- 26 feb 2009
- 30.152
- 104.424
- Onderwerp starter
-
- #826
goeie reden om geen Honda filter te gebruikenJa, maar handvast bij de Honda dus niet; dan lekt ie alsnog .
Het origneel filter van honda heeft ook een knijterharde (bijna vierkante) afdichtring.
Dus daar is het net ff anders dan je zou denken.
hmm, €189. inderdaad ik gebruik altijd zoiets:@Disaster-Master , kijk een nieuw gadget. Voor elk klusje een apart tooltje of hulpmiddel. Feitelijk is het niets meer dan een wat zwaardere uitvoering van de liftboy. Dat je daar nog patent op kunt krijgen.
Het principe is 100 jaar oud, alleen pas je het nu anders toe, maar goed.
Uiteraard koop ik het ding niet. Als ik een wiel wil ondersteunen gebruik ik gewoon een vlak oplopend wigvormig stuk hout of balkje met een los houtje eronder om op hoogte te kunnen brengen. Helaas ben ik nu te laat daar patent op aan te vragen
Eenvoudiger wielen motorfiets wisselen met IxxoWheel wiellift - Nieuwsmotor.nl
Voor werkplaatsmonteurs en hobbysleutelaars zijn er leukere klussen te bedenken dan een banden-, remblokken- of tandwiel/kettingwissel, zeker wanneer het achterwiel eruit moet. Ongeacht de grootte van de motorfiets, ontaardt een wielwissel altijd in een onhandig gevecht met de aanzienlijke...www.nieuwsmotor.nl
Hmmm. Nou. Ik heb eens een video gezien van een amerikaan die een aantal filters open sleep om te zien hoe ze aan de binnenkant gefabriekt waren. Het meest te spreken was hij over het Honda filter. Dacht me te herinneren dat de olie rechtstreeks het filter in ging, vaak zitten de kopsekanten van het filter gelijmd en daar kan de olie niet langs. En ook de blowby klep was goed over nagedacht. Het is verder geen onderlegde review met flowrates en analyse van de filtereigenschappen om te zien hoeveel partikels er wel of niet door gaan maar het geeft wel een beetje een beeld over hoe de constructie bij het ene en andere merk is.goeie reden om geen Honda filter te gebruiken
Da’s niet zo veel km’s inderdaad. Daarom maar een beetje lekker neuzelen in het topic. We moeten iéts toch?Hoop geneuzel hier trouwens.. is nie erg.. word er nog gereden?
mijn SV is al een heel poosje in slaap.. wel een beetje achterstallig onderhoud dit keer...
dat ga ik van t voorjaar maar eens grondig aanpakken.. heb er nu 2 jaar niks aan gedaan.
heb ook echt bijzonder weinig gereden. 1576km in 2019 en wel 960km in 2020.
sinds dat er hier 2 koters lopen en dan ook in combi met covid echt bijzonder weinig tijd en zin om erop uit te gaan...
In 2020 zijn er alleen nieuwe bandjes om gegaan. De olie em remvloeistof dateert uit april 19 en de kvs zelfs uit feb 2018. Dus dat word een hoop peut vervangen over een paar maanden..
ik heb nog steeds van castrol de reguliere kvs liggen, een glycol die eigenlijk elke 2 jaar moet...
wie rijd er met een longlife coolant? En zo ja welk merk en type? Want longlife kun je doorgaans 5 jaar laten zitten..
Vering is inderdaad een hele fijne upgrade, vergeet die uitlaat zooi maar, vering moet je hebbenDie van mij staat lekker warm in de garage. In de tussentijd ben ik een beetje aan het oriënteren wat ik wil: nieuwe vering, accessoires etc.
Bekijk bijlage 1582473
Daarnaast wat leuke routes zoeken en in mijn Tom Tom zetten voor het voorjaar.
Ook eer deze dagen een circuit dag boeken voor volgend seizoen. Dat is toch wel iets wat ik nog graag zou willen doen. Om te beginnen met een 'bochten training' en daarna misschien vrij rijden.
Krijg ik met die kortingscode dan ook persoonlijk advies van jou of dat niet?Vering is inderdaad een hele fijne upgrade, vergeet die uitlaat zooi maar, vering moet je hebben
Mocht je de bochten training bij 2theexperience willen volgen, kan je deze kortingscode gebruiken JASPER2TE
kan eigenlijk niet, want euro1 mag al heel lang niet meer nieuw op kenteken gezet. Heb je een origineel kenteken uit het bouwjaar van de motor?kenteken uit 2020?