Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen bekend met dit goedje?
https://www.wynns.eu/product/engine-stop-leak/
Ik heb het in mijn motor gedaan, puur omdat het wel eens mag :)
Ik verneem dat hij nadat ik het toegevoegd had steeds minder lawaai ging maken, en dat het schakelen ietwat soepeler ging.
Ikzelf heb op advies van iemand Interflon FIN 25 erin gedaan. Merk minder trillingen. Verder niks eigenlijk. Beetje hetzelfde goedje denk ik
 
Ikzelf heb op advies van iemand Interflon FIN 25 erin gedaan. Merk minder trillingen. Verder niks eigenlijk. Beetje hetzelfde goedje denk ik
check, maar de mijn is juist bedoeld om de oringen etc weer te laten zwellen mochten ze iets gekrompen zijn.
Meestal werkt dit erg goed voor de klepseals, waar meeste motoren olie gaanverbruiken.

Ik heb dit ook op advies gedaanvan een erkende KNMV rij instructeur.
Hij gebruikt dit vaker, en werkt erg goed!
 
Ga ik ook doen dan 👍
De olie en -filter gaan zeer binnenkort vervangen worden. Idem voor de banden zodat ik de komende SV meet and greet een SV heb die wèl de bocht om wilt. 😎
 
Haha.. ja dat was toen met die kale noppen banden geen succes idd..
 
1407089



Nu ook eindelijk een houder op m'n stuur, gemonteerd op de schroef van het rempotje ;)
Het tasje wat ik had werd net een kas, wat resulteerde in een oververhitte iPhone nadat het scherm sowieso al niet af te lezen was in de zon.
 
Dat is de ontluchtingsnippel die ervoor zit ;)
En het rubberringetje van het rubber dopje erop is idd gescheurd, maar dat kan geen kwaad
 
Haha.. ja dat was toen met die kale noppen banden geen succes idd..
Dit moet weer wat lekkerder gaan 👍🏻
IMG_7924.JPG

De wielset die ik een een poos geleden van @WimPak heb overgenomen zit er eindelijk in. Ik had toen net een set nieuwe PP3, dus heb daar de achterband eerst van opgereden. Voorband is nog aardig, maar nu dus een helemaal nieuwe set. Klaar voor de SV Summer meet and Greet. *O*
 
Goeden dag mede sv rijders.

Ik heb even een vraagje.


Mijn remschrijven voor zijn bijna op.
Wie heeft er wave schrijven voor de sv en wat voor merk zijn ze en hoe is de ervaring.
 
Wanneer is de Sv summer meet and greet?
 
Goeden dag mede sv rijders.

Ik heb even een vraagje.


Mijn remschrijven voor zijn bijna op.
Wie heeft er wave schrijven voor de sv en wat voor merk zijn ze en hoe is de ervaring.
Heb zelf nog de originele schijven, maar wave ziet er wel blitser uit maar bied niet meer performance dan niet-wave schijven. En uiteraard is wave duurder. Ik zou zelf voor een setje nieuwe sinterblokken en schijven van TRW lucas gaan. Vaak voordeliger indien afkomstig uit duitsland; amazon.de of ebay.de. Oude blokken, ookal zijn die nog goed niet gebruiken op nieuwe schijven vanwege het ontwikkelde / ontwikkekende inslijt patroon.

En géén kopervet aan de achterkant van de blokken maar gewoon shim plaatjes tegen het piepen. Vet in een remsysteem is wat mij betreft een echte no-brainer; dat hoort daar niet thuis.
 
Wtf is 'keramisch vet?'
Zit daar gemalen porcelijnen servies doorheen?
 
En waarom? Met welk doel smeer je vet op de achterkant van je blokken :?
 
Als je wilt dat de boel soepel blijft lopen nar schoon of gangbaar maken of na revisie kun je de remdelen wel insmeren met een heel dun laagje ATF pasta. De renzuiger/seal kan iets dikker om de zuigers goed 'gesmeerd' en onbereikbaar van pekel te houden. Voor elke winter doe ik dat. Werkt beter dan kopervet aangezien ATF pasta niet uithardt.
 
En waarom? Met welk doel smeer je vet op de achterkant van je blokken :?
Dat wordt gedaan on krijsen tijdens het remmen te voorkomen, maar de SV tokico's hebben antisqueeze shims, dus nodig is het om die reden niet echt. Mijn Kawa heeft geen antpiepshims, en kreunt zelf mèt kopervet achter de blokken nog. 😳
Het werkt maar beperkt.
 
Dan moet je daar shims voor kopen :Y

Deze vast hier (ook) wel eens gedeeld;
 
Duidelijk filmpje 😂
Op zich heeft ie een punt, maar zeker in de winter moet je voorkomen dat de zooi gaat roesten of corroderen en niet meer beweegt. Als je geen vet aan doet gaat het in de winter ongeveer een week goed. De pinnen heb ik heel dun ingesmeerd met ATF pasta. Net genoeg om ze licht vettig te hebben. Als ik het eerlijk mag zeggen vind ik het verhaal een beetje popi. Voor een zomermorgen of een racemotor waarbij de boel toch regelmatig uit elkaar gaat is er nog iets voor te zeggen. DUN voorzien van vettigheid op de glijpennen en de remzuigers/deals bijvoorbeeld zorgt echt voor een soepeler en langere probleemloze werking, en dus beter remmen!!
 
Laatst bewerkt:
kopvet is geen smeermiddel maar een anti corrosie/invreet vet voor het monteren van 2 verschillende metalen. Dus als jij je glijpinnen soepel wil laten glijden moet daar geen kopervet op..
 
Zit er ook niet op. ATF pasta. Heel dun maar. Kopervet deed ik voorheen aan de zuigers en seals om corrosie tegen te gaan, maar het werkt niet zo goed. Het vet wordt hard en stroopt op en is daarmee van de seal af. De ATF pasta is een stuk dunner en blijft wel waar het is aangebracht. Kopervet gebruik ik er niet meer voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan