Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klinkt echt niet goed, Roger. :X Zelf nog steeds geen carbfreeze gehad. Sproeier 148 is gewoon hét antwoord! :+

Anyways, fijne feestdagen allemaal!
 
Was het zo koud daar dan:? is hier de hele week niet onder de 8 graden ofzo.
Heb het idee dat het wat anders is.

Fijne dagen iedereen.
 
Onder de 9 graden had ik er altijd last van op ultimate, en dat was het. Ook flink vochtige lucht met die regen. Ik denk dat ik na deze winter mijn andere SV eens klaar ga maken. de duur van deze een scheutje tweetaktmotor in de benzine erbij, of gewoon E10 tanken 😢 Daarmee ook veeeel minder last van bevriezing.
@grrtjuhh 148 sproeier is icm aangepast luchtfilter toch?

Voor nu een fijne Kerst allemaal.
Heeft iemand zin in een SV wintermeeting?
 
Mijn SV staat op stal. De verzekering ook.
Maare. Zo nu en dan werden de voordelen van carbs boven die van injectie gezet. Maar nu zie ik die even niet :+
 
Mijn SV staat op stal. De verzekering ook.
Maare. Zo nu en dan werden de voordelen van carbs boven die van injectie gezet. Maar nu zie ik die even niet :+
Heel verstandig. Carbs zijn nog steeds gaaf en mooi stukken technisch vernuft.
Ze stoppen er bijna nooit in één keer meer, en vooral op lage snelheid rijdt het lekkerder.
Moraal van het verhaal: In de winter niet te langzaam rijden. ;)
 
Dit jaar veelste druk met familie verplichtingen. Januari wel meer tijd! Maarja dan zal het wel weer flink koud worden.

Ja Roger, een 148, de snorkel van het luchtfilter volledig weg dremelen en in jouw geval de DB killer uit de Alipovic. Profit! :Y
 
Onder de 9 graden had ik er altijd last van op ultimate, en dat was het. Ook flink vochtige lucht met die regen. Ik denk dat ik na deze winter mijn andere SV eens klaar ga maken. de duur van deze een scheutje tweetaktmotor in de benzine erbij, of gewoon E10 tanken 😢 Daarmee ook veeeel minder last van bevriezing.
@grrtjuhh 148 sproeier is icm aangepast luchtfilter toch?

Voor nu een fijne Kerst allemaal.
Heeft iemand zin in een SV wintermeeting?

Helaas geen sv meer. Maar vorig jaar was👍🏻
 
Dit jaar veelste druk met familie verplichtingen. Januari wel meer tijd! Maarja dan zal het wel weer flink koud worden.

Ja Roger, een 148, de snorkel van het luchtfilter volledig weg dremelen en in jouw geval de DB killer uit de Alipovic. Profit! :Y
Dan geen optie voor mij. Veel te veel herrie. Ik heb buren. ;)
 
Sv is verkocht.

Topkoffer origineel suzuki beschikbaar.
20191223_200029.jpg
Vraagprijs 150 incl 2 sleutels.

Zal een topic aanmaken als hier niemand intresse heeft.
 
Hahaha, vandaag 150 km gereden op een tank V-Power waaraan 100 ml tweetaktolie tegevoegd. NERGENS last van! Geen bevriezing, een perfecte gasrespons en lekker gereden. Dat terwijl het vandaag toch niet boven de 9 graden was.Toen ik wegging was het pas 4 degC en ook niet vrij van vocht in de lucht.
Heeeeeel bijzonder, maar dit al vaker gemerkt !!
Easy Fix ;)

Het antwoord op mijn vraag over de dB killer heb ik inmiddels zelf gevonden (dus die vraag is verwijderd)
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen!

Ik lees al een tijdje mee op dit topic aangezien mijn broer een blauwe SV650SA bezit.
Nu ben ik sinds 2e kerstdag ook in het bezit van een mooie banaangele SV650S (de oude bekende van Mick). Hartstikke blij mee natuurlijk! Een stuk speelser dan mijn VFR800, die ik blijf houden als mijn forenzen/vakantie motor.
Nu nog hopen dat het snel voorjaar/zomer is, het is toch een stukje minder genieten nu het frisjes en glad is.

Natuurlijk mag een foto voor de OP niet ontbreken.
npfCa7L.jpg


SV-inimini-meet:
gFcWD9A.jpg
 
Een heel jonge S uit 2001! :}
Zelfs de originele banden er nog op inclusief profiel.
Daar kun je nog zeker 15 dkm op rijden ;)
Hij staat er al een tijdje op hoor, maar vind het toch bijzonder dat mensen een motor na de inrijperiode in de schuur zetten en nooit meer aanraken.
De carbs en tank zullen wel een beurtje kunnen gebruiken vrees ik.
 
Laatst bewerkt:
Mwaaahh... er rustig mee naar huis rijden en daar de onderhouds- en upgradehandelingen uitvoeren zal ook wel lukken.
Maar voor dit bedrag en van een motorzaak verwacht je 'm zeker voorzien van alle nieuwe vloeistoffen en fatsoenlijk lopend.
Mooi ding wel. Helemaal origineel!
 
Nâh Rogert, dan kaupie hem toch?! Dan hebbie èndelijk 'ns un mauie motor... én schaun. :]
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen!

Ik lees al een tijdje mee op dit topic aangezien mijn broer een blauwe SV650SA bezit.
Nu ben ik sinds 2e kerstdag ook in het bezit van een mooie banaangele SV650S (de oude bekende van Mick). Hartstikke blij mee natuurlijk! Een stuk speelser dan mijn VFR800, die ik blijf houden als mijn forenzen/vakantie motor.
Nu nog hopen dat het snel voorjaar/zomer is, het is toch een stukje minder genieten nu het frisjes en glad is.

Natuurlijk mag een foto voor de OP niet ontbreken.
npfCa7L.jpg


SV-inimini-meet:
gFcWD9A.jpg
Welkom hier. Heb je net als de rest een lijstje met aanpassingen welke gedaan zijn? Iig hyperpro veren en een laser pijp.
 
de tering, das ECHT weinig!
Dat zit ik in een maand op de motor XD
Inmiddels nieuwe kettingset en achterband op mijn motor gegooid.
WAT een verschil! <3

Inmiddels de 128k gepasseerd :)
 
Even hier een berichtje, voor de liefhebber (gratis) originele voorveren (enkel de veren) van een SV650 uit 1999. Op te halen in omgeving Leiden (of Den Haag, ben ik af en toe). Ik pak af en toe deze motor en vond deze te slap dus andere erin gezet. Graag een PB'tje als iemand interesse heeft, anders wordt het grofvuil.
 
Toevallig vandaag de 127.000 km gepasseerd.
7 dkm sinds de laatste oliewissel en het niveau staat met volsyntheet na 7 dkm nog steeds tegen het maximum aan.
Hulde voor die olie. Wat een verschil tov semi-synthetisch.
Hier nog een mooie achterschokker.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan