Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook ik zeg 'gaan met die banaan!'
De eerste honderd kilometer wel even dd gladde laag eraf rijden hè, maar dat weet je.
Geniet van je nieuwe rubbers 🏍
Continental's hebben geen glad laagje :)

Oh was al gezegd!

Ik heb het volgende gedaan:
Accu gemeten: 12,8 Volt
Bij starten: Geen dip en gaat gelijk naar 14,6 Volt
Stationair (verlichting aan): 14,6 Volt
Bij 3000rpm: 14,6 Volt

Bovenstaande gegevens lijken mij normaal en duidt niet op defecte spanningsregelaar of dynamo toch?!
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een paar weken geleden een lege accu had. Deze heb ik aan de acculader gehangen en startte daarna gewoon. Ook nu ondervind ik geen problemen met starten.
Voor jullie beeldvorming het gaat om een Gen2 SV650 uit 2010.

Aan jullie de vraag, wat kan die vettige substantie zijn, is het accuzuur? Moet ik het even aanzien of uit voorzorg een nieuwe accu monteren?
Hebben jullie nog tips die ik kan uitvoeren of testen?

Alvast bedankt en ja de foto van de nieuwe kentekenplaathouder volgt. :9
Die gegevens zijn wel normaal ja, zo lang het niet boven de 15v komt. Knap zelfs dat je R/R het altijd precies op 14.6V houdt :+. Normaal is stationair wel iets lager.
Heb je een doorzichtige accu die je kan bijvullen?
 
Laatst bewerkt:
Ja knap hè, dat was ook mijn enige twijfel. Bij stationair draaien zou het aantal voltage inderdaad wat lager moeten zijn. Eerlijk de voltage schommelt een beetje tussen 14,5 en 14,7. ;) :+

Een doorzichtige accu? Dit is wel een accu die gevuld moet worden als de bovenkant bekijk. Op dit moment kan ik niet kijken wat voor accu er exact inzit, maar dat kan ik later vandaag wel even checken.
 
Ook ik zeg 'gaan met die banaan!'
De eerste honderd kilometer wel even dd gladde laag eraf rijden hè, maar dat weet je.
Geniet van je nieuwe rubbers 🏍
Niet nodig bij Continental! Komen zonder deze gladde laag uit de mal en kunnen meteen vollop gebruikt worden. Hun zogenaamde TractionSkin techniek.
 
Ja knap hè, dat was ook mijn enige twijfel. Bij stationair draaien zou het aantal voltage inderdaad wat lager moeten zijn. Eerlijk de voltage schommelt een beetje tussen 14,5 en 14,7. ;) :+

Een doorzichtige accu? Dit is wel een accu die gevuld moet worden als de bovenkant bekijk. Op dit moment kan ik niet kijken wat voor accu er exact inzit, maar dat kan ik later vandaag wel even checken.
Hij bedoeld of je het waterniveau kunt zien van de accu. Dan is het kunsstof veelal wit en dus soort van doorzichtig. Al verwacht ik van niet.
Er zou een AGM accu in moeten zitten; deze zouden niet mogen lekken. Dat type accu kan zelfs op z’n zijkant gemonteerd worden.

14,7 volt is voor een AGM opzich heen probleem maar toch lijkt het me wat aan de hoge kant.
 
Bijgaand de spanning waarbij de spanning van de accu en bijlaadcircuit worden weergeven op een externe tester. Bij 13,2 Charging ok, bij 14,5 Charging at maximum. Bij 15,5 overload!! 14,7 is nog niet dramatisch. Een geladen accu moet volgens deze indicatie nog 12,6 Volt hebben na een tijdje niet te zijn geladen. Kort na laden is het altijd nog wat hoger, maar na een uur stilstaan zou ie op deze spanning moeten zitten, en die spanning ook weken vast moeten kunnen houden.
A5BA47FF-A44E-4912-90C0-CD9E292617E9.jpeg
 
Net nog even de spanning gemeten met stationair draaien. Na het starten loopt het voltage langzaam op jaar 14,8V

De accu die er in zit is een Steco sports power YT12a-BS (AGM accu dus)

thanks voor de reacties tot dusver, ik kijk het heel even aan.

owja, hier mijn nieuwe kentekenplaathouder. Btw striping is ook nieuw al moet ik daar nog een geschikte foto van maken ;)8-)
 

Bijlagen

  • DDEE28C2-A0B1-4F73-921F-CEE5E35E65BA.jpeg
    DDEE28C2-A0B1-4F73-921F-CEE5E35E65BA.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 11
  • B37DDD7E-05BC-4E38-A0B9-3DF4568CD011.jpeg
    B37DDD7E-05BC-4E38-A0B9-3DF4568CD011.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 12
  • 7A5E4135-A31C-46AE-A227-9A13B4D81AB8.jpeg
    7A5E4135-A31C-46AE-A227-9A13B4D81AB8.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 13
  • 9FBDD116-9138-44AE-8332-246176D01BF0.jpeg
    9FBDD116-9138-44AE-8332-246176D01BF0.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 10
Mooi! 'n heel stuk beter dan het origineel. :t
Ook een leuk uitlaatsetje. :}
Het volgende klusje is even de lijmresten van de sticker die op het kettingschermpje heeft gezeten eraf halen met (was)benzine, toch? ;)
 
Ben druk opzoek naar de verschillen in beide fotos maar ik zie t niet :+


Heb vandaag de eerste 80km op de SV weggereden op de nieuwe bandjes. Merk je gelijk hoe makkelijk dat ding stuurt met rond rubber.. moest er even aan wennen :t
Dat kan kloppen dat je die niet ziet want die zijn er ook niet🤣🤣 hieruit blijkt wel weer hoe handig ik ben met smartphones en zo 🤦‍♂️
 
@Plint24 zou wel even kijken wat de hoek van je kentekenplaat is, kan dat je er een boete voor krijgt als ie zo schuin hangt. Hij mag maximaal 30 graden schuin hangen
 
In de praktijk loopt het zo'n vaart niet als ie niet platter zit dan 45 graden waarbij de leesbaarheid nog niet in het gedrang komt. Platter is 'onleesbaar maken kentekenplaat.'
platter dan 30 graden mag uiteraard nog steeds niet, maar alleen als HD in een voertuigcontrolefuik loopt zul je er een boete voor krijgen. Il rijd al 2 ton met 45 graden op meerdere motoren.
 
Wat ik van de foto kan zien is de hoek met de achterkant bijna 90⁰ niks mis mee volgens mij geld die 30⁰ vanuit een horizontale lijn gezien maar pin mij er niet op vast.
 
Hahaha, het gaat om de hoek die de plaat maakt tov de loodlijn 👍🏻🤣
Officieel maximaal 30 graden hoek vanaf de loodlijn dus.
 
@roger_SV , waren het maar lijmresten. Helaas zijn dit beschadigingen van het verwijderen van de sticker..... Dus volgende klus zal worden: opzoek naar een kettingbeschermer zonder sticker (die in goede staat is).

@DUCKI3S, de kentekenplaathouder is zo voorgevormd en kan deze niet beugen, althans niet zonder geweld :+. Ik vind het al heel wat dat ik de kentekenplaatverlichting terug gemonteerd heb. Bij mijn vorige motoren had ik deze niet eens en volgens mij mag dat ook niet.

Ik zie wel, ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met de stand van de kentekenplaat.
 
Zal wel loslopen. Die plaatverlichting is belangrijker, en jouw hoek is echt niet vreselijk gek. Als je die verlichting niet hebt loop je waarschijnlijk meer kans op een aanhouding. Zeker in het donker. En als ze je dan staande hebben . . .
 
Ook maar eens een foto plaatsen hier dan :).

20200412_134025.jpg

Vandaag voor het eerst sinds dat ik em heb ook in bochten echt lol gehad met de 1000 (ok op Zandvoort na dan :])

Nooit echt vertrouwen gehad met de SV. Geen feedback. Bij accelereren en opschakelen halve tankslappers. Langzaam insturen maar toch instabiel op het rechte stuk.
Er zitten Hyperpro veren onder en de 1000 heeft volledig instelbare vering, maar met mijn Bandit 400 met niet-instelbare voorvork en voorvorkolie van 10 jaar oud had ik meer vertrouwen.

Dacht eerst dat het kwam omdat de voorvorken waren doorgestoken. Hoogte teruggezet maar geen verschil. Nog erger zelfs.
Met de quarantine dus maar eens ingelezen in het afstellen van vering. Heel wat uur naar video's van Dave Moss en PDFs van Hyperpro gekeken en toen zelf gaan testen.

Demping achter stond bijna helemaal dicht, vooral rebound. Voorvork rebound idemdito. :/
Rebound en compressie opnieuw ingesteld: SV gelijk stabiel op rechte stukken, en ook geen halve tankslappers meer bij accelereren *D.

Alleen insturen nog niet tevreden over... na wat gelees op SV-rider de voorvorken maar weer doorgestoken met +5mm, en wat lopen kloten met de preload.
Kreeg in eerste instantie de preload niet goed, maar realiseerde met de Hyperpro progressieve veren gebruikt, en het preload verhaal dus een stuk ingewikkelder ligt.

Dus dop 14 mee en maar gaan testen. Volledig in, ertussen en volledig uit (voor). Merkte gelijk dat hij minder preload hoe beter het werd. Naast doorgestoken voorvorken dus nu preload helemaal uit. De SV wil nu eindelijk insturen, zelfs midden in de bocht, zoals mn 400 dat kan. En het rare is, hij is stabieler dan ooit. Vooral dat laatste had ik niet verwacht; ik dacht dat het altijd een compromis zou zijn tussen insturen en stabiliteit.
*O*:]
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand tips of suggesties voor Frame Sliders op de SV650? En dan voor het model 2017-2019 (3rd Gen)

Er zijn een hoop soorten en maten beschikbaar en krijg niet echt een idee wat nou beter is, rond, ovaal, merk, materiaal etc.

Ik had zelf ook al een setje gezien van het merk R&G. Deze schijnen wel oké te zijn, maar misschien hadden jullie andere tips.


Gallery_4346_2384029e73be43a8a013b6643c6079a8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toevallig vandaag deze voor mijn zus besteld. ivm pasen 10% korting, verzending naar NL is 20 euro. Beetje prijzig maar tis nie anders.
*knip*


edit;
ik zit effe helemaal niet op te letten, dacht even in het vulcan S topic te zitten..
op de SV heb ik ze van LSL. Weet nie of dat nog steeds leverbaar is? De montage kit is dacht ik origineel suzuki namelijk.
 
Ahja.
Dit is de montage kit; onderdeel nummer staat erbij. Wellicht elders goedkoper.

die ronde doppen op het plaatje zijn lelijk. Dat zijn de oem suzuki pads welke gewoon van LSL zijn. Deze van de link hieronder zien er beter uit en die heb ik er ook op; van LSL dus. Ook op meerdere plekken te krijgen. de gekleurde zijn staal, de inserts kunsstof. Of beide van kunststof kan ook.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan