Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, nog niet ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een michelin PR3 omdat deze ook voorop zit, maar voor achter is deze lastig te vinden.
Als dat niet lukt, Motofit heeft een PR4 en PR5 op voorraad dus als ik er echt geen vinden kan dan zal het een van die twee worden.
De PR4 is wel fijn, maar als je een keertje hard gaat raggen kun je voor je banden behoud beter de PR5 kopen. De PR4 heeft regen profiel geulen door tot aan het einde van het rijvlak en HopHop heeft ze echt aan gort gereden op het circuit.
Als mijn PR4'tjes op zijn ga ik ook de T31's halen.
 
Ah, had niet gezien dat hij in m’n privemap stond. Die ik natuurlijk wel mag zien.:P Als het goed is is die nu zichtbaar?
 
Hé, even een vraag over onderhoud, aangezien dit mijn eerste motor is. Als ik het goed heb begrepen zijn de drie belangrijkste zaken om regelmatig te doen:
- ketting invetten na ~400km
- oliepeil controleren
- bandenspanning en slijtage controleren

Bandenspanning zie ik lig wel goed komen met zo'n digitale meter van een tientje. Ketting insmeren is een irritante klus, maar kan makkelijker met middenbok of paddockstand. Wanneer controleren jullie het oliepeil? Mijn SV650 heeft geen middenbok, en met een paddockstand achter staat natuurlijk de motor schuin. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen hier daar extra spullen voor heeft gekocht.
 
Echt wel.

Ketting smeren gaat het handigst met spray uit spuitbus. Inspuiten NA het rijden zodra de rollen glimmen. Olieniveau is inderdaad extreem belangrijk voor een SV. In feite nooit onder het midden van het peilglas laten komen, en igv twijfel liever iets teveel dan iets te weinig. Als je je motor een tijdje hebt weet je wel wat het olieverbruik zo ongeveer is. Ik kijk elke 5000 km en meestal moet er dan zo'n 200-250 ml bij gieten om 'm weer op maximaal of net daarboven te krijgen. In het in begin zou ik elke 2000 km even kijken. Met volsynghetische olie heb ik minder olieverbruik dan met halfsyntheet.
Hoeveel heeft jouw SV gereden?

Veel plezier met de SV en welkom in het topic. Een hele leuke motor om mee te beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Het is ook mogelijk om met twee man ketting te smeren, iemand trekt m ff op de zijstandaard en dan kan de ander het achter wiel rondraaien en de ketting smeren. Oliepijl checken kun je dan meteen doen, zet ff de motor recht op en kijk door het kijkglaasje.

Qua onderhoud zou ik gewoon de intervallen van je WPHB aanhouden
 
Ik heb geen Sv meer mensen. Nu overgegaan naar een bandit. Rijdt heerlijk
 

Bijlagen

  • IMG_20190322_170954.jpg
    IMG_20190322_170954.jpg
    295,7 KB · Weergaven: 6
Da's al een later model. Het eerste model met dat karakteristieke buizenframe buitenom vind ik het mooist, maar rijden doen ze allemaal goed. Geweldig lekkere blokken. In feite het gsx600f blok met iets meer koppel onderin. Veel plezier ermee!!
 
Hé, even een vraag over onderhoud, aangezien dit mijn eerste motor is. Als ik het goed heb begrepen zijn de drie belangrijkste zaken om regelmatig te doen:
- ketting invetten na ~400km
- oliepeil controleren
- bandenspanning en slijtage controleren

Bandenspanning zie ik lig wel goed komen met zo'n digitale meter van een tientje. Ketting insmeren is een irritante klus, maar kan makkelijker met middenbok of paddockstand. Wanneer controleren jullie het oliepeil? Mijn SV650 heeft geen middenbok, en met een paddockstand achter staat natuurlijk de motor schuin. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen hier daar extra spullen voor heeft gekocht.
Een van de eerste dingen die ik zou aanschaffen voor een paar tientjes is een paddock stand oh zo handig met ketting smeren en olie peilen gaat ook prima op zo'n ding
 

Valt wel mee toch? O-)

Dit was na 5 sessies op een bloedhete dag op Assen en een rit van 2u naar huis. Dus er was al het een en ander vanaf gereden.

WhatsApp Image 2019-03-23 at 00.53.24.jpeg


Dit was na de 1e sessie, 1e circuitdag. Dus zat ruimte voor verbetering.
Na de 3e sessie zag het er al iets beter uit. En was onderstaande het resultaat. Heb hem niet aan het glijden gekregen, bochtensnelheid viel nog mee. Band kreeg vooral op z'n flikker met gasgeven onder een hellingshoek bij het uitkomen van bochten. Dus wellicht dat ik hem de volgende keer wat erger verniel :Y

WhatsApp Image 2019-03-23 at 00.53.24.jpeg
 
Zal me dan ook maar ff hier melden .. weet het allemaal niet hoe dit hier werkt 😏 iets met beetje verwarrend 🙄🤔 vandaar ook iets met nieuw hier 😂
 
Ach je bent er zo aan gewend hoor, dat hebben we allemaal moeten doen. Plaats eens wat plaatjes van je mooie SV1000S hier als je wil? :t
 
Die is niet van mij, al zou ik de mijne wel verkopen voor dit bedrag _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan