Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaaf man. SV voor weinig. Succes met opknappen. Is alleen de voorkant wat korter en verder wat kleine dingetjes van het omvallen dat er waarschijnlijk op gevolgd zal zijn, of is er meer schade?
Optische schade en schade aan onderdelen die voor een circuitfiets toch gaan vervallen maakt niet uit natuurlijk. Als het blok en hoofdframe nog maar goed zijn, zeg maar. ;)

Voorkant is het ergst aan toe eigenlijk alles voor heeft schade, tank en kontje ook wat schade, radiator, uitlaatbocht en nog denk dat er nog wat schade is wat ik nog niet heb gezien.

Maar goed , stoppen er wat liefde en €€ in en dan kunnen we er weer jaren tegenaan
Zullen gelijk andere veren in/onder gaan, remleidingen/slangen v.v., remmen reviseren en we gaan zo even door.
 
Iemand nog intresse in een setje voorwiel lagers, achterwiel lagers en balhoofdlager voor de sv gen 2?
Allemaal van all balls racing, nieuw in verpakking

Had ze nog van me gen 2 sv maar passen niet op de gen 1 helaas.
 
Monster tail, do or don’t? 🧐
B48114AA-990B-466A-BED6-28B0022767FF.jpeg
 
Zeker mooi! Ben vaak niet zo van de aftermarket plastics, maar dit ziet er echt goed uit.

Nu nog een paar Ducati stickers er op, en dan zien of je de Duc topics en meetings kan infiltreren :+
 
Haha ik weet het niet. Wel een leuk idee voor projectje. Heb de tail altijd wat lomp gevonden van de gen1. Er staan meerdere online waarvan het er echt beun uitziet maar dit geeft m wel een frisse look👌🏻
 
Welke kentekenplaat houder heb jij er op zitten? Ik heb interesse in zoiets...

AliExpress :X

Wel stevig en goede kwaliteit. Ben er zelf tevreden mee, ook handig is de reflector welke er bij zit, scheelt weer gezeur.

De originele kentekenplaat verlichting paste hiermee alleen niet meer. Was zo'n klein led lampje bij geleverd. Als je de gaten wat groter boort zou je eventueel nog de originele verlichting kunnen gebruiken.

€ 33,34 | For Suzuki SV650 2017 2018 2019 2020 SV650X License Plate Holder Motorcycle Fender Eliminator Rear Tail Tidy Registration Plate
 
Laatst bewerkt:
Humf. Eerste keer dat ik 'echt' problemen heb met m'n SV. Had het al in 'wat heb je onderweg meegemaakt' gepost... Maar de fix bleek het probleem niet op te lossen.

Morgen meer. Eerst benzine halen om de meest simpele stupide oplossing uit de wereld te halen zodat ik niet iedereen's tijd verdoe met het zoeken naar problemen die er niet zijn :+

Gaat de benzineniveausensor ooit stuk in een 1999-2002 SV650?
 
Ja hij gaat ooit stuk. Ik heb het ook gehad. Geen lampje en een sputterend tot stilstand komende motor. In 9 van de 10 keer is het bovenste deel van de sensor losgetrild op de soldering. Dingetje even vastsolderen en hij doet het weer. Daarnaast kan natuurlijk ook het lampje kapot zijn, maar dat zie je als je de motor op contact zet. Dan moet het branden.
 
He! Wisten jullie al dat SV's niet graag op een mengsel van 50:50 water en benzine lopen?
Dit komt braaf uit de benzinepomp gepompt.

Well thar's yer problem missy!

1601289689513.png


Maar effe serieus. Ik ben nu doodsbang voor roestige shit in m'n carburateurs. Tank moet uiteraard leeg maar wat is de volgende stap? Is omspoelen en weer voltanken genoeg? Is dit een geval 'je kan er nu mee doorrijden en er niets aan doen, maar dan kom je lekker een jaar later stil te staan met verstopte sproeiers'?

Hoe kan er uberhaupt zoveel water in de tank komen? Ik tank altijd 98.
 
Laatst bewerkt:
Voor wat betreft tank; ja; omspoelen en dan weer voltanken. Beste denk ik eerst spoelen om vuil eruit te krijgen, dat kun je het beste met diesel of benzine doen en dan gewoon aftanken. Even controleren of je overloopkanalen in de tankdop niet in de tank lekken. Het vocht zou condensatie kunnen zijn van in de loop der jaren.

carbs; kun je demonteren en spoelen met benzine. Reinigen met carburateurreiniger (dus geen remmenreiniger; de formulering is anders) kan ook. Kun je gelijk mooi zien of alle membranen etc nog heel zijn en dat er niet ergens een vacuumlekje zit.
 
Carbs demonteren wil ik nu juist zien te voorkomen '(
Die zijn anderhalf jaar geleden nog uit elkaar geweest voor een revisie.

Kan ik de vlotterbakjes legen (is dat nodig...) zonder de boel helemaal los te halen?

Nog een vraag: bestaan er volledige sets benzineslangen die je zo kan bestellen? Ik merk dat ze beginnen te lekken op de plek waar de slangklemmetjes zitten, zodra ik die klemmetjes loshaal en er aan trek. Tis allemaal 21 jaar oud spul dus ik denk dat ik alles maar moet gaan vervangen, omdat ik anders later toch tegen problemen aan ga lopen.
 
Laatst bewerkt:
Voor wat betreft tank; ja; omspoelen en dan weer voltanken. Beste denk ik eerst spoelen om vuil eruit te krijgen, dat kun je het beste met diesel of benzine doen en dan gewoon aftanken. Even controleren of je overloopkanalen in de tankdop niet in de tank lekken. Het vocht zou condensatie kunnen zijn van in de loop der jaren.

carbs; kun je demonteren en spoelen met benzine. Reinigen met carburateurreiniger (dus geen remmenreiniger; de formulering is anders) kan ook. Kun je gelijk mooi zien of alle membranen etc nog heel zijn en dat er niet ergens een vacuumlekje zit.
En waarom mag dat niet ondanks dat de formulering anders is? :)
 
Carbs demonteren wil ik nu juist zien te voorkomen '(
Die zijn anderhalf jaar geleden nog uit elkaar geweest voor een revisie.

Kan ik de vlotterbakjes legen (is dat nodig...) zonder de boel helemaal los te halen?

Nog een vraag: bestaan er volledige sets benzineslangen die je zo kan bestellen? Ik merk dat ze beginnen te lekken op de plek waar de slangklemmetjes zitten, zodra ik die klemmetjes loshaal en er aan trek. Tis allemaal 21 jaar oud spul dus ik denk dat ik alles maar moet gaan vervangen, omdat ik anders later toch tegen problemen aan ga lopen.


Het enige wat ik gezien hebt wat al op lengte is als je OEM suzuki besteld. Dat is niet erg goedkoop. Al is het erg eenvoudig om gewoon slang per meter te kopen en dan stukken op maat te snijden aan de hand van het origineel en het dan zo te vervangen.
 
En waarom mag dat niet ondanks dat de formulering anders is? :)
Omdat remmenreiniger een op alcohol gebasseerde reiniger is en carburateurreiniger op olie gebasseerd is. De al alcohol in de remmenreiniger kan de rubbers aantasten in de carb. Die drogen uit en gaan lekken. En dat wil je niet dus vandaar geen remmenreiniger gebruiken in de carb.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Het enige wat ik gezien hebt wat al op lengte is als je OEM suzuki besteld. Dat is niet erg goedkoop. Al is het erg eenvoudig om gewoon slang per meter te kopen en dan stukken op maat te snijden aan de hand van het origineel en het dan zo te vervangen.
Gewoon reguliere brandstofleiding zou goed genoeg moeten zijn. Daar is toch niets speciaals aan?
niet de goedkoopste soort. Gewoon een fatsoenlijke nemen met een degelijke buitenmaat. Niet van dunne ielige slangetjes..
oem kan ook, wel overprijsd idd. Voorschift is officieel elke 4 jaar vervangen maar dat zal eerder voortkomen uit mogelijke ongevallen en veiligheid dan noodzaak.
 
Kan ik de vlotterbakjes legen (is dat nodig...) zonder de boel helemaal los te halen?
In mijn ervaring niet echt. De boel is zwaar onbereikbaar. Mogelijk kom je erbij met het luchtfilterhuis eraf. Schat de kans klein in. Uitelkaar halen en schoonmaken is toch veel leuker? :Y

Benzine slang is overigens 7mm binnen diameter. Standaard 8mm slang past niet.
 
Omdat remmenreiniger een op alcohol gebasseerde reiniger is en carburateurreiniger op olie gebasseerd is. De al alcohol in de remmenreiniger kan de rubbers aantasten in de carb. Die drogen uit en gaan lekken. En dat wil je niet dus vandaar geen remmenreiniger gebruiken in de carb.
Op die fiets

Als je ze helemaal uit mekaar trekt heb je natuurlijk niet zo'n probleem. Gebruik zelf beide, voor het grove werk is remreiniger wat goedkoper om los mee te gaan. :9
 
De remmenreiniger van de Praxis is ook op basis van aardolie. Ethanol kan ik op het label niet ontdekken. Durf geen uitspraken te doen, of deze specifieke aardolie-fracties veilig zijn voor rubber membranen of niet.
Remmenreinigers op basis van trichlooretheen of een vergelijkbaar goedje bestaan ook, maar die ben ik nog niet in de winkel tegengekomen hier.

Heb inmiddels een jerrycan verse benzine gehaald, en een jerrycan om de natte benzine in op te vangen. Nu wil ik de prima jerrycan niet gebruiken om benzine in weg te gooien, vindt de gemeentewerf het okee als je het gewoon in frisdrankflessen stopt?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan