. Daar heb ik altijd zelf aan gesleuteld en nooit verschil gemerkt in de uitlaat
 
Nee, ik heb een K8 gehad met een scorpion pijp(je) en ik heb nu een K3 met een ouwe yoshi erop. Daar heb ik altijd zelf aan gesleuteld en nooit verschil gemerkt in de uitlaat

Heb je eventueel nog foto's van de uitlaat kant van beide motoren? als ik op internet zoek namelijk naar afbeeldingen van een 2003 of 2006 model zie ik echt geen enkel verschil persoonlijk, dus dat zou betekenen dat, zoals je al zegt, ik waarschijnlijk geen problemen zal ondervinden..
 
Hallo allemaal!
Aangezien de motor nog volledig standaard is heb ik momenteel redelijk wat aanpassingen op de planning staan.. Taartschep eraf, andere knippers, seatcovertje en heel misschien een belly pan.

De laatste en grootste aanpassing word uiteraard: de uitlaat! Dit kanon moet eraf, dat is zeker! nu heb ik een redelijk nette optie gevonden, met een (naar mijn mening) mooi geluidje; Storm by MIVV.

SV 650 SUZUKI 2003 STORM By MIVV Scarico OVAL Omologato | eBay

Alvast bedankt voor de reacties!

Leuke motor en veel knutselplezier!
Auspuff

Je kunt ook ideeën opdoen bij Bolski.
 
Elke winter heb ik last van een wat stroef lopende remhandle. In het begin was het te verhelpen door zodra het probleem zich openbaarde het asje waar de handle om draait in te vetten met wiellagervet en de boel daarmee een beetje dicht te smeren, maar dat werkt nu niet meer voor lange duur. Voor de huidige winter heb ik het preventief gedaan en nu is er sinds een paar weken weer gehaper en zowat niet meer mee te rijden. Het probleem is dat je de remkracht niet mooi vloeiend kunt opbouwen, maar dat dit trapsgewijs gebeurt. Zodra de handle zoveel kracht krijgt dat die verdraait ga je ineens een heel stuk harder remmen. Niet ideaal en zeker niet in de winter op wat gladder wegdek zoals afgelopen week. Ik hoop dat het aan slijtage van het alu van de handle heeft gelegen. Ik heb zojuist een jongere handle gemonteerd en het voelt nu goed, maar het is ook vers ingevet. Ik kijk even hoe het zich houdt. Ik heb ook nog een jonger asje als het moet. Als dit geen permanente oplossing blijkt eens kijken of er met heel dunne vulringetjes iets te doen is, en anders maar de hele rempomp van een SV650S die ik nog heb liggen erop.
 
Laatst bewerkt:
Elke winter heb ik last van een wat stroef lopende remhandle. In het begin was het te verhelpen door zodra het probleem zich openbaarde het asje waar de handle om draait in te vetten met wiellagervet en de boel daarmee een beetje dicht te smeren, maar dat werkt nu niet meer voor lange duur. Voor de huidige winter heb ik het preventief gedaan en nu is er sinds een paar weken weer gehaper en zowat niet meer mee te rijden. Het probleem is dat je de remkracht niet mooi vloeiend kunt opbouwen, maar dat dit trapsgewijs gebeurt. Zodra de handle zoveel kracht krijgt dat die verdraait ga je ineens een heel stuk harder remmen. Niet ideaal en zeker niet in de winter op wat gladder wegdek zoals afgelopen week. Ik hoop dat het aan slijtage van het alu van de handle heeft gelegen. Ik heb zojuist een jongere handle gemonteerd en het voelt nu goed, maar het is ook vers ingevet. Ik kijk even hoe het zich houdt. Ik heb ook nog een jonger asje als het moet. Als dit geen permanente oplossing blijkt eens kijken of er met heel dunne vulringetjes iets te doen is, en anders maar de hele rempomp van een SV650S die ik nog heb liggen erop.
dat heb ik ook gehad.
Het schoonmaken van de hoofdremcilinder is dan nodig.
Ff helemaal uit elkaar halen, remmenreiniger er doorheen jassen, en weer helemaal in elkaar zetten
 
Ik heb net een stukje gereden met de andere handle en het voelt nu goed. Remt lekkerder en beter. Ik denk dat het niet aan de hoofdremcilinder zal liggen, want dan zou dit niet hebben geholpen, maar ik kijk wel hoe lang het goed blijft gaan. Anders de komende zomer preventief de hoofdremcilinder en al die rubbers en ringen die erin zitten reinigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan